vineri, 28 iunie 2013

Iaurtul bio de la Olympus produs in Romania


 Dintre producatorii mari de lactate care sunt pe piata cel care imi place in mod deosebit este Olympus. Iaurtul lor grecesc are gust de iaurt si nu de plastic, iaurturile cu fructe au o lista de ingrediente mult mai curata decat media produselor de pe piata, laptele de capra e delicios (desi cam scump as zice), iar feta e chiar feta, nu-ti mai trebuie decat niste ulei de masline adevarat peste si deja simti briza Marii Egee. In concluzie sunt fan.


Surpriza a fost sa descopar (pe Facebook) ca oamenii s-au apucat sa produca singurul iaurt bio romanesc de pana acum. Asa ca m-am dus la Cora si am scotocit dupa el sa-l iau acasa. E produs in variantele 0% si 3,5% grasime, am luat din amandoua sa vedem care ne place mai mult. Ne-au placut amandoua, dar parca totusi cel cu 3,5% grasime e mai gustos (aceasta e concluzia mea, pentru ca Miruna si Matei le-au ras pe amandoua fara sa comenteze ca ar fi vreo diferenta). De fapt Matei, dupa primul iaurt, a scotocit in frigider sa-si mai ia unul, semn bun.

Ce imi place la iaurtul acesta, in afara de gust si de faptul ca e produs in Romania, e pretul. Produsele bio sunt scumpe de felul lor, eu o stiu cel mai bine, si mereu am sustinut ca singura solutie sa avem produse bio accesibile e sa le producem in tara, dar la nivel mare - pentru ca un mic producator va face volume mici si va avea in consecinta costuri mari reflectate in pretul mare al produsului. De aceea e ideal ca si producatorii mari sa vina cu produse bio accesibile pe piata. In cazul de fata iaurtul costa 2,2 lei la Cora (daca tin eu bine minte).

Olympus Bio are in compozitie lapte care provine 100% din agriculturi bio locale, de la animale hranite si crescute in ferme bio, si respecta cele mai riguroase standarde de calitate impuse de catre organismele internationale si nationale in domeniu. Iaurtul Olympus Bio este certificat de către organizația de certificare ecologică Bio Austria. Fermele bio de la care este colectat laptele folosit pentru producerea iaurtului Olympus Bio sunt foarte atent selecționate, pe baza regulilor privind sistemul de inspecție și de certificare bio. Aceste ferme funcționează pe sistemul circuitului închis al agriculturii, folosind sisteme cât mai apropiate posibil de cele existente în mod natural.

Iaurturile Olympus Bio conțin fermenți S. Thermophilus și L. Bulgaricus, precum și vitamina B12, care corespunde unui procent de 10% din cantitatea zilnică recomandată.

Iaurtul Olympus Bio este destinat în totalitate consumului intern și este distribuit în cele mai mari supermarketuri si hipermarketuri din toată țara. Eu l-am gasit in Cora, in Mega Image vad ca inca nu a aparut.

Personal iau iaurtul acesta ca pe un semn bun si astept extinderea gamei si cu alte produse bio (lapte, iaurt cu fructe) la preturi civilizate. Hai ca se poate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu