joi, 2 august 2012

Deodorante bio si eficiente? am gasit!


Dintre toate produsele cosmetice cel mai greu mi-a fost sa inlocuiesc deodorantul cu aluminiu (adica varianta clasica) cu un deodorant bio, nu de alta, dar sunt genul care are nevoie de deodorante eficiente. De fapt am avut mereu probleme pana si cu majoritatea deodoratelor cu aluminiu, care ar trebui sa-si faca bine treaba, la ce chestii horror contin, asa ca a fost greu sa-mi iau inima in dinti sa incerc deodorante naturale. Dar pentru ca, pana la urma, deodorantul clasic este unul din cee mai nocive produse cosmetice, a trebuit s-o fac si pe asta.

Am incercat aproape toate variantele, mai putin cea spray care nu imi place: roll-on, piatra de alaun, stick facut manual in Romania (de la 2 producatori). Roll-on-ul nu mi-e bun fie el bio sau ne-bio, piatra de alaun a fost semi-eficienta dar faptul ca trebuie umezita (adica o actiune in plus) ma enerveaza (eu sunt genul care vrea detergent ca atare, masti de fata gata facute, vopsea de par care nu necesita acrobatii si deodorant care poate fi folosit pe fuga din doua miscari), deodorantul stick cu lavanda de la Marillys a fost foarte bun pe iarna, dar in fix prima zi de caldura (prin martie) a cedat nervos, iar celalalt stick a fost excelent, dar i s-a stricat ambalajul dupa 2 zile, ceea ce l-a facut foarte greu de folosit (nu am specificat producatorul pentru ca este inca in faza de testat si gasit ambalaje civilizate).

Oricum mi se pare ca in avalansa de cosmetice bio de pe piata deodorantele sunt foarte slab reprezentate, pe langa cremele, cremitele si sapunurile de sute de feluri, asa ca mi-a fost destul de greu sa adun la BioBunatati o gama de deodorante bio de unde sa aiba toata lumea ce alege dupa nevoile proprii. Din fericire insa de curand a aparut gama Jason, care contine si produse pentru corp, ten, par si igiena dentara, dar, mai important, are 5 deodorante stick foarte reusite.

Jason este un producator american care se ocupa cu produsele naturale din 1959. Nu testeaza pe animale, nu folosesc ingrediente nocive, au ingrediente organice. Plus preturi rezonabile si produse la volume mari (de exemplu deodorantele au 75 grame).

Eu am incercat fara niciun entuziasm deodorantul cu tea tree, neasteptandu-ma la vreo eficienta spectaculoasa, mai ales ca mi l-am luat la inceputul lui iulie, cand termometrul se indragostise de cifra 35. Si surpriza: e chiar mai bun decat cel mai bun deodorant stick cu aluminiu, care dupa capul meu era Dove.

Deodorantul se aplica usor, miroase foarte bine, nu-ti lasa senzatia ca esti lipicios, nu lasa urme albe pe haine, si rezista 12 ore (dupa cum spuneam, il folosesc de o luna, care luna a fost declarata cea mai calduroasa din istoria moderna, nemaipunand la socoteala ca n-am aer conditionat la firma iar cel din masina nu merge). Costa 39 lei pentru 75 grame, ceea ce il face destul de economic (vazand cat am consumat din el pana acum cred ca va tine cam 3 luni).

Ce vreau insa sa subliniez e ca deodorantul acesta, ca de altfel orice deodorant fara aluminiu, nu opreste transpiratia, ci mirosul. Este de altfel nociv pentru organism sa blochezi transpiratia, care este una din caile de eliminare a toxinelor. Important nu este sa nu transpiri, important e sa nu fuga oamenii de tine cand te apropii de ei.

In gama Jason se mai gasesc deodorante stick cu aloe vera, caise, lavanda si deodorant pentru barbati, le puteti gasi pe toate aici, impreuna cu toata gama Jason disponibila la BioBunatati.

7 comentarii:

  1. Daaa, si eu vreau sa scriu despre el!
    Desi am zis ca nu mai ma avant la deodorante bio vara, l-am incercat si am fost chiar impresionata. Si tine o mie de ani...eu il am din mai.

    RăspundețiȘtergere
  2. ce vesti bune! Abia astept sa-l incerc!

    RăspundețiȘtergere
  3. L-am cumparat si eu - din pacate ma tine doar 2 ore dupa care incep sa eman arome.
    Este oare vreun secret in aplicare?
    Daniela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca e vreun secret, eu l-am recomandat pentru ca sunt chiar foarte incantata de el si, dupa cum spuneam, si eu sunt foarte aromata de felul meu :) si avem si multe feedback-uri pozitive. Dar probabil ca niciun deodorant nu merge chiar pentru toti cei care-l utilizeaza. Imi pare rau ca nu e bun, oricum am retinut sa le spun celor care intreaba ca uneori nu functioneaza. Mi-ar folosi si o informatie legata de deodorantele care iti sunt bune.

      Ștergere
    2. Cred ca secretul este temperatura. Si eu am avut surprize neplacute la peste 40 de grade, contrar primei mele impresii. Acum e din nou perfect :) Si inca sunt suprinsa ca nu pateaza, de obicei fug de stick.

      Ștergere
  4. As dori sa las si eu un feed back asupra unor produse achizitionate recent,inclusiv deodorantul Jason, care din pacate la mine nu a avut un efect prea grozav, eram foarte incantata sa-l folosesc, dar cred ca depinde de corpul fiecarei persoane.A trebuit sa ma intorc la vechiul meu deodorant, dar nu ma las pagubasa, sunt sigura ca voi gasi deodorantul bio care mi se potriveste.
    In legatura cu celelalte produse, sunt foarte incantata, untul de shea este minunat, uleiul de borango pe care il folosesc pe post de crema de noapte, sincer, face minuni,nu ma asteptam la asa rezultate. Crema de la Weleda pentru ten sensibil si uscat este super. Din pacate nu m-am inteles foarte bine cu samponul pentru par gras din argila verde de la Cattier, care trebuie sa recunosc isi face treaba, parul meu nu se mai ingrasa atat de repede, dar in schimb mi-a uscat scalpul foarte tare incat am facut matreata. nu am renuntat la el dar il alternez cu un sampon din comert pentru matreata.Cred ca pordusele trebuiesc incercate, ceea ce este bun pentru o persoana e posibil sa nu fie la fel de bun pentru alta, dar oricum sunt multumita de produse si voi mai incerca si altele cu siguranta. Daniela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru feedback, e foarte util!

      Ștergere