duminică, 22 septembrie 2013

3 produse DM testate in vacanta



La sfarsitul lui august am fost intr-o mica vacanta in Thassos si evident ca in ultima seara ramasesera ceva cumparaturi nefacute, asa ca am oprit la un DM care era in drum (mai in drum decat BioBunatatile). Nu a fost o exceptie, chiar daca am magazin de produse bio folosesc si produse care nu sunt in gama noastra, pentru diversitate, dar si pentru ca imi place sa stiu cum sunt cat mai multe variante de pe piata (pana la urma si blogul asta e despre piata bio din Romania, nu despre BioBunatati, asa ca voi mai scrie destule prezentari ale unor produse bio comercializate de altii - multe sunt chiar bune).

Aveam nevoie de gel de dus si sampon pentru Matei, de scutece pentru Miruna si de gel de dus pentru noi (gelul de dus e produsul care ma enerveaza cel mai mult din produsele bio, sunt intr-o vesnica vanatoare de variante la pret rezonabil sau, daca tot sunt scumpe, care sa tina macar mult). Din ce am vazut eu in afara de gama Alverde (gama lor proprie, certificata BDIH) nu prea ai ce alege din oferta lor, majoritatea produselor sunt marci clasice gen Nivea, Garnier, L'Oreal etc, iar celelalte game ale lor sunt la fel de "naturale" ca anterioarele.

Am ales gelul de dus/sampon pentru bebelusi Alverde (Matei nu se mai incadreaza la categoria bebelusi, insa pielea lui atopica da; plus ca oferta pentru copii mai mari nu cuprindea nimic natural); as fi preferat sampon separat pentru claia lui de par pe care nu o mai curata bine produsele 2-in-1, dar m-am multumit cu ce am gasit. Ce spune DM despre produs: "uleiul organic de jojoba si untul de shea bio hranesc pielea si o fac matasoasa, in acelasi timp calmand scalpul sensibil. Extractul de migdale si uleiul de floarea soarelui fac parul moale si usor de pieptanat."
Lista completa de ingrediente arata asa:
Aqua, Glycerin, Sodium Coco-Sulfate, Alcohol*, Coco-Glucoside, Xanthan Gum, Sodium Cocoyl Glutamate, Disodium Cocoyl Glutamate, Bellis Perennis Flower Extract*, Arnica Montana Flower Extract*, Chamomilla Recutita Flower Extract*, Calendula Officinalis Flower Extract*, Prunus Amygdalus Dulcis Extract*, Simmondsia Chinensis Seed Oil*, Butyrospermum Parkii Butter*, Helianthus Annuus Seed Oil*, Parfum**, Limonene**, Linalool**, Geraniol**, Citral**, Citronellol**
* ingredients from certified organic agriculture

** from natural essential oils 

Lista de ingrediente ar suna bine spre foarte bine daca, asa cum mi-a atras atentia spiridusul, dupa apa si glicerina (care presupun ca e vegetala) nu ar aparea alcoolul (chiar si obtinut din cereale bio), ceea ce inseamna ca reprezinta un procent important din produs. Lucru care s-a vazut pe pielea lui Matei, caruia dupa o saptamana de utilizare i s-a uscat pielea mai rau decat iarna si a trebuit sa il ung timp de o saptamana cu unt de shea ca sa isi revina. Concluzia e ca nu il recomand, chiar daca are un pret mai mult decat accesibil (in jur de 10 lei parca, pentru 200 ml).

Cel de-al doilea produs cumparat a fost crema de dus cu macadamia si shea, editie limitata (atat de limitata ca nu o gasesc la ei pe site), pret 11 lei pentru 200 ml. Produsul acesta mi-a placut in primul rand pentru ca nu usuca deloc pielea, ba din contra, nici nu mai aveam nevoie de crema de corp dupa dus (si asta in conditiile in care l-am folosit la mare unde pielea e mai chinuita dupa atata soare si sare). As trece la avantaje, in afara de efect si pret, si faptul ca are un miros placut, neutru.
Pe de alta parte, insa, are consistenta unei creme, ceea ce o face greu de intins pe piele, mai ales ca nu face spuma deloc (ma rog, o mare parte din gelurile de dus bio nu fac, dar aceasta se incapatana si sa ramana compacta), Iar dezavantajul cel mai mare e ca s-a terminat in fix 4 zile (utilizata fiind o data pe zi de doua persoane). Nu eram eu prea optimista in privinta duratei de utilizare, obisnuita fiind cu gelurile de dus si sapunurile bio care se consuma foarte repede de felul lor, dar chiar sa ajung in a patra zi sa imi cumpar sapun e putin exagerat. In concluzie, pretul mic e direct proportional cu timpul de utilizare, un gel de dus de 1 litru care costa intre 45 si 60 de lei ne tine intre 3  si 5 saptamani. Pentru vacante sau pentru cei care prefera sa dea mai putini bani deodata pe un produs cred insa ca este o varianta buna.
Cum ambalajul a ramas in Grecia am gasit niste poze pe net in care se vad inclusiv o parte din ingrediente.

