miercuri, 9 noiembrie 2011

Noul meu regim alimentar - de unde incep

De cand am intrat in acest minunat domeniu al vietii sanatoase am invatat foarte multe lucruri si am avut norocul sa intalnesc si multi oameni de la care sa pot absorbi informatii utile. Numai ca, cu cat acumulez mai multe informatii si cunosc mai multi oameni (clienti, furnizori sau doar prieteni) cu atat ma simt ca inteleptul ala care cu cat invata mai mult cu atat isi dadea seama cat de putin stie.

In plus, regimul meu alimentar lasa de dorit. Mananc mancare sanatoasa, asa am facut intotdeauna, mai putin in facultate cand ma multumeam cu orice aducea cat de cat cu ideea de mancare. Problema nu e calitatea mancarii, ci cantitatea ei, respectiv frecventa meselor, dar si faptul ca alimentatia mea nu imi acopera tot necesarul de nutrienti.

De fapt problemele mele sunt exact problemele omului activ, ala care are un job mancator de timp (in sensul ca nu e 4 ore pe zi), pierde mult imp in trafic, are o familie si un dram de viata sociala, toate inghesuite de-a valma in 24 de ore. Probabil ca majoritatea cititorilor blogului si a clientilor nostri sunt in aceeasi situatie, motiv pentru care vreau sa impartasesc trecerea la o alimentatie sanatoasa in sensul complet al cuvantului, ca poate ii mai foloseste cuiva, dar si pentru ca sigur multi imi veti putea da sfaturi bune.

Asadar, de unde plec si mai ales ce probleme am:

1. Nu am timp. Adica nu am timp nici sa fac cumparaturi mai des de 2 ori pe saptamana, nici sa ma gandesc prea mult ce mananc, nici sa pregatesc mancarea daca necesita mai mult de 15 minute (maxim o ora in weekend).

2. Nu am prea multi bani de cheltuit pe mancare (si asa procentul din venitul unei familii care se duce pe mancare si produse de uz curent in Romania este complet aberant si probabil unic in Europa). In Olanda mancarea ma costa mai putin, in conditiile in care acolo au venituri de 10 ori mai mari ca noi si nu e deloc o tara ieftina.

3. Micul dejun: aceasta e masa mea principala, daca nu mananc repede dupa ce m-am trezit am sanse mari sa pic pe strada in maxim o ora. Micul dejun este masa la care ne putem permite sa mancam mai multe calorii, grasimi, zahar, pentru ca organismul arde tot (ma rog, cata vreme nu bagam un English breakfast cu ochiuri, carnati, sunca prajita, unt, paine si ce Dumnezeu mai mananca oamenii aia de parca ar pleca la razboi in urmatoarea ora). Problema este insa ca de multe ori nu am timp sa mananc cum trebuie dimineata, si cred ca si asta e problema tuturor.

4. Masa de pranz: daca dimineata ma indop pana la refuz (micul dejun e masa mea principala), pana la ora 10 deja mor de foame, iar la ora 12 aproape ca lesin, la propriu, moment in care imi dau seama ca nu am cu ce sa satisfac in mod serios aceasta nevoie, pentru ca organismul meu are nevoie de o masa serioasa si eu ii dau cate un baton de ovaz. Optiunile pentru masa de pranz, in cazul majoritatii dintre noi, sunt pachet de acasa (de obicei sandwich sau fructe), catering/comanda de mancare sub forma de pizza si alte chestii cu care nu poti trai la nesfarsit sau o fuga pana la primul fast-food sau chiosc dupa ceva rapid.

5. Masa de seara: seara mananc hipocaloric in majoritatea cazurilor, motiv pentru care pana sa ajung acasa organismul meu deja stie ca nu mai primeste mai nimic si nici nu mai cere. Insa asta, adaugat peste cantitatea mica de mancare din cursul zilei, incepe sa fie o problema.

Asadar, am urmatoarele probleme de rezolvat: un mic dejun concentrat, variante de meniu sanatos si la indemana pentru pranz, alimente nutritive si hipocalorice pentru seara. Toate intr-un buget rezonabil si fara sa necesite foarte mult timp pentru preparare, aprovizionare sau pregatirea ante-preparare.

In postarea de maine o sa va povestesc despre pasii pe care vreau sa-i urmez, cum abordez lucrurile, de unde ma informez si cum selectez informatia. Pana atunci poate imi povestiti de ce probleme va loviti voi in incercarea de a manca sanatos.

6 comentarii:

  1. foarte bine ca mananci la micul dejun...eu ma chinui...beau cafea si nu mai pot altceva...incerc totusi !

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie mi-e destul de greu sa mananc dimineata, mi-e greu sa renunt la prajituri, nu beau apa suficienta (a se citi ca nu beau aproape deloc) Dar incerc sa apelez la autosugestie si sper sa rezolv incet, incet.

    RăspundețiȘtergere
  3. in zilele in care nu reusesc sa mananc bine dimineata, sau stiu ca nu o sa pot manca bine de pranz, iau la mine o punguta cu nuci crude si o banana mica sau un mar
    cand mie foame gustarile dulci doar "ma lesina", poate doar un patratel de ciocolata neagra dupa gustarea de nuci si fructe

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca ar disparea tentatia zaharului - gen sa-l eradicheze cineva de tot ca eu una sunt slaba de inger si nu pot sa-i rezist - as fi cea mai fericita. Chiar ca da dependenta. O colega imi povestea ca era la fel pana cand si-a propus si 6 luni n-a mai pus nimic dulce in gura. Eu d-abia daca rezist stoic o saptamana :(

    Poate ne zici si ceva de cum sa facem fata dulciurilor...

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu prea ma descurc cu echilibrul. Sau mananc de toate sau mai nimic, lucru total nesanatos. Iar ciocolata... :) Incerc totusi sa renunt complet la carne.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu incerc sa mananc cat mai multe nuci,alune,migdale si bag fructe la greu :)) Cu alea ma tin pe picioare cand nu am timp de ceva serios :)

    Si eu lucrez la noul regim,am inceput cu excluderea zaharului,alimentelor procesate(erau putine,dar inca erau),si mai am cateva de eliminat,dar o iau incet,ca altfel nu rezolv nimic,ca asa sunt eu :))

    RăspundețiȘtergere