miercuri, 1 august 2012

Cosmetice bio pentru venirea bebelusului

In ultima vreme am folosit blogul mai mult ca sa anunt evenimente legate de firma si mai putin ca sa scriu despre produse bio si viata sanatoasa, adica pentru scopul pentru care m-am apucat de blog. E adevarat ca de ceva vreme am o viata complicato-zbuciumata si intre sarcina, Matei, casa si firma n-a mai ramas prea mult loc, insa aceasta nu inseamna decat ca am multe subiecte, idei si articole incepute cu care voi umple blogul in perioada urmatoare.

Avand in vedere ca in maxim 2 saptamani domnisoara Miruna o sa completeze familia de rockeri, am inceput sa strang cosmeticele pentru ea. Matei are deja produsele lui pentru copii mai mari si nu vreau sa le amestec.

Imi aduc aminte ce am folosit la Matei in primele luni, pana sa dau peste produsele bio: Bepanthen pentru fundulet, Sanosan si Mustela pentru spalat, lotiune Mustela pentru piele atopica si ulei Bubchen sau Johnson (sau ceva de genul), servetele umede Pampers si BubuBebe (pe-astea le-am descoperit mai tarziu si mi-au placut ca nu aveau parabeni).

Acum, ca stiu cu ce se mananca cosmeticele astea bio si ne-bio pentru bebelusi, am ales asa:

- crema Weleda pentru scutec, cu galbenele: am incercat multe produse Weleda si sincera sa fiu mi se par printre cele mai bune din categoria pentru copii; voi incepe cu ea si o voi alterna cu crema cu oxid de zinc de la Earth Friendly Baby

- spuma pentru baita Cattier: am incercat pe Matei foarte multe produse de spalat pentru bebelusi, cam tot ce e in gama BioBunatati, insa pentru inceput prefer aceasta spuma pentru ca e foarte usoara pentru pielea bebelusului, pentru ca are un pret mic (26 lei, tine circa 2 luni), dar mai ales din cauza pompitei - cand trebuie sa tii copilul cu o mana in cadita iti mai ramane una singura ca sa scoti solutia de spalat din recipient, asa ca varianta aceasta mi se pare cea mai practica

- ulei pentru bebelusi cu musetel Soap Mill: are un pret destul de mic (21.5 lei) si e o gama in care am incredere, nu vreau sa investesc mult in uleiuri pentru ca stiu din experienta ca nu le voi folosi prea mult, prefer lotiunile de corp

- lotiune de corp Earth Friendly Baby cu levantica (am o pasiune pentru lavanda, dar si cele cu mandarina sau musetel sunt la fel de faine): are pompa pentru a fi scoasa, se intinde usor, se absoarbe repede (nu-mi place sa-mi alunece copilul din maini) si hidrateaza foarte bine

- servetele umede Beaming Baby: le-am folosit intensiv la Matei, sunt excelente

- unt de shea cu lavanda sau geranium Naturafrica: un produs nelipsit din casa noastra, il folosesc deja de 4 ani pentru mine si Matei, pentru zonele de piele uscata (maini, coate, picioare, dermatita atopica in cazul lui Matei) - din cauza uleiuri esential il voi folosi la Miruna dupa 4 luni, numai bine cand vine iarna si pielea se usuca mai mult

- betisoare organice pentru urechile bebelusului

- scutece eco Beaming Baby, facute din bumbac si fibre de porumb, infuzate cu uleiuri aromaterapeutice, fara clor si fara plastic (sa nu mai aud de Pampers, am luat numai pentru maternitate un pachet ca stiu ca acolo asistentele oricum folosesc ce le vine la mana, nu neaparat ce are copilul in bagaj)

Nu pare o lista foarte scurta, dar sunt produse absolut necesare dupa parerea mea, oricum e o lista mai scurta decat cea pe care o facusem inainte sa-l nasc pe Matei. Avantajul e ca majoritatea produselor din lista tin cel putin 2 luni, mai putin crema de scutec care presimt ca se va termina mai repede - pe de alta parte cred ca folosind scutece ecologice sansele de iritatii sunt totusi mai mici.
Link

12 comentarii:

  1. Nu mi se pare o lista prea lunga, doar vorbim de sanatatea noului bebe. Plus, se cam elimina costurile suplimentare cu medicamentele necesare tratarii alergiilor si iritatiilor provocate de produsele conventionale.
    Deci merita "investitia".

    Dar am o nelamurire: spui ca inainte foloseai Sodasan. Din cate stiu, Sodasan sunt produse pentru curatenie, tot organice. Nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aoleu :)) Sanosan cred ca se cheama marca de cosmetice, vezi, nici nu le mai stiu..

      Ștergere
  2. Iti recomand Sudocrem pentru iritatiile de scutec, este de fapt o crema antiseptica pentru copii si adulti cu probleme de piele...are o actiune extrem de eficienta pe un fundulet oparit. Iti dau un sfat pentru ca am trecut prin experienta cu un copil cu pielea sensibila, am citit mult si stiu cate ceva. Pediatrii americani recomanda ca pentru baita copilului pana pe la 2 ani sa nu se foloseasca absolut nici un produs, ma refer la spume, sapunuri, geluri, oricat ar fi ele de organice. Atata vreme cat nu merge si nu se murdareste, pentru baie e suficienta apa calda simpla, inclusiv pentru capsor. Nu exisa produse suficient de blande pentru pielea lor. Nu trebuie sa cumperi niste chestii doar pentru ca au ceva uleiuri prin compozitie, am vazut ca baiatul tau are dermatita atopica, si al meu la fel, fereste-te de uleiurile esentiale. Exista in farmacie gamele pentru piele atopica cu apa termala ca Ivatherm sau Avene,sunt extrem de specifice si eficiente.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si belgienii+francezii la fel recomanda. Cel mult un sapun usor, fara parfumuri,fara coloranti, doar daca e nevoie pt spalat copilul( si ni se pare jegos). In rest, nicio chimicala pe piele.