Cel de-al treilea produs cumparat au fost scutece Babylove pentru Miruna, pe raft scria ca sunt ecologice, la ei pe site nu am gasit nicio dovada in acest sens, daca ati mai folosit poate ma puteti lamuri (nu scrie nimic de bumbac organic netratat chimic, de degradabilitate rapida si alte lucruri implicate de un scutec eco). Pretul este asemanator cu cel al scutecelor de unica folosinta clasice, cam 1 leu si ceva pe bucata. Nu mi-au placut pentru ca sunt sub forma de chilotel, nu au banda adeziva, trebuie sa dezbraci copilul sa-l poti schimba, nu mi se par practice.

Acum 4 ani mai scrisesem o postare despre cateva produse cumparate de la DM (nu-mi vine sa cred cat timp a trecut de cand scriu pe blog), o gasiti aici. Daca aveti recomandari de produse de la ei care merita incercate (sau de care sa ma feresc) spuneti-mi si mie va rog.

7 comentarii:

  1. eu am cumparat crema de dus cu macadamia si shea de la DM de cel putin 3 ori in ultimul an si mi-a placut mult, de fapt acum am ramas fara si chiar vreau sa ajung in magazin sa cumpar alta; eu nu am avut problemele de care povestesti tu: in primul rand un tub ma tine 2-3 luni, o folosesc doar eu, dar o folosesc alternativ cu sapunurile naturale, oricum in medie de 1-3 ori pe saptamana ma spal cu ea, nu ma deranjeaza ca nu face spuma, in nici un caz nu mi se pare greu de intins si chiar nu simt nevoia de crema de corp dupa si imi place cum miroase
    eu in ultimul an sampon, masca par/balsam si gel de dus cumpar doar de la DM, gama Alverde, le folosesc alternativ cu sapunuri naturale/sampon solid
    cum spuneam trebuie sa ajung in magazin sa-mi cumpar ce am consumat: crema de dus, balsam/masca par cu avocado si balsam de buze cu galbenele (bun si f. ieftin, preferatul meu este cel de la Weleda dar nu se compara la pret asa ca cel de la Weleda sta in geanta si cel de la DM pe noptiera, eu nu pot trai fara balsam de buze :) )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nici nu-mi mai iau balsam de buze ca folosesc de 2-3 ori un tub pana sa expire :)
      Oricum din ce spui tu crema de dus iti ajunge in medie la 16-20 de spalari, noua ne-a ajuns la 8, dar intr-adevar Andrei face cat 3 persoane la capitolul asta (de fapt cred ca majoritatea barbatilor sunt asa :)) Eu compar cu cat imi ajung celelalte gen Jason si Sonett si nu e deloc rentabil.
      Si mie mi-a placut cel mai mult cum iti lasa pielea dupa dus, mult mai bine decat gelurile de dus.

      Ștergere
    2. Baietelul meu foloseste scutece Babylove ecologice, de la nastere si pana acum la 17 luni, nu sunt acelea din imagine, ci sunt cu alb si verde. Sunt foarte multumita de ele, si au si pret acceptabil. In general de produsele marca Alverde si de produsele din gama Alnatura sunt foarte multumita.

      Ștergere
    3. Dintre toate scutecele pe care le-a folosit baietelul meu, cele Babylove ecologice, colorit alb cu verde, si-au facut treaba cel mai bine. Le recomand

      Ștergere
  2. Am auzit de scutecele babylove ca ar fi mai bune decat pampers, mi-au fost recomandate chiar si in maternitate si le-am folosit in primele saptamani ale baietelului meu. Insa cred ca din cauza lor baietelul transpira foarte tare, pe spate si in zona soldurilor. Am purtat cateva zile pampers si nu a transpirat cu ele. Ati mai avut experiente de genul asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, dar nici nu am folosit atat de multe incat sa imi dau seama. Snt mai groase decat pampers, intr-adevar.

      Ștergere
  3. Cateva observatii la scutecele babylove. Sunt de mai multe feluri ca si cei de la pampers. Exista scutec clasic cu scai, scutec gen chilot pentru bebelusii foarte activi care nu stau pe spate si tot topaie care poate fi destul de practic pentru ca ii pot pune tinand copilul in brate, si de asemenea exista gama premium care sunt mai de calitate. Ce-mi place la scutecul clasic ca la spate are o portiune elastica ce permite scutecului sa se aseze foarte bine, si ii confera si bebelusului confortul necesar cand se joaca.

    RăspundețiȘtergere