vineri, 8 noiembrie 2013

Ce produse bio mai gasim in hipermarketuri - azi lactate

De vreo cateva luni am observat, spre bucuria mea, o aglomerare a rafturilor dedicate produselor bio proaspete cu produse romanesti. Daca in ultimii ani nu gaseam decat produse importate din Germania si produsele La Dorna, acum din ce in ce mai multi producatori romani au inceput sa vina cu produse bio la preturi din ce in ce mai accesibile. Acum 4 luni scriam despre lansarea iaurtului Olympus bio, care intre timp a devenit parte de baza a meniului copiilor (mai ales Miruna se da in vant dupa el), iar astazi am gasit in Cora stelute de branza bio de la Lacteea. Nici macar nu stiam cine e Lacteea inainte sa apara la raftul bio, dar nu pot decat sa ii felicit. Atat iaurtul, cat si branzica au preturi rezonabile, de 2,14 respectiv 7,39 lei (cu maxim 15% mai mult decat un produs similar conventional).

In plus, La Dorna si-a diversificat oferta (are unt, mai multe tipuri de cascaval, inclusiv svaiter, emmentaler, mai multe tipuri de lapte, crema de branza), iar preturile la produsele bio importate par sa fi scazut, Principala marca de produse lactate proaspete, Andechser, care statea singura pe rafturi pana de curand, pare sa fi dat de concurenta si a inceput sa reduca preturile, unele produse ajungand chiar accesibile (lapte vaca UHT 7-8 lei, pudding 5 lei).
Eu imi fac de obicei cumparaturile de la Cora, asa ca povestesc ce vad acolo, insa si Carrefour are o gama bio in crestere si, mare avantaj, face si livrari acasa. Magazinul lor online si gama de produse bio o puteti gasi aici. Si la Mega Image au aparut de vreo 2 luni cateva produse lactate bio marca Andechser, la preturi civilizate (iaurt 2,1 lei, pudding 5,5 lei), ceea ce tare ma bucura, pentru ca la Cora sau orice alt hipermarket ajung o data la 2-3 saptamani.

Mi-as dori foarte tare sa gasesc un lapte de capra care sa nu coste chiar 12-13 lei si iaurturi cu fructe la preturi apropiate de cele conventionale. Iaurtul grecesc de la Olympus in varianta bio ar fi perfect.

Voi ce alte surse de lactate bio la preturi rezonabile mai stiti?




5 comentarii:

  1. Noi am inceput sa cumparam iaurtul grecesc dupa ce am citit despre el in articolul tau din iunie. E foarte gustos, intr-adevar, iar fetita noastra il mananca in majoritatea cazurilor.
    Multumim pentru recomandari! Te mai asteptam si cu altele!
    Irina

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu ma bucur ca pot sa ma aprovizionez cu produse "de la tara", caci inca vin la piata si tarancute batrane si simpatice, de la care mai aflu si un pont... Si ma bucur mult ca am avut noroc de o gradina. Ce popate fi mai bun decat o legatura de patrunjel proaspat rupt, apoi taiat marunt si pus in farfuria de supa calda si delicioasa? Din gaina de casa :)
    Iar de doua ori pe saptamana "primim" lapte proaspat muls de la vacuta de la tara :)
    Se vede pe copii mei ca tin la eliminarea prostiilor din alimentatie... Dar e de luptat cu bunicile.
    Ma bucur ca m-am desteptat la timp... :) Si ma bucur ca ti-am gasit blogul acesta si cel personal.
    O zi buna, Olivia!
    Cu prietenie, Angela :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ai noroc. Ma miram ca mai gasesti tarani cu produse adevarate la piata, dupa care am vazut ca esti din Resita.. in Bucuresti nu sunt sanse.
      Si eu ma bucur ca m-ai gasit :)

      Ștergere