miercuri, 12 februarie 2014

De unde cumparam peste bun - azi, pescaria Mila 23 din Piata Salajan

Noi suntem mari mancatori de peste, iar pana acum vreo 6 luni eram intr-o vesnica vanatoare de peste proaspat si bun. Vanatoare de cele mai multe ori fara rezultate, pentru ca in Cora si Auchan preturile sunt foarte mari, oferta nu e deloc diversa si sincera sa fiu nu am deloc incredere in hipermarketuri cand e vorba de carne proaspata si neimbuibata cu prostii. La Mega Image au numai ceva peste congelat, la fel si la asa-zisele pescarii din pietele din apropiere.
Pana cand m-a trimis mama intr-o zi in piata la Salajan, unde este o pescarie a unor baieti din Mila 23 (care e in mijlocul Deltei, in cazul in care nu stie cineva). Presupun ca e a lor, nu i-am intrebat, dar cum sunt aproape toti blonzi si vorbesc intre ei in ceva ce seamana cu limba rusa a fost o concluzie destul de logica.

Acolo am gasit ce nici nu visasem sa gasesc intr-o pescarie din Bucuresti, incapand de la somn, stiuca si salau, pana la chefal, biban si lin (lin nu vazusem decat intr-un album cu pesti pe care il aveam cand eram mica). Marea parte a pestilor din oferta sunt pescuiti din Dunare, baietii inchid in fiecare zi de luni ca sa se duca dupa aprovizionare. Au si pastrav si somon proaspat, pentru variatie, si peste de mare congelat, dar nu m-am uitat la ele pana acum pentru ca la cat peste proaspat de Dunare e acolo nu vad de ce m-as apuca sa iau peste adus cine stie de unde. In plus, nu ma risc niciodata la peste congelat, nu poti sa stii in ce stare e.

Preturile sunt mai mult decat civilizate, somn 18 lei/kg, stiuca 17 lei, salau 21 lei, chefal 18 lei, crapul e si mai putin (s-ar putea sa gresesc cu 1 leu in plus sau minus, dar pe acolo sunt). Au peste in varianta intreaga sau rondele si file. Daca iei varianta intreaga ti-l curata de solzi, maruntaie si eventual portioneaza la cerere, gratuit. Oferta variaza, probabil in functie de sezon, nu sunt mereu aceleasi specii de pesti.

Dupa cum spuneam, eu cumpar de acolo de 1-2 ori pe saptamana de pe la inceputul toamnei, am luat somn, salau, stiuca si ieri pentru prima oara am gasit chefal, care s-a dovedit delicios (si complet fara oase). Daca stati in zona Titan-Dristor vi-o recomand. Pentru cei care stau mai departe, piata Salajan este langa statia de metrou Grigorescu. Pescaria este pe marginea pietei in aer liber.

Bineinteles, orice alta recomandare de sursa buna de peste este mai mult decat binevenita.

Imaginea e luata de aici.

14 comentarii:

  1. S-a deschis o pescarie si la piata Trapezului- metrou 1 Decembrie; la fel au o varietate foarte mare de peste, proaspat (unii chiar misca) si congelat. De asemenea, daca se doreste, se pot curata de solzi sau pot fi taiati in bucati

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut,

    Eu stau langa Policlinica Titan si cumpar peste de la pescaria "Mila 23" din Salajan, de ani de zile. Nu am decat cuvinte de lauda, pestele este foarte proaspat si bun!
    Exemplu, daca iei un salau de 4-5kg si ti-l face file, testul suprem este sa mirosi acel file de la 5cm. Cu ochii inchisi ....nici nu te prinzi ca e peste. Asta inseamna salau proaspat, cu atat mai mult cu cat se stie ca daca ai 5 pesti prinsi in acelasi moment (salau, stiuca, crap, caras etc), salaul se strica primul, este foarte pretentios. Eu mananc de ani de zile salau, crap de Dunare si caras de la acea pescarie. In ultimul timp am inceput cu pastrav somonat (ca ii place sotiei). Am gasit chiar si zargan, care a fost incredibil, absolut fabulos! Credeti-ma ca dupa atatia ani, m-am imprietenit cu toti baietii de acolo, iar Mihai (patronul) este un baiat absolut deosebit. Iar la un astfel de business (pescarie), lucrurile sunt prea simple. Ai peste naspa, te inchizi in cateva luni, pentru ca vestile proaste circula cel mai repede. Ai peste bun, iti merge din plin! Dupa atata timp.. am si eu o problema. Nu mai pot cumpara peste din alta parte, iar din magazine gen Auchan, Cora etc.... nici gratis nu as lua pestele. Pur si simplu nu am incredere si nu imi place cum arata....

    Victor Micu.

    RăspundețiȘtergere
  3. dar....... salata de icre au cumva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, de obicei au, eu am luat de cateva ori si a fost foarte buna.

      Ștergere
  4. Am fost, am cumparat. Pestele aproape proaspat amestecat cu peste vechi (stricat) - caras si macrou. Cel care vindea nepoliticos.
    Dezamagit.
    Aveti grija.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer eu sunt foarte multumit de pescarie , nu stiu cum de puteti sa va plangeti ...acolo baietii sunt extraordinari , va curata pestele asa cum doriti ...

      Ștergere
  5. Niciodata nu ai cum sa multumesti pe toti clientii vanzatorii sunt fff buni

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiti daca a fost mutata pescaria? stiu ca piata e in renovare...

      Ștergere
    2. Nu, e tot acolo, partea aceea a ramas intreaga.

      Ștergere
  6. cumpar de la aceasta pescarie de ani buni, pt ca stau in zona. echipa de vinzatori s a schimbat, cei dinainte - un baiat si fata - erau extrem de eficienti si destul de amabili. cei de acum sunt plini de ei si umflati in pene. mai intrebati pietarii ce parere au despre marfa. veti afla ca macroul proaspat este de fapt congelat si dezghetat si stricat. Sunt citiva care de atunci prefera sa cumpere din supermarket decit de la ei. daca isi permit sa si dea cu firma in cap cu oamenii care ii vad in fiecare zi, cu clientii...

    RăspundețiȘtergere
  7. A mai fost cineva de curand la Mila 23? Ca tare as vrea sa mananc un peste si nu prea am chef sa bat drumul pana acolo degeaba. Oliviutza?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nope. Nu am fost niciodata, in Delta doar la Sf Gheorghe, Murighiol si Sarichioi. Dar e o idee buna :)

      Ștergere
  8. Daca doriti peste proaspat (relativ in zona) va sfatuiesc sa mergeti in piata Minis (titan II) au acolo o larga varietate de peste si este proaspat.

    RăspundețiȘtergere