joi, 13 februarie 2014

Sfantu Gheorghe, Delta Dunarii - locul ideal pentru vacanta la mare cu copiii

Vara trecuta a fost prima vacanta in 4 - Matei avea 5 ani si ceva, Miruna se apropia de 1 an. De prin februarie am inceput actiunea "Noi unde mergem la mare?". Am intors variantele disponibile pe toate partile - Mamaia, Bulgaria, Grecia, Turcia - si tot nu ajungeam la nicio concluzie. La Mamaia-Navodari preturile pe la mijlocul lui iulie cand vroiam noi sa mergem sunt pur si simplu nesimtite, eu nu pot sa dau atatia bani ca sa fiu servita de romani; singurul avantaj ar fi fost distanta mica. Bulgaria nu e deloc genul nostru, am fost de cateva ori, nu vad diferenta fata de litoralul romanesc nici la cazare nici la mancare, poate cu atitudinea stau ceva mai bine si cu siguranta si cu preturile. Grecia (adica Thassos) e cam departe de mers cu masina (desi dupa ultima tura cu motorul n-a mai parut asa departe), Turcia nu merge decat cu avionul si in plus noi nu suntem deloc genul resort all-inclusive. Asa ca din februarie am ajuns in iunie si noi tot nu stiam unde ne ducem.
Cand mi-am adus aminte ca fusesem cu vreo 10 ani in urma in Delta, la Sfantu Gheorghe. La Sfantu Gheorghe se varsa in mare bratul cu acelasi nume, motiv pentru care, ca si la Sulina, ai si mare si Delta la un loc. Plaja din Sfantu Gheorghe este cea mai lunga din Romania, cred ca are 8 km, si dupa parerea mea si cea mai frumoasa.

La Sfantu Gheorghe poti sta la pensiune de la 2 la 4 margarete sau la localnici. Varianta cazare la localnici nu numai ca este mai ieftia, dar iti asigura si o experienta autentica, mai ales ca toti ofera in pretul cazarii si 2 mese (pranzul si cina) gatite de ei insisi. Noi am sunat la o familie recomandata de niste prieteni, ne-am facut bagajele si am luat-o spre delta.

Drumul spre Sfantu Gheorghe e complicat daca esti comod sau ai obiceiul sa cari o suta de bagaje dupa tine. Mergi cu masina pana la Tulcea sau Mahmudia (varianta Mahmudia e mai buna, pentru ca salvezi o bucata de drum cu vaporul, ai unde lasa masina fara grija si iesi mai ieftin cu biletul) - drumul prin Dobrogea e foarte frumos, o parte plin de serpentine, daca aveti copii sensibili se lasa cu incidente; din Mahmudia iei vaporul pana la Sfantu Gheorghe, unde nu ai cum ajunge decat asa sau cu salupa rapida. Noi am luat catamaranul, e mai rapid decat nava clasica, dar stai mai inghesuit. Vaporul face cam 2 ore la dus si 3 la intors, dar e practic o plimbare prin delta, mult mai faina decat una cu masina pe autostrada soarelui. In mod evident, la capitolul bagaje iei cat pot duce doi adulti care mai au de carat si doi copii. Noua ne-au ajuns doua genti si o sacosa cu mancare si jucarii de plaja, dar noi suntem obisnuiti sa plecam cate 10 zile cu motorul si bagajele de pe el (in paranteza fie spus, cred ca oricarei femei i-ar prinde bine o perioada motociclistica, sa invete sa faca bagaje cu rost).

Am nimerit la niste gazde excelente, cu camere curate si comode, baie renovata cu dus si apa calda (unii localnici sunt inca pe baza de dus in curte si wc asemenea, gen Vama Veche acum 10 ani), curte imensa cu flori, legume, nisip si ratuste, de nici nu l-am simtit pe Matei cat am stat acolo, foisor in curte de luat masa. Mancarea a fost intr-u mare fel, am stat 8 zile si nu s-a repetat niciun fel de mancare, desi toata era numai din peste. Bine, daca nu esti mancator de peste n-ai ce cauta in Delta, ca nu o sa-ti puna nimeni pe masa vreo ceafa de porc. Arta culinara era la a nu stiu cata generatie, asa ca am dus-o din delicatesa in delicatesa, de ne-am lins pe degete si noi si copiii. Estimez ca toti salaii, stiucile, somnii si scrumbiile alea ar fi costat intr-un restaurant normal cat 3 vacante la un loc, pe langa faptul ca ma indoiesc sa fi iesit asa de bune.

