vineri, 17 mai 2013

BioBunatatile se reinventeaza cu un cos.. cu bunatati


Acum 8 ani cand mi-am scris lucrarea de dizertatie la master subiectul a fost managementul marketingului la un magazin online de produse traditionale de la Campulung Muscel, Muscel Market se chema, imi facusem si firma si vroiam sa ma apuc de treaba dar am plecat la alt master in Olanda si am lasat-o balta. Decanului ii placuse mult ideea si zicea ca ar cumpara de la mine, ca pe vremea aia nu exista asa ceva pe piata.

Acum 3 ani cand am luat domeniul biobunatati.ro in capul meu era un magazin online de produse bio romanesti, ca de-aia le zice bunatati si nu goodies sau mai stiu eu ce. Dar cand m-am apucat sa caut producatori romani de bio am ajuns la concluzia ca efectiv aproape nu am ce aduce in magazin si ca preturile oricum ar fi prea mari si marja magazinului prea mica (intre noi fie spus e mult mai rentabil sa vinzi produse importate, pentru ca majoritatea producatorilor romani nu au politici de distributie gandite logic). Asa ca am facut un mega-supermarket, am umplut showroom-ul de produse in majoritate straine si am mers asa, in ideea ca la un moment dat fac si un cos cu produse proaspete.

Si uite asa ajungem in anul de gratie 2013 cand mi-am dat seama ca tot primele idei erau mai bune si ca aplicate cu experienta adunata in ultimii ani ar putea sa fie chiar si de succes. Asa ca am decis sa transform BioBunatatile intr-un magazin.. pentru mine.

Cum adica pentru mine?
Pai eu sunt o mama cu doi copii mici si tatal aferent pe care vreau sa-i hranesc sanatos. Bani n-avem nici multi nici foarte putini, in variantele la indemana gen hipermarket si piata nu gasesc aproape nimic sanatos, nici mancare proaspata, nici ambalata. Pentru mancatul exclusiv bio, cu tot cu produse proaspete, din magazinele de specialitate ar trebui sa cheltuim cam de 4 ori mai mult decat acum. Asa ca o sa fac asa: cos de produse proaspete si ambalate la BioBunatati, bio acolo unde gasesc la preturi rezonabile si exclusiv romanesti, naturale dar din sursa sigura si verificata acolo unde bio nu exista romanesc sau unde e prea scump. Vreau sa vand numai produse pe care le consumam eu cu familia mea si pe care si eu as da banii. De asemenea, vreau ca acest cos sa acopere nevoile unei diete sanatoase, pentru ca degeaba iti vand eu un super ulei daca rosia pe care il pui a fost stropita cu cine stie ce.

In cosul asta se vor gasi legume, fructe, pui, oua, branzeturi de vaca si oaie, lactate de capra, ulei de masline, masline, nuci si seminte, gemuri si alte conserve de casa, paine (enumerarea nu e limitativa).
O parte importanta vor veni de la mine din zona Campulung Muscel.  Zic de la mine pentru ca undeva in zona Boteni-Hartiesti, la vreo 3 km de drum, am 4 hectare de livada de pruni - faneata care nu a fost stropita cu nimic de la Adam incoace. Din prune de obicei facem tuica, insa anul acesta o sa tin o parte din ele sa le aduc la cosul cu bunatati si inca o parte pentru un magiun adevarat de la Muscel, de-ala facut la ceaun cu sambure de nuca. Pe terenul meu pasc niste vaci de la o mica ferma alaturata (aflata pe terenul din poza, ca sa vedeti unde-si petrec vacutele timpul). De la ferma respectiva, de la care eu mananc branza de mult timp si stiu cum e facuta, o sa aduc telemea de vaci si de oi, cas afumat, branza de burduf, branza de cosulet (cea in coaja de brad, traditional musceleana). Din padurile de pe muntii din jur o sa va aduc zmeura, mure, afine, fragi proaspat culese, dar si dulceata si sirop de fructe de padure, facute de noi. Legume si oua o sa luam de langa Bucuresti, lactate de capra de la unul din producatorii de pe piata, pui avem deja de la Campulung Moldovenesc, si cum in Romania nu cresc maslini o sa aducem ulei, masline si alte produse locale de la o mica ferma din Grecia, tot sursa sigura si verificata. Pe scurt, o sa mut tot ce e in frigiderul meu in cosul cu bunatati, la un pret pe care sa si-l permita orice familie de clasa medie cu doi copii fara sa simta ca ar cheltui prea mult fata de oferta din supermarket. O sa merg pe adaosuri minime, insa cosul va fi disponibil numai sub forma de abonament. Pentru cei care vor dori sa cumpere ocazional produse din el vor fi preturi mai mari.

