vineri, 26 octombrie 2012

Nu, spamul nu e promovare pe bloguri

Dragii mei vizitatori, aia care ajungeti pe blog dand search pentru un produs pe care il vindeti voi si care lasati comentarii despre cat de minunat e produsul respectiv pe care vi l-ati luat fix de pe magazinul online pe care il detineti: nu va mai obositi, nu vi le public. Nu am nimic impotriva sa fac reclama unor magazine online sau offline, unor producatori sau importatori, chiar si concurenti de multe ori, insa cu conditia sa ii cunosc si sa consider ca prezenta lor pe piata bio aduce valoare acesteia. Modul acesta de promovare mi se pare de-a dreptul tampit, mai ales cand te semnezi chiar cu numele magazinului sau cand folosesti un limbaj de compunere oficioasa de parca ai scrie textul pentru un pliant (unul prost facut). Niciun utilizator al unui produs nu se exprima asa, asta presupunand ca stiti cum se exprima.

Cei mai tari mi se par aia care intra pur si simplu pe blog fara sa caute nimic si lasa comentarii de genul "ai un blog interesant, o sa incerc si eu ce zici tu aici" si la semnatura e un site de cauciucuri sau lacate sau  masaj erotic. Oamenii isi inchipuie ca aia de stau pe net si scriu sunt niste fraieri care le vor face reclama gratis pentru un comentariu in plus. Nu e cazul.


Promovarea pe bloguri e foarte populara in ultima vreme, dar nu se face asa. Promovare pe bloguri inseamna in primul rand sa contactezi omul ala care scrie si sa-i propui o colaborare, nu sa intri cu bocancii in spatiul lui. Poti sa-i trimiti produse la testat, sa-i propui un concurs, un advertorial, un banner platit cu bani sau macar cu produse. sau macar sa-l rogi frumos. Bine, asta ar insemna sa ai ceva cunostinte de marketing si ceva mai mult bun simt, cerinte cam mari pentru unii.

Si, ca sa intelegeti despre ce vorbesc, am trecut mai jos 2 comentarii primite in ultimele zile.

"Eu am folosit in ultima perioada unt Karite cu Argan si Trandafir de la x.ro .Nici mie nu-mi place sa folosesc cosmetice care au fel si fel de chimicale in compozitie. Acesta este un produs bio, certificat de francezi. In plus, imi place pentru ca si-a dovedit calitatile, indiferent pe zona in care il aplic: in zona ochilor pielea s-a netezit, obrajii care erau aspri inainte s-au catifelat, pielea gatului era uscata si acum aceasta problema a disparut. In plus, chiar l-am folosit si pe vergeturile de pe coapse in cantitati destul de mici si cu toate acestea pot spune ca am observat estomparea lor. Crema se consuma destul de greu, este foarte compacta. Chiar daca la inceput borcanelul nu mi se parea foarte generos, chiar sunt foarte multumita de raportul calitate/pret." (juri ca este o compunere despre culorile toamnei).

"Eu folosesc echilibrant cu ceramide anti imbatranire de la janssen de pe x.ro ca sa previn aparitia ridurilor din jurul ochilor, chiar imi place crema pentru ca lasa pielea fina si m-a ajutat sa scap de riduri. Din cate stiu este crema bio si o folosesc cu incredere si nu am avut probleme pana acum". Si daca dai click pe numele ei ajungi fix pe x.ro.

3 comentarii:

  1. Mama, cate comentarii din astea primesc si eu. Pe unele le sterg, pe altele le las, depinde la ce fac reclama, daca e la subiect, le mai las. Dar ma dispera, oricum.

    RăspundețiȘtergere
  2. senzationala ilustrarea vizuala la articolul tau! imi pare rau de spam-uri.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am dihanii din astea de-a dreptul salbatice, gen 100 comentarii/articol, plus alte jivine care se inregistreaza cu toate datele la clienti ca sa-mi trimita reclame la uggsi si la alte rahaturi! Sterg la ei ca la balamuc...

    RăspundețiȘtergere