Plaja este la 2 km de iesirea din sat, dar exista tractoare si masini cu niste vagoane atasate (aka trocarici) care fac ture de dimineata pana seara intre centrul satului si plaja si care costa 2 lei/adult. Pentru copii plimbarea asta era o distractie in sine. Plaja e, dupa cum spuneam, imensa, satul nu poate gazdui prea multi turisti, nu se ajunge cu masina (deci nu exista fitosi), asa ca pe plaja ai niste zeci de mp numai pentru tine. Daca te duci mai departe de drum poti sa ai si un hectar de plaja pentru tine.
Plaja e salbatica, curata, lata, in apa sunt pesti pana la mal, iar apa e lina, gen Mamaia, dar putin mai adanca (adica nu trebuie sa mergi un km ca sa poti inota). Puteti vedea mai multe imagini aici.

Poti tocmi un localnic sa te plimbe cu barca prin delta, sunt mai multe trasee, noi l-am ales pe cel mai scurt (care tot a durat 4 ore), cu cherhanaua veche, insula Sacalin, observatorul de pasari, nuferii de pe canalul spre Sulina si altele, frumoase rau. Din nou distractie maxima pentru copii.

In rest, in Sfantu Gheorghe nu au asfalt, au nisip pe jos, cred ca e suficient sa spun asta ca sa va inchipuiti cam cum se simte un copil acolo. Cand nu eram la plaja faceam plimbari pe malul Dunarii, atractiile sunt cu sutele, de la barci de pescari la vapoare imense, pasari de tot felul si pontoane.

Sunt mai multe magazine bine aprovizionate (nu in sensul hipermarket, dar ai de unde lua ce-ti trebuie), nu e ca la Portita unde trebuie sa-ti iei si apa cu tine.

Si, argumentul suprem, o vacanta de 8 zile in 4 ne-a costat in total, incluzand si benzina, apa pentru drum si trocariciul, adica absolut toate cheltuielile, putin peste 500 de euro. Beat this :)

Noi la vara tot acolo mergem. Daca va surade ideea, evitati perioada 6-12 august cand e festivalul de film Anonimul. Bine, daca nu aveti copii si vreti distractie cu oameni inteligenti ar trebui sa mergeti tocmai atunci.

Avantaje: preturi mici, mancare excelenta (din ingrediente naturale, peste de Dunare, legume din curte, oua de la gaini etc), plaja frumoasa, mare lina, lume putina si de calitate, multe distractii pentru copii, peisaje superbe.

Dezavantaje: nu e pentru oameni comozi. Tantarii de care fuge toata lumea nu sunt un dezavantaj, pentru ca ziua nu exista, apar la apus cand deja trebuie bagati copiii la culcare si nu mai ai ce face pe afara.










56 de comentarii:

  1. foarte frumos. Si eu ma gandeam ce facem la vara. Sa imi trimiti si mie detalii cu cazarea te rog.

    RăspundețiȘtergere
  2. O "poveste" care suna foarte bine, scrisa haios si incitant!
    Noi suntem convinsi sa mergem anul acesta :)
    Daca puteti trimite ceva date de contact din zona ar fi excelent! Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  3. Superba poveste!
    Daca puteti oferi cateva date de contact din zona ar fi excelent! Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am planificat 2 zile la Sf.Gheorghe in acest concediu si v-as fi recunoscatoare daca ati putea sa ne oferiti si noua datele de contact ale gazdelor d-voastra !Pe adresa costeaangela2006@yahoo.com! Multumim anticipat !

    RăspundețiȘtergere
  5. Suna foarte frumos! V-as fi si eu recunoscatoare daca mi-ati trimite datele gazdei. Planuiesc sa plec luni de dimineata. Adresa de email este: dana.mihaela88@yahoo.com
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos.Va rog sa ne trimiteti si noua datele de contact de la gazdele d-tra pe adresa da mail lauraas2005@yahoo.com.Multumesc si vacante reusite.Laura

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte frumos. Anul acesta dupa 3 ani de mers in Bulgaria suntem in aceeasi situatie.... unde mergem la mare? Va rog daca se poate sa-mi trimiteti si mie datele de contact ale gazdei d-voastra pe adresa oanatet@yahoo.com. Va multumesc! Oana

    RăspundețiȘtergere
  8. As vrea si eu datele de contact ale gazdelor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua,

    Va rog sa-mi trimiteti datele de contact ale gazdei dumneavoastra pe adresa lauricagoriac@yahoo.com.

