marți, 20 decembrie 2011

Prima oala cu pui de tara de la BioBunatati

Vineri au venit in sfarsit puii de la Campulung Moldovenesc (am eu ceva cu Campulungurile astea), motiv pentru care primul exemplar a fost transformat in ciorba a la grec si ostropel (am uitat sa scriu "postare nerecomandata prietenilor mei vegetarieni", carora le multumesc ca ma tolereaza asa omnivora fara sa ma considere nebuna - nu stiu daca ati observat, dar uneori am senzatia ca lumea s-a impartit intre vegetarieni si omnivori si fiecare se uita la ceilalti ca la o trupa de circ, ceea ce mi se pare usor aberant).

Pasiunea mea pentru gatit e practic inexistenta si scopul meu in viata (unul din ele) e sa am bucatar personal, dar din cand in cand trebuie sa mai si mancam. Asa ca azi a fost ziua aia din saptamana cand am stat in bucatarie mai mult de 5 minute (ideea de bucatarie imi displace atat de tare ca nici macar n-am mancat vreodata acolo).

Dar nu despre retete si alte lucruri la care se pricep altii vroiam sa povestesc ci sa va dau un feedback despre puiul de tara biobunatatesc. Eu am luat unul de vreo 2 kile jumate, majoritatea au in jur de 2 kg.

Puiul e parlit cu flacara, motiv pentru care nu are nicio urma de fulg, pene si alte chestii incerte care se gasesc pe puii obisnuiti. Primul lucru care mi-a sarit in ochi a fost pielita galbena si lipsa totala de grasime (stiti cum sunt puii aia umflati cu pompa de la supermarket, asa, impanati de ti se face rau). Lipsa de grasime s-a confirmat si in mancare, ciorba n-a avut grasime aproape deloc iar pielita avea o consistenta similara cu carnea. Am mancat-o fara grija ca imi dublez colesterolul peste noapte.

Gustul este foarte puternic, ceea ce poate sa fie usor naucitor daca esti obisnuit cu puii din comert. Eu si Matei ne-am declarat entuziasmati (el a cerut portie dubla de ostropel), Andrei in schimb a ajuns la concluzia ca gustul e prea tare pentru el (asta nu l-a impiedicat insa sa manance tot). Am uitat sa-i dau vestea proasta ca de acum inainte numai pui de-astia va manca.

Carnea a fiert foarte repede in ciorba, la ostropel a fost insa putin mai tare decat cea obisnuita (dar prea putin sesizabil, Matei a mancat fara probleme). La mancarurile gatite ar trebui fiarta mai intai.

Ca date tehnice, puiul este crescut pe sol si hranit cu porumb si floarea soarelui, fara antibiotice, fara hormoni de crestere. Puiul este taiat la varsta de 120 zile, cand are o marime similara cu a puilor din comert taiati la 40 de zile. Puiul are piept, spate, aripi si copane. Inauntru are o punguta cu inima, ficatul si pipota.

Puiul este taiat cu 2 zile inainte sa i primim si este congelat pentru a rezista transportului. Termenul de valabilitate in forma congelata este de 90 de zile. Dupa decongelare este valabil 4 zile pastrat in frigider.

Puii fac parte din Cosul cu Bunatati care va fi livrat sambata, insa vor fi permanent pe stoc si in restul saptamanii pot fi ridicati de la showroom. Mai multe informatii gasiti aici.

2 comentarii:

  1. Sa va fie cu sanatate!...Chiar daca la un an diferenta.
    Un singur lucru imi este neclar: cum este posibil (chiar daca pare ca puiul n-are grasime vizibila) ca ciorba sau supa, adica lichidul in care s-a fiert animalul sa n-aibe pic de grasime? E cel putin ciudat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am spus ca ciorba n-a avut grasime aproape deloc, nu niciun pic, e o diferenta. Din cate stiu eu e normal la mancarea facuta cu un pui de tara de 4 luni, nu e gaina sa pluteasca grasimea.

      Ștergere