miercuri, 12 martie 2014

Gradinita nr. 71 - un loc ireprosabil

Stiu ca se apropie inscrierile la gradinita si multa lume ma intreaba de gradinita lui Matei. Stiu cum e cu cautarile gradinitei, mie mi-au luat destul si tot nu am nimerit-o bine din prima.

Initial m-am incapatanat sa duc copilul la gradinita particulara. Mi se parea ca la stat sunt prea multi copii, ca nu au grija de ei, ca e mancarea nesanatoasa, ca sunt copii care vin cu chipsuri de acasa. Am cautat de am ametit o gradinita particulara cu mancare sanatoasa si recomandari bune din surse de incredere. Am gasit, iar dupa 1 an si 3 luni l-am mutat la o gradinita de stat pentru ca 1. nu se descurcau cu el (Matei e un copil dificil si trebuie sa fii pedagog adevarat sa te poti intelege cu el) si experienta s-a terminat cu traume si pentru el si presupun ca si pentru educatoare si 2. trebuia platit integral chiar daca nu duceam copilul decat 3 zile pe luna sau deloc.

L-am dus apoi la recomandarea unei prietene (in care aveam mare incredere si care m-a convins cu greu, pentru ca si la prima tot cu recomandari ajunsesem) la gradinita 71, de langa liceul Dante Aligheri (gradinita are 2 corpuri, A si B). A fost o idee excelenta, de atunci Matei nu a mai urat gradinita (el o numeste pe aceasta preschool, pentru ca asociaza cuvantul gradinita cu prima gradinita si nu il suporta).

Pentru inceput, gradinita arata impecabil (mult mai bine decat ce particulare mai vazusem eu), e mare, spatioasa, extrem de curata, renovata, decorata mereu in functie de anotimp cu tot felul de funde, flori, animalute, curtea arata ca o gradina, spatiul de joaca exterior e cat un parc.

Mancarea este mult, dar mult mai buna decat la particulara. Se gateste numai la cuptor, carnea este in principal de curcan si vitel, ciorbele sunt asa bune ca Matei cere cate 2 portii, gustarile sunt facute de casa, au fructe zilnic. La aniversari nu ai voie sa duci decat fructe si lamai pentru limonada pe care o fac ei acolo, iar din fructe improvizeaza un tort din felii.

Educatoarele sunt foarte bune, anul trecut am avut mare noroc cu 2 super-profesioniste care l-au transformat pe Matei dintr-un copil care isi batea toti colegii si ajunsese sa stea numai pe holuri la particulara intr-unul perfect integrat si fericit sa se duca la gradinita.

Restul personalului, de la asistenta la bodyguard-a si contabila, este extrem de dragut si amabil. In primele zile cand Matei plangea si nu mai stia pe unde sa evadeze au pus toate umarul si s-au ocupat de el, dupa 3 zile nu mai avea nicio problema.

Aspectul si calitatea serviciilor se datoreaza in mare parte directoarei, care este dedicata complet gradinitei (si deloc buzunarului ei, da, specie rara la noi). Ultima data a sadit cu mana ei, impreuna cu doamna bodyguard, o mare parte din florile din gradina.

In concluzie, daca locuiti in zona Titan, vi-o recomand cu incredere, eu nu am ce sa le reprosez si cu siguranta o voi duce pe Miruna peste un an tot acolo.

Avantaje fata de particulara (cel putin fata de cea la care a fost Matei):
- mancare buna, sanatoasa, facuta in bucataria proprie (la particulara miroasea vesnic a prajt, aveau cereale Nestle si sunca la micul dejun, nu aveau gustare de fructe, aveau foarte mult pui - si asta e aia cu mancarea cea mai buna din tot ce gasisem in zona)
- educatori profesionisti, se lucreaza cu copiii in fiecare zi
- asistenta full-time care sta zilnic la usa si verifica toti copiii (cei bolnavi sunt intorsi din drum, ceea ce la particulara nu se intampla niciodata, acolo mereu erau copii care tuseau sau le curgea tare nasul, motiv pentru care Matei se tot imbolnavea - aici nu am vazut copii bolnavi si in consecinta nici Matei nu s-a imbolnavit niciodata la modul serios)
- spatii interioare si exterioare mari (sala lui Matei cred ca e cam cat 4 sali de la particulara)
- aniversari fara dulciuri
- costuri incomparabil mai mici (acolo plateam 950 lei pentru program scurt si inca (parca) 140 pentru 2 optionale, la stat platesti 13 lei/zi pentru mancare si circa 50 lei pentru 2 optionale, iar daca lipseste copilul se scade suma corespunzatoare)

Dezavantaje:
- prea putine ingrijitoare (2 persoane la 90 de copii), copiii se duc singuri la baie, se imbraca singuri, mananca singuri (bine, daca chiar nu se descurca sunt ajutati, dar cel putin la grupa mica e musai sa nu mai aiba scutec si sa nu faca pe ei - decat foarte rar, unde mai e cazul)
- nu primesc copii mai mici de 3 ani
- sunt pana la 30 de copii intr-o grupa (dar personal nu am observat ca ar fi vreo problema aceasta)
- programul seara este, daca nu ma insel, pana la 17.30, ceea ce e o problema daca parintii au program de lucru pana mai tarziu
- vacantele sut conform programei scolare, adica circa 4 luni pe an (3 luni vara si inca 5 saptamani in timpul anului), timp in care trebuie sa stea cineva cu copilul acasa)

Daca mai aveti gradinite de care sunteti multumiti (din experienta proprie), ar fi de folos si recomandari pentru alte zone.

4 comentarii:

  1. ati scris un loc iresponsabil, dar toate descrierile sunt pro gradinita 71 ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. IREPROSABIL. Asta am scris. Inseamna ca nu i se poate reprosa nimic :)

      Ștergere
  2. pare neverosmil! e de departe un articol lipsit de obiectivitate, poleiala e evidenta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Serios? :)))ce anume e neverosimil, ca in Romania exista si oameni care isi fac treaba? sau ca se poate ca unii oameni sa nu caute nod in papura? e foarte trist ca am ajuns sa gandim asa..
      Intre timp sunt la al doilea copil la gradinita asta. Tot ce am scris mi se pare valabil in continuare. Si sunt de obicei o fiinta obiectiva.
      p.s. cand faceti astfel de afirmatii ar fi frumos sa veniti cu argumente si eventual sa va si semnati

      Ștergere