    Va multumesc din suflet!

    RăspundețiȘtergere
  10. Un contact de la cazarea din Sfantul Gheorghe, se poate?
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca imi dati o adresa de mail va trimit :)

      Ștergere
    2. Buna ziua,
      Este superb ce ati scris. Va rog frumos sa-mi trimiteti datele de contact ale gazdelor dumneavoastra la georgestirbu@yahoo.com. Multumesc frumos.

      Ștergere
  11. Buna ziua, chiar ma interesam acum de o minivacanta in Delta in septembrie. M-ar interesa si pe mine contactele pt cazare. Adresa de mail oana.ioncea@gmail.com. multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  12. Frumoasa experienta. Ma poti ajuta cu datele de contact ale gazdei pe adresa adina@familyvacation.com , te rog?

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna, puteti sa imi trimiteti si mie detalii despte cazare? Multumesc mult. Mail: dabija.natalia@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna ziua, articolul dumneavoastra ne-a convins sa mergem in Sf. Gheorghe :) ...ne puteti da, va rugam mult, informatii despre gazda la care ati petrecut vacanta ...!?

    Multumim tare frumos !
    cristinasm80@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  15. Mai revin cu o solicitare....ce repelent pentru tantari ati folosit pentru a va proteja copilasii !??
    Multumesc tare mult !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anii trecuti Autan, e eficient. Anul asta am facut varianta naturala din uleiuri esentiale, e aici reteta http://organicinromania.blogspot.ro/2015/05/reteta-de-repelent-impotriva-tantarilor.html

      Ștergere
  16. Buna ziua. Am aprecia daca ne-ati trimite si noua datele de contact ale gazdei dumneavoastra. Adresa e-mail annafagaras@yahoo.com. Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  17. Puteti sa-mi trimiteti si mie un nr de tel sau detalii despre cazare 0746891419

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna ziua. Am aprecia daca ne-ati trimite si noua datele de contact ale gazdei dumneavoastra. Adresa e-mail alex.martinas@gmail.com. Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna ziua! Vin cu rugamintea de a ne trimite si noua datele de contact ale gazdei la adresa doanaalina@yahoo.com. Cu multumiri!

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna ziua!
    Va rog, detaliile de contact la pxradu@gmail.com
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna ziua!.
    Am dori si noi datele de contact ale gazdelor dumneavoastra.
    Multumim anticipat!
    colin_iris@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna ziua!
    Va rog, detaliile de contact la harnagea.luci@yahoo.com
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna ziua,
    imi trimiteti datele de contact ale cazarii din Sfantu Gheorghe? Super povestirea Dumneavoastra. vladlungu@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  24. buna ziua,
    printre atatea solicitari, credeti ca as mai avea si eu loc cu inca una? adica un contact de la gazdele dumneavoastra?daca e posibil, stoiandn@gmail.com! multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca imi fac agentie de turism pana la urma :))) Va trimit acum pe mail.

      Ștergere
  25. Va rog si eu scelas lucru daca se poate..contactul gazdelor pe adresa simo_noemi@yahoo.com. poate gasesc ceva liber...multumesc

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna ziua, tare mi-as dori sa o duc pe fetita mea in Romania, cand creste mai mare. Si vreau sa vada viata traditionala a romanilor, nu sa traiasca prin hoteluri. Daca ai posibilitatea, te-as ruga sa-mi trimiti si mie numarul de contact al gazdelor dumneavoastra. Va multumesc, Ioana. Emailul : ioanaradulescu_2007@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  27. Va rog si eu scelas lucru daca se poate..contactul gazdelor pe adresa maria.b.boghean@gmail.com, multumesc

    RăspundețiȘtergere
  28. Buna ziua, va rog frumos sa-mi trimiteti datele de contact la liliana.matros@mail.ru