Cosul cu bunatati va functiona asa: in fiecare saptamana in ziua de luni anuntam produsele disponibile in saptamana respectiva; de luni pana miercuri se aduna comenzile, care se livreaza vineri (daca va fi nevoie vom extinde zilele de livrare si la sambata si luni). Cosul este livrat pe baza de abonament, valoarea minima a unui cos fiind de 100 lei. Nu este obligatoriu sa cumparati in fiecare saptamana, important e ca lunar sa comandati produse de minim 400 lei ( cosuri de cate 200 lei de exemplu).

Cosul nostru are 4 avantaje:
- nu are un continut fix, lista produselor disponibile va contine minim 20-30 de produse din care puteti alege pana la valoarea de 100 lei
- majoritatea preturilor produselor din cos nu vor avea tva adaugat ca sa nu platiti in plus
- puteti comanda cu aceasta ocazie si produse alimentare, cosmetice, detergenti de la BioBunatati si nu mai platiti transport

- puteti ridica personal cosul de la sediul nostru din Piata Muncii incepand de vineri de la pranz

O data cu lansarea acestui cos o parte din gama BioBunatati va disparea, vom pastra circa 1000 de produse din cele 3000, acelea pe care le folosesc si eu si care consider ca sunt cele mai bune si mai populare. Cu aceasta ocazie va rog, daca aveti produse sau marci care va plac foarte mult si doriti sa ramana in oferta, sa-mi lasati un comentariu aici.

Iar acum v-as fi recunoscatoare daca mi-ati spune ce parere aveti, iar daca sunteti interesati de cos va puteti inscrie la newsletterul BioBunatati aici sau ne puteti trimite un email la comenzi@biobunatati.ro in care sa ne spuneti sa va anuntam cand il lansam.

15 comentarii:

  1. Buna :)Suna minunat :)
    Pana acum am tot cochetat cu ideea de a ma abona la un cos saptamanal si m-am interesat ce optiuni am. Din pacate, cu tot avantul meu pentru produse naturale si sanatoase, dupa ce am studiat oferta am ajuns la concluzia ca as ajunge la niste costuri mari spre foarte mari. Si atunci mi-am pus pofta in cui :)
    Dar abia astept cosul tau, presimt ca va fi altceva :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu de-abia il astept, ca nu am ce da mancare curata la copii fara sa falimentez :)

      Ștergere
  2. Excelenta idee! Marci preferate: Rapunzel, 100% pure cosmetics, Mayam, cattier, Doves farm, Jason, Olivo, Solaris. Si ca sugestie, produse Badger;s Balm, nu se gasesc deloc in Romania si sunt foarte foarte bune si naturale. In suma de 400 de ron pe luna intra si produsele cosmetice? Ma tenteaza mult ideea :D Mai ales pt fructe, legume, oua si pui.
    Succes!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pfui, tocmai mi-ai enumerat jumatate din marcile la care vreau sa renunt din cauza marjei prea mici :) Bine, atunci mai tin o parte. Badger nu se mai importa pentru ca nu s-au vandut bine, cred, nu renunta nimeni sa aduca game care merg bine. Balsamurile in general merg slab, oamenii vor produse mai specializate.
      Sincera sa fiu dupa calculele mele in cei 400 ar trebui sa intre produsele proaspete si cele ambalate dar produse de noi sau luate direct de la producator. Cosmeticele au tva toate. Nu stiu ce sa zic, o sa ma gandesc la o varianta.

      Ștergere
  3. o sursa de legume verificata...
    http://www.cosuldelegume.ro/magento/parteneri/

    RăspundețiȘtergere
  4. o sursa verificata si de incredere....
    http://www.cosuldelegume.ro/magento/parteneri/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, il stiu pe Andrei, e foarte de incredere sursa intr-adevar :)

      Ștergere
  5. Pai parerea mea e sa trimiti cosuri d'astea si in Elvetia. Ce bine mi-ar prinde...oricum i-am dat link mamei si am pus-o sa promita ca se face client fidel. Si sa stii ca se face si cu filtrul de apa dar e ocupata si uituca asa ca o mai poti tu bate la cap :)
    Bafta multa multa multa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine, ma tin de capul ei, doamna Roman :D

      Ștergere
  6. Super plan de bataie! Doar ca pentru noi sambata e o zi mai potrivita pentru ridicarea produselor.
    Bafta!
    Irina

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt interesata de cos. Legat de produse preferate. Te rog sa nu renunti la praful de curatat suprafete si la absorbante.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt interesata de cos. Legat de produse, te rog sa nu renunti la praful de curatat suprafete (gen TIX) si la absorbante.

    RăspundețiȘtergere
  9. Daca nu as locui la tara si nu mi-as produce cam 80% din ceea ce consumam sigur m-ar interesa si pe mine. Desi mi-ar fi mai usor sa le ridic direct din Campulung caci locuiesc in Arges :))
    Mult succes!

    RăspundețiȘtergere