      Sudocrem am fol. si noi - oxidul de zinc din compozitie face multe. Inclusiv la varicela, atat a acceptat copilul. E mai bun ca bepanthen, mai ieftin fiind cantitate mai mare. Efect mai bun a avut cand am schimbat scutecele - iar tot ceva bio in tarile sus numite au aparut scutece re-folosibile, de bumbac.

      O mare confuzie care am facut-o, e ca nu am stiut ( si nici nu stiu inca) sa separ pielea uscata de pielea atopica, si de pielea deshidratata. Uleiurile nu hidrateaza... si nici nu trateaza pielea atopica.

      Ștergere
  3. Sudocrem? cu parafina, lanolina din cine stie ce sursa si propilen glicol? Pfui.. un produs nu-i suficient sa fie eficient pe moment, trebuie sa mai aiba si ingrediente fara potentiale efecte nocive. Iar de dermatocosmetice sa nu aud ca fac si eu dermatita imediat (a se citi imi apar bune pe cap), alea-s niste produse cu cost mic si pret urias ca sa faca fata comisioanelor doctorilor, costurilor de marketing si adaosurilor farmaciilor. Si nu-s bune de nimic, am incercat si Mustela si Avene si cate si mai cate cand era Matei mic.
    Multumesc pentru sfaturi, dar dupa 4 ani de invartit in domeniul bio stiu destul de bine ce produse sunt bune si la ce am depasit demult faza in care as fi putut cumpara produse ca au niste uleiuri in ele :))
    Partea cu recomandarea pediatrilor americani e insa interesanta, o voi studia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei bine, eu am mers pe principiul ca daca trei doctori mi-au spus acelasi lucru inseamna ca stiu ei ceva...de multe ori problemele de piele la copiii mici sunt si pe un fond alergic, nu numai pentru ca e pielea fina si se usuca repede. Daca majoritatea fac alergii la fructe, portocale, fructe de padure, capsuni, e clar ca pot reactiona si la compusii naturali care pentru noi sunt inofensivi. Oricum al meu n-a mai facut un puseu de dermatita de doi ani,dar m-am tinut de tratamentul initial care implica niste creme-medicament straine...departe de a fi naturale bineinteles. Succes in a doua cariera de mamica!

      Ștergere
  4. Olivia, tu ai scris corect marca in articolul tau "Sanosan", doamna "Anonim" a gresit, confundand marca cu Sodasan.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, a avut dreptate, am modificat eu dupa ce mi-a atras atentia :)

      Ștergere
    2. Crema Weleda pentru scutec ţine mai mult de 2 luni. E foarte densă, foloseşti puţin de tot. Şi foarte eficientă aş spune. :)

      Cu ulei, unt... nu-l dau, însă vreau să-ţi spun că am cumpărat o singură dată scutecele menţionate de tine (din mag. fizic Napati, că stăm în zonă). De câteva ori a avut pantalonaşii uzi de pipi. Nu le-am mai cumpărat de atunci. Acum nu ştiu, poate că eram eu stresată atunci şi nu le prindeam bine (bebe avea 2 săptămâni şi eram cu el în spital), dar îl schimbam ca de obicei, la 2-3 ore. Noi folosim Babylove (din DM). Sunt albite cu clor, dar oricum decât pampers... Am folosit şi pampers premium şi altele, dar tot la Babylove ne-am întors. Sunt şi foarte ok ca preţ. Sper că nu te-a supărat intervenţia mea. O zi bună!

      Ștergere
    3. Da, toata lumea lauda crema asta, de-aia m-am oprit asupra ei. Scutece de la DM am folosit si eu la Matei intr-o vreme, am fost multumita de ele, insa erau Alana, nu Babylove. Baby Love am avut servetele, au fost ok. O sa mai iau, desi nu mi-e la indemana ca n-am niciun DM prin preajma, pe cand Beaming Baby iau direct din stoc, ca sa zic asa :)

      Ștergere
  5. Buna, olivia! Pudra de talc nu ai folosit la Matei? Eu am folosit ptr. Victor, Sanosan. Sigur nu avea ingrediente ok, ca de altfel toate produsele Sanosan, dar pe vremea aia, nu stiam nimic...

    Foarte interesanta ideea cu a nu folosi cosmetice pt. spalat pana la 2 ani. Cred ca e o idee buna, dar nu cred ca se poate aplica zilnic. Sau nu pentru tot corpul. Eventual sa nu ii dai cu sapun/gel de dus/etc. chiar la fiecare baie, insa o data la cateva zile, hai! o data pe saptamana cred ca tot e necesar.

    As vrea sa adaug ca de 3 ani eu nu folosesc gel de dus/sapun/etc. pe pielea de pe corp sau fata. Doar pentru par si pentru zonele care pot mirosi (axila, inghinal, labele picioarelor). Iar pentru fatza, demachiant. Bine, nu punem la socoteala, o data pe an cand sunt in Delta plina de noroi si a trebuie sa ma spal.

    Si sunt foarte ok, nu s-a plans nimeni ca sunt murdara :) pielea nu mi se mai usuca niciodata, imi dau cu crema/ulei pe corp pentru ca vreau eu s-o intretin, dar nu ca as simti ca imi crapa, asa ca inainte cand ma spalam cu gel la fiecare dus.

    RăspundețiȘtergere
  6. si noi folosim produse cosmetice bio toata familia si sunt mult mai bune decat cele din supermarket

    RăspundețiȘtergere