    RăspundețiȘtergere
  29. Buna ziua, v-as ruga si eu daca se poate sa-mi trimiteti datele de contact al gazdelor Dv. (sau a altora pe care ati avea). Va multumesc. mail: barthasamu@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  30. Buna ziua. Va rog mult vreau si eu datele de contact unde ati fost cazati. monica.rotaru@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  31. După o poveste așa de frumoasă, scrisă parcă pe profilul familiei mele, este imposibil să nu ajung și eu la aceeași rugăminte: să îmi trimiteți și mie datele de contact ale gazdelor dumneavoastră. Deși îmi este greu să cred că așa o gazdă mai poate fi disponibilă în plin sezon, merită să încerc. Adresa mea este madalinaburgoci@yahoo.com Va multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  32. Buna, as vrea si eu datele de contact ale gazdei. Merci, madalina
    madalina_jiva@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  33. Buna ziua. Va rog sa imi scrieti si mie detaliile referitoare la cazare. Multumesc anticipat, danielahugeanu@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  34. Foarte frumoasa poveste..suna a paradis. Imi puteti trimite si mie datele de contact ale gazdelor la adresa gabriela.teodora_s@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  35. Buna ziua,
    Imi puteti trimite datele de contact ale gazdei.
    Va multumesc!
    mirela_merlus@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  36. M-ati convins! Schimb destinatia de vacanta! Va rog sa imi comunicati si mie datele de contact ale gazdei. E mail av.lixandruelena@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  37. Minunat! Vreau sa-mi duc acum mama sa vada si ea delta, asa ca la fix am gasit postarea! am rugamintea sa-mi trimiteti coordonatele gazdei pe di_munteanu@yahoo.com. Multumesc din suflet! Pupicei intregii familii superbe care sinteti! Diana Munteanu

    RăspundețiȘtergere
  38. Buna,
    Nu pot decat sa vin si eu cu rugamintea de a imi trimite datele de contact pe adresa de e-mail: ilasi.virgil@yahoo.com :) . Mersi anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  39. Buna ziua...hop si noi, dar ne-am dori mult sa avem parte de o experienta atat de autentica. Multumim de informatii si va rugam sa ne trimiteti si noua contactul renumitei gazde. Felicitari pentru interesele si blog-ul d-voastra, Gabriela. Adresa mea: babes@virgilio.it

    RăspundețiȘtergere
  40. Buna ziua,
    Foarte captivant articolul. Deoarece si noi suntem in cautarea unui astfel de loc, va rog frumos sa-mi trimiteti si mie datele de contact ale gazdelor dumneavoastra, pe adresa gheorgherosca2008@gmail.com. Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  41. Asta imi doresc! Doamne ce frumos suna! Ajutati ma va rog cu adresa si datele de contact ale gazdelor dv. Va multumesc anticipat! bebemirella@yahoo.com
    PS ne vedem pe plaja!

    RăspundețiȘtergere
  42. Ne-ati molipsit.! Vrem si noi sa mergem la inceputul lui septembrie! vrem la localnici.....va rog mult dati-ne si noua datele de contact, pe sdresa ela.dodi@yahoo.com ,multumim

    RăspundețiȘtergere
  43. Va rog sa-mi trimiteti datele de contact ale gazdei dumneavoastra pe adresa cdr7110@gmail.com

    Va multumesc din suflet!

    RăspundețiȘtergere
  44. Arata si suna tare bine...am vrea sa dam si noi o tura cu piticii! Va rog sa-mi trimiteti si mie detaliile de contact pentru cazare! Mail: ser_chrys@yahoo.com. Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  45. Suna frumos. As vrea sa ajung in octombrie. Puteti sa-mi trimiteti si mie detaliile de contact pentru cazare? mail: irinahn@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  46. Suna foarte frumos ce ati scris despre Sfantul Gheorghe si o astfel de experienta doresc si eu pentru copiii mei. Imi puteti trimite si mie, va rog (dreveroxana@yahoo.com), datele de contact ale familiei la care ati stat in delta? Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  47. Buna ziua!Va rog sa-mi trimiteti si mie datale de contact pt cazare la claua22@yahoo.com
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  48. Buna seara, imi puteti da si mie datele de contact ale gazdei la mihai_marian19@yahoo.com Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  49. imi dati va rod si mie datele de contact ale gazdei dumneavoastra la cristionita@gmail.com ?
    multumesc frumos !

    RăspundețiȘtergere
  50. Buna ziua,
    am tot incercat sa postez si eu aceeasi rugaminte ca toata lumea ce a citit postarea din delta. Va rog frumos dati-mi va rog si mie pe cristionita@gmail.com datele gazdelor dumneavoastra.
    multumim !

    RăspundețiȘtergere
  51. Buna, foarte frumoasa descrierea. Va rog sa imi trimiteti si mie datele de contact de la gazde. Multumesc. tibi_dughi@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  52. vreau si eu un nr de tel sau date de contact pt gazde daca e posibil
    parautu.sorin@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere