miercuri, 8 februarie 2012

De ce sa nu vrei sa alaptezi

Pentru ca ti se lasa sanii (oricum e mit, chestia asta se intampla de la sarcina, si nu tuturor).
Pentru ca preferi sa se trezeasca tatal noaptea sa faca biberonul si tu sa dormi linistita.
Pentru ca vrei sa te intorci foarte repede la serviciu.
Pentru ca vrei sa fii independenta de copil de la inceput (sub pretextul ca vrei ca el sa fie independent).
Pentru ca vrei sa poti consuma alcool.
Pentru ca vrei sa pleci in concediu fara copil.
Pentru ca e mai comod pentru tine.
Pentru ca sutienul de alaptat si sanii din care curge lapte nu-s deloc sexy.
Pentru ca treaba ta s-a terminat o data cu nasterea, acum sa se ocupe bona, bunica si alti responsabili, tu vrei sa-ti continui viata.

Niciunul din motivele de mai sus nu are vreo legatura cu binele sau interesul copilului. Caz in care parerea mea e ca se face copilul pentru palmares, si nu dintr-o dorinta arzatoare de a fi mama.

p.s. Ma refer exclusiv la femeile care decid sa nu alapteze deloc sau care renunta dupa foarte scurt timp din motive altele decat cele medicale. Nu sunt deloc o fanatica a alaptarii, dar mi se pare ca refuzul de la inceput de a-ti alapta copilul e primul pas spre o relatie prunc-mama in care copilul n-o sa iasa prea bine.

4 comentarii:

  1. Si eu sunt foarte furioasa pe mamele care nu vor sa alapteze. Pacat, pentru ca e o senzatie care nu se poate compara cu nimic, e fascinant cand poti sa-ti vezi copilul cum creste de la o zi la alta, cum il simti in acele momente oricat de epuizata ai fi. Am alaptat un an jumate si inca as mai fi vrut, desi am auzit de nenumarate ori ca nu mai e bun laptele dupa un an, dar a mers cineva sa faca analize sa vada ce contine?
    Sunt foarte multe de spus, chiar prea multe.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu sint o "extraterestra"... am alaptat motzata familiei pina la doi ani... Mama, ce-am plins cind am intarcat-o... daca ma gindesc bine, ma apuca din nou plinsul...

    RăspundețiȘtergere
  3. eu mi-am alaptat baiatul pana la 1 an si 8 luni, iar pentru el a fost grozav .nu m-am gandit ca am sa-l pot alapta mai mult de 6 luni, dar daca a fost laptic i l-am dat cu mare dragoste.oricum laptele de mama este de neinlocuit si alaptarea e benefica si pentru femei, asa ca incurajez alaptarea.

    RăspundețiȘtergere
  4. eu si acum alaptez, iar baietelul meu are deja un an si 5 luni...ce sa zic, e foarte obositor, mai ales ca se trezeste si acum de cateva ori pe noapte sa manance si ziua ma trage de bluza cand il apuca "dorul", chiar si de fata cu altcineva :D toata familia ma indeamna sa-l intarc pe motiv ca e prea mare sa mai suga si ca oricum laptele meu nu mai are nici o valoare nutritiva (ceea ce e complet gresit de altel, avand in vedere ca laptele se adapteaza mereu la necesarul nutritiv si caloric al copilului, e un lapte "inteligent" :))...Cu toate astea, nu vreau sa il intarc doar pentru ca sunt eu obosita, stiu ca asa am mereu la dispozitie lapte proaspat, cald, hranitor, steril fara cheltuieli in plus, fara trezit noaptea si pregatit biberoane, fara griji ca face copilul cine stie ce alergii la nu stiu ce tip de lapte praf. Ca sa nu mai zic ce afectuos a devenit atat cu mine, cat si cu "tzitzi" pe care le alinta, le face masaj cand suge si alte chestii de genu' prin care el isi arata afectiunea fata de sursa de hrana:D Deci, desi nici eu nu sunt o fanatica a alaptatului, cred ca e cea mai buna metoda de a-i asigura pustiului tau un sistem imunitar puternic si un stil de atasament sanatos, securizant, fiind totodata cea mai naturala si economica modalitate pe care ai putea sa o imbratisezi.

    RăspundețiȘtergere