marți, 18 septembrie 2012

Balsamul pentru mameloane Essential Care versus Garmastan

Unul din produsele absout necesare pentru o alaptare de succes (prin aceasta intelegandu-se una exclusiva, fara rani si dureri) este, dupa parerea mea, crema pentru mameloane. Cred ca putine dintre noi au avut norocul sa poata alapta fara sa aiba nicio problema la inceput cu aceasta zona sensibila, mai ales in cazul in care productia de lapte e mai mica la inceput sau copilul oboseste usor si ajunge sa stea la san cu orele sau pur si simplu pentru ca nimeni nu ti-a aratat cum sa pozitionezi corect bebelusul. Asa ca, daca ma intrebati pe mine, inainte sa va ganditi la biberoane, sterilizatoare, lapte praf si incalzitoare de biberoane, ar trebui sa va luati intai o crema pentru mameloane.

Daca intrebi aproape orice proaspata mamica ce a folosit pentru aceasta problema, produsul vedeta se dovedeste a fi Garmastanul, o crema care se gaseste in farmacii. Am folosit-o si eu la primul copil, n-a fost prea eficienta (dar nu pot sa ma plang nici ca n-a fost buna de nimic, am avut ceva inflamatii dar nimic grav), insa ceea ce ma ingrijora mai tare era compozitia. Pai eu sa citesc ingredientele de pe detergentul si gelul de dus ale copilului si sa-i dau de la nastere aditivi alimentari si zahar? Ca sa fie eficienta crema se aplica inainte si dupa alaptat, si chiar daca o aplici numai dupa tot nu poti sa elimini orice urma din ea inainte de alaptare (presupunand ca igiena sanilor se face numai cu apa si mai rar cu sapun, ca sa nu se usuce si mai tare pielea).

Asa ca de data aceasta evident ca am vrut o crema 100% naturala, care sa fie prietenoasa si cu pielea mea si cu bebelusul, sa nu stau cu emotii ca ii fac ceva rau daca suge dupa ce am folosit crema. Nu am avut mult de cautat, Essential Care are in gama un balsam pentru mameloane 100% organic, ea fiind de altfel una din cele mai pure game de cosmetice disponibile la noi, gandita in primul rand pentru uzul mamelor si copiilor.

Am inceput sa folosesc crema la 2 zile de la nastere (in spital oricum era inutila pentru ca bebelusii erau atat de indopati cu lapte praf ca dormeau prea adanc la orele de alaptare sa mai putem face ceva cu ei), am folosit-o aproape dupa fiecare alaptare in primele 2 saptamani, o data pe zi in urmatoarele 2 saptamani, iar acum o folosesc, sincera sa fiu, cam cand imi mai aduc aminte - pentru ca se pare ca si-a facut atat de bine treaba ca nu mai am nevoie de ea, o utilizez numai preventiv. Din cutia de 50 grame am folosit mai putin de un sfert, restul cred ca va fi utilizat pe zonele de piele uscata sau cu eczeme ale copiilor, pentru ca are o compozitie cu un excelent efect reparator. Se poate masa si pe perineu in ultimile saptamani de sarcina pentru suplete si elasticitate, si dupa travaliu pentru a incuraja vindecarea.

Ca si comparatie intre ingredientele si pretul celor 2 produse, avem asa:

Garmastan

Ingrediente: Guaiazulene 0,05 gr. un ulei extras din arborele de guaiacum; excipienti pina la 100 gr. crema PEG 8, PEG-75, sorbitol, metabisulfit de sodiu, clorura de cetil piridinium, apa q.s 100 gr. Costa in jur de 35 lei pentru un recipient de 25 gr, la primul copil eu am folosit aproape 2 tuburi in 3 luni.

Essential Care

Ingrediente: ulei de nuca de cocos, unt de shea, ulei de masline, ceara de albine, galbenele, crescute si produse organic 100%, certificat de Soil Association. Costa 30,9 lei pentru 20 gr sau 64 lei pentru 50 gr; eu am folosit cam 10 gr intr-o luna.

Il gasiti aici.

8 comentarii:

  1. Mai sunt creme pentru mameloane eficiente si cele de la Bioclin Multi-Mam Balm rotejeaza si hraneste pielea mamelonului inainte si dupa alaptare. Previne iritatiile. Produs natural,hipoalergenic inofensiv pentru copil.
    Nu este necesara indepartarea produsului inainte de alaptare.Fara gust si miros.
    Ingredienti:Helianthus Annuus, Butyrospermum Parkii, Polyglyceryl-3 , Ceara albine, Squalene, Propyl Gallate
    Ambalaj: tub 30 ml.

    Multi-Mam Lanolin x 30 ml

    Unguent pentru mameloane uscate si crapate, ce asigura protectie in timpul alaptarii.


    Garmastan se foloseste pentru ragade in special.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am folosit Essential Care, foarte util produsul, ma ungeam dupa fiecare supt si n-am facut deloc ragade. Recomand!

    RăspundețiȘtergere
  3. stimata doamna,
    Garmastanul este intradevar mai bun fiindca si desfunda canalele nu doar protejeaza si vindeca mamelonul . de aceea se recomanda folosirea incepand cu luna a 8-a de sarcina.
    asâta este diferenta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stimate Anonim,
      Nu vad cum ar putea o crema sa desfunde canalele, ele se desfunda prin supt, pompare, o actiune mecanica. O explicatie mai detaliata ar fi utila, poate inteleg si eu.
      In prospect scrie: "Unguent indicat in tratamentul profilactic si terapeutic al inflamatiilor mamelonare din perioada pre si post natala si in ingrijirea sanilor in perioada alaptarii.
      Garmastan crema se aplica, dupa dus, incepind cu luna a opta de sarcina, pentru a pregati mameloanele pentru actiunea mecanica ce se va exercita asupra lor in timpul alaptarii." Niciun cuvant despre desfundarea canalelor.
      Eu am folosit Garmastan la primul copil pe toata perioada alaptarii si am avut incontinuu canale infundate. Canalele se infunda de la pozitia incorecta de supt, de la golirea incompleta a sanilor, si se desfunda prin pozitionarea corecta a copilului la san, golirea sanilor, masarea zonei cu probleme. Nu, nu cred ca o crema face asa ceva.

      Ștergere
  4. Si eu am folosit balsamul si am numai cuvinte de lauda. A fost foarte bun si eficient, m-a salvat in perioada respectiva. A depasit cu mult Garmastanul, care in plus, are si o compozitie nu tocmai bio...

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu am folosit balsamul.. 2 sapt inainte de nastere si 2 dupa si a fost eficient. In plus cand a facut fetita mea eritem fesier i-am aplicat pe zona tot acest balsam, pt ca nu trecea nu alte creme, si intr-o zi nu mai avea iritatia....deci e bun la mai multe lucruri ...il recomand

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  7. "daca o aplici numai dupa tot nu poti sa elimini orice urma din ea inainte de alaptare "....aici va contraziceti un pic.
    Garmastan nu contine grasimi si nu este deloc greu de indepartat. Iar daca ar fi sa-l comparati cu produsul caruia ii faceti publicitate, la capitolul acesta il bate.

    RăspundețiȘtergere