duminică, 15 decembrie 2013

Recomandarile mele: top sampoane pentru par gras

In ultimii 5 ani am testat cel putin 7 sampoane bio (de 7 imi aduc aminte, cel putin), 5 pentru par gras si 2 pentru toate tipurile de par/uz frecvent. Nu stiu daca sunt multe sau putine, au fost numai doua la care am folosit mai mult de un flacon si numai unul careia ii sunt fidela (de cand l-am descoperit am folosit alt tip de sampon numai cand ramaneam fara aceasta pe stoc).
Asadar, in ordinea eficientei, din experienta proprie (trebuie sa subliniez faptul ca nu tuturor li se potriveste acelasi sampon/crema/demachiant etc., nu exista produs perfect pentru toata lumea, trebuie incercate mai multe pana ajungi la varianta ideala):

1. Samponul cu argila verde pentru par gras Cattier: preferatul meu din cei 25 de ani de spalat pe cap cu sampon pentru par gras, sunt de-a dreptul disperata cand raman fara el pe stoc. Curata foarte bine, lasa parul usor de pieptanat (argila ii da un fel de pelicula protectoare), parul nu se ingrasa 5-6 zile si nici nu se incurca in acest interval. Am scris un review despre el acum 2 ani jumatate, tot ce am spus atunci ramane valabil.
2. Samponul cu lamaie pentru par gras si normal Lavera: sunt in curs de terminare a primului flacon si imi place. Curata foarte bine, parul nu se ingrasa tot 5-6 zile si se piaptana usor. Singurul lucru pe care il am de reprosat e ca degreseaza parul cam tare si dupa 3-4 zile incepe sa se incurce. Dar asta e din cauza ca parul meu nu mai e un exemplu de par cu adevarat gras, pentru ca il spal o data pe saptamana si atunci nu are excesul de sebum al parului gras spalat des (asa cum fac majoritatea oamenilor). In concluzie, pentru un par gras spalat la 2-3 zile cred ca e perfect.
3. Samponul pentru uz frecvent cu rozmarin Olivellenic: l-am folosit timp de 2 ani, la inceputurile Olivo, isi facea treaba bine. Intre timp am descoperit ca se poate si mai bine, dar este vorba intr-adevar de un sampon de uz frecvent, nu de unul dedicat parului gras.
4. Samponul cu rozmarin pentru par gras Cattier: nu mi s-a parut la fel de bun ca cel cu argila, insa am multi clienti foarte multumiti de el. Cred ca se potriveste mai bine detinatorilor de par gras care se spala de 2 ori pe saptamana, pentru ca parul se ingrasa (la mine) dupa 4 zile si are tendinta sa se incurce. Curata bine si lasa parul usor de pieptanat.
5. Samponul cu struguri pentru par gras Bioselect: pe vremea cand aveam numai Olivo si importam doar 2 marci de cosmetice era singurul sampon pentru par gras din gama, insa cel de uz frecvent Olivellenic mi s-a potrivit mai bine. Curata bine, insa parul se ingrasa dupa 3-4 zile. Din nou, am avut multi clienti fideli lui, si chiar mi-a zis o prietena ca parul ei gras a devenit normal dupa cateva flacoane din acest sampon.
6. Samponul cu argila Rhassoul Urtekram: l-am primit cadou de la Sideris, e o marca de calitate, dar pe care nu mai am unde sa o inghesui pe rafturile BioBunatatilor. E un sampon tratament, argila Rhassoul fiind cunoscuta pentru efectele ei asupra productiei de sebum. E un sampon bun, curata bine, parul se piaptana usor si nu se incurca ulterior, insa se ingrasa dupa 3-4 zile. Din nou, pare ok pentru cei care se spala des pe cap.
7. Samponul cu iaurt pentru uz frecvent Cattier: este un sampon care are o gramada de feedback-uri pozitive, motiv pentru care, intr-o lipsa de stoc a celui cu argila, l-am luat acasa si, spre surprinderea mea, si-a facut binisor treaba. Il recomand celor care se spala intr-adevar frecvent.

In ceea ce priveste durata de folosire, samponul cu argila Cattier si samponul cu lamaie Lavera tin cel mai mult, sunt mai vascoase si e nevoie de o cantitate mai mica pentru o spalare.

Concluzia e ca toate sampoanele bio par sa fie bune :) sau cel putin nu am avut eu nicio experienta nefericita cu ele. Argila si rozmarinul sunt ingredientele cele mai eficiente pentru parul gras. Pentru cei care se spala frecvent (desi eu va recomand sa nu o faceti, mi se pare innebunitor sa ajungi sa te speli in fiecare zi pe par, sau poate doar mie imi ia o ora sa-mi spar claia si sa o usuc) sunt bune si sampoanele pentru uz frecvent, daca au ingrediente potrivite.

Am scris acum 4 ani jumatate din experienta proprie cateva sfaturi despre ingrijirea parului gras, postare care e in continuare foarte populara. O gasiti aici.

8 comentarii:

  1. Samponul cu lamaie pentru par gras si normal Lavera este o porcarie, l-am folosit si pur si simplu nu face nimic, abia daca curata...si parca ingrasa si mai repede parul!! deci, nu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu toate sampoanele/cremele/demachiantele samd sunt perfecte pentru toata lumea. Mie mi-a fost bun samponul Lavera, dar cel mai bun imi e cel cu argila de la Cattier. Am cliente care mi-au spus ca cel de la Cattier nu le-a fost deloc bun insa li se potriveste cel de la Lavera. Eu nu scriu despre produse decat dupa ce le testez, experienta mea a fost pozitiva.

      Ștergere
  2. Samponul cu lamaie pentru par gras si normal Lavera: intr-adevar, o mare porcarie; si eu l-am incercat si este f f prost, as incerca Samponul cu argila verde pentru par gras Cattier: dar imi e sa nu fie la fel de prost, a mai incercat cineva?

    RăspundețiȘtergere
  3. Am cumpărat șamponul cattier, dar a doua zi sa îngrășat parul. Oare își face efectul dupa nai multe spălări?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca parul e obisnuit sa fie spalat zilnic sau la doua zile nu cred ca un sampon poate sa aiba efecte vizibile de la prima spalare. Incearca sa te speli mai rar si dupa cateva spalari o sa se vada ca samponul ajuta parul sa nu se mai ingrase la fel de repede. Niciun sampon nu face minuni la un par gras spalat zilnic sau la doua zile, ar trebui sa ajungeti usor usor la minim 5 zile intre spalari.

      Ștergere
  4. Da, Oliviuta are dreptate. Personal, am parul foarte gras inca din adolescenta. Am observat in timp, ca, folosind sampon pentru par gras, parul se ingrasa mai repede. Am trecut acum mai multi ani pe sampon pentru par normal si este mult mai bine; parul rezista 3-4 zile fara probleme.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna Oliviuta.Eu am un par foarte gras nu stiu ce sa mai fac..dupa 2 zile maxim trebuie spalat de urgenta pentru ca nu pot iesi asa din casa..Ce sampon mi-ai recomanda si crezi ca va avea efect?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hello. Eu folosesc samponul cu argila de la Cattier de nici nu mai stiu cati ani, ma spal o data la o saptamana. E adevarat ca in ultimele doua zile ale saptamanii trebuie sa il tin prins pentru ca incepe sa se ingrase, dar daca l-as spala la 5 zile ar incepe sa se ingrase dupa 3 si tot asa. Niciun sampon nu face minuni, niciunul nu se potriveste tuturor. Il poti incerca pe acesta cu argila, lasa-l pe par 5 minute inainte sa il clatesti, si incearca sa maresti intervalul de spalare macar la 3 zile, dupa o luna-doua la 4 zile si asa mai departe. E un proces de durata, eu ma tin de el de multi ani.

      Ștergere