luni, 12 ianuarie 2015

Surse de mancare sanatoasa - astazi, legume, carne, lactate romanesti

Sunt foarte des intrebata de unde putem lua mancare sanatoasa, mai ales produse proaspete, pentru ca acestea sunt mai greu de gasit (legume, fructe, carne, oua, lactate). Mi-am propus de multa vreme sa scriu un articol unde sa le grupez, iar astazi i-am promis dragei mele Tea ca o si fac. Asadar, surse de mancare sanatoasa, unele certificate bio, altele in conversie bio, altele necertificate dar de tara (varianta old-style, cand taranii nu dadeau prafuri animalelor si nu puneau azot la plante).

Legume si fructe

Acestea se gasesc in functie de sezon, in general din mai pana in noiembrie.

Salati din gradina ursului (livrare Bucuresti) - ferma in conversie bio situata in Tunari, livreaza la domiciliu in Bucuresti pentru abonamente si doar in zona de nord pentru clientii ocazionali. Am scris despre ei aici, inclusiv datele de contact. Au fructe, legume si ierburi diverse in functie de sezon, vedetele fiind rosiile inima de bou.

Cosul de legume (livrare Bucuresti) - probabil cel mai cunoscut producator de legume bio din zona Bucurestiului, sunt situati in Valea Macrisului, jud. Ialomita. Au o poveste frumoasa, un inginer automatist, o arhitecta si fetita lor s-au apucat de cultivat legume ecologice si fac o treaba foarte buna. La ei gasiti cam toate tipurile de legume si ierburi care pot creste la noi, fiecare in sezonul ei - au si calendar al legumelor ca sa stiti ce se poate gasi in fiecare perioada.
Livreaza in Bucuresti, la domiciliu sau la punctele de livrare. Ii gasiti aici.

Biodumbrava (livrare Bucuresti si prin curier in tara) - Ferma certificata bio,
situata la 15 km in vestul Bucurestiului. Au legume, fructe si oua bio, in functie de sezon, dar si legume bio congelate (ardei si vinete coapte, muraturi, mix de legume congelate pentru ciorba, mazare, dovleac etc). Livrarile se fac o data pe saptamana in Bucuresti la Bacania Veche (de fapt toti cei 3 producatori livreaza la Bacania Veche - bd Barbu Vacarescu) si in zona Drumul Taberei. Ei expediaza si in tara, prin curier.
Ii gasiti aici.

BioBunatati (livrare Bucuresti) - la BioBunatati aducem in lunile iulie-august fructe de padure din Muntii Muscelului (afine de padure, mure, catina). Livrare numai in Bucuresti.


Lactate

Ferma Laslea (livrare Bucuresti si Cluj) - este o mica ferma certificata bio in zona Sibiu, au diverse lactate de vaca (excelente, eu sunt dependenta de untul si smantana lor). Produc telemea, branza de vaci, lapte crud si lapte batut, unt, smantana, dar in cantitati mici. Ocazional au si carne de porc sau vita cand taie cate un animal de la ferma. Livreaza in Bucuresti la autogara Ritmului si in Cluj. Contact la telefon 0720059819.

Ferma Caprina (livrare Bucuresti) - au lactate de capra de multe feluri si livreaza la domiciliu. Eu am comandat o data de la ei si nu mi-au placut deloc, dar stiu o gramada de oameni care sunt incantati de produsele lor, asa ca am presupus ca a fost o problema cu comanda mea.

Caprele Irinucai (livrare Iasi) - am scris despre ei aici, este un proiect facut cu suflet de o familie cu drag de animale. Livreaza lactate de capra in Iasi si mai nou si pasari si altele.

Artesana (toata tara) - si despre Artesana am scris aici acum ceva vreme, produsele lor se gasesc in reteaua de hipermarketuri Auchan, Cora si Carrefour din toata tara. Sunt, pe cuvant, cele mai bune lactate pe care le puteti gasi intr-un hipermarket. Cele de oaie si capra sunt disponibile numai vara si toamna, cand au animalele lapte.

Rupi (toata tara) - lactate de capra produse langa Bucuresti, delicioase si usor de gasit in retelele Carrefour, Cora si Mega Image. Iaurtul lor de baut este unul din favoritele mele.

Carne

BioBunatati (livrare Bucuresti) - carne de pui si curcan crescuti intr-o mica ferma de la Campulung Moldovenesc, fara hormoni, antibiotice sau alte stimulente, hraniti cu cereale. Pui grill (rasa de carne) 25 lei/kg, curcan intreg (sau transat, la cerere) 25 lei/kg, piept de curcan 33 lei/kg. Detalii aici sau pe pagina de FB.


3 comentarii:

  1. Artesana am vazut si la Billa zilele trecute. Daniela

    RăspundețiȘtergere
  2. BioDumbrava am incercat-o si chiar am fost multumit de calitatea produselor primite!

    RăspundețiȘtergere