miercuri, 5 octombrie 2011

Uleiurile potrivite pentru tenul gras si mixt

Cine are tenul gras sau mixt stie ca nu e foarte usor s-o scoti la capat cu el. Trebuie sa-l hidratezi fara sa-l ingrasi, sa-l cureti fara sa-l usuci excesiv ca sa nu produca si mai mult sebum, sa-l machiezi fara sa-l incarci, sa scapi de luciul pe care il capata pe parcursul zilei. Consolare: macar faci riduri mai greu decat altii.

Daca la 20 de ani singura mea grija era sa-l usuc cat pot ca sa scap de cosuri (bineinteles ca nu reuseam), la 30 ma intereseaza mai mult parte cu hidratarea si cu aplicarea de chestii antioxidante cu efect de prevenire a ridurilor. Si daca pentru zi am o crema pentru ten gras si mixt excelenta, seara nu puteam sa folosesc o crema de noapte pentru ca mi-ar fi incarcat prea tare tenul. La tenul gras/mixt cremele de noapte merg dupa 35, chiar 40 de ani.

In consecinta am ales varianta uleiurilor cosmetice, aplicate ca atare sau in combinatie cu alte uleiuri de baza sau esentiale. Acestea sunt o varianta concentrata de antioxidanti si factori naturali de hidratare, necontinand niciun alt adaos, sunt sigura ca sunt 100% naturale, iar daca am varianta bio e cu atat mai bine. La un ulei stii exact ce face in functie de anumite caracteristici ale lui.

Eu am inceput prin a utiliza untul de shea cu jojoba si geranium, geraniumul (ulei esential de muscata) fiind cunoscut pentru proprietatile antiiritatii si antiacnee. Uleiul de jojoba este de asemenea un ulei care se absoarbe usor si e recomandat pentru tenul gras, echilibrand astfel untul/uleiul de shea care este foarte gras si se absoarbe greu. Pe aceeasi crema din unt de shea am folosit-o cu succes si pe maini, coate, calcaie si alte zone uscate, dar si pe Matei cand avea puseurile de dermatita atopica.

Untul de shea este probabil cel mai hidratant unt/ulei natural, fiind un ingredient important in produsele cosmetice destinate hidratarii. Contine de asemenea multi antioxidanti (vitaminele A si E), ceea ce ii da si un efect antiimbatranire si reparare. Continutul de acid oleic este insa foarte mare, intre 40 si 60%, motiv pentru care pentru tenul gras poate fi folosit in perioadele reci, cand are nevoie de o hidratare suplimentara. Untul de shea, desi solid, se topeste la temperatura corpului, iar in combinatie cu uleiul de jojoba se absoarbe mai usor. Hidratarea este intensiva si poate fi folosit fara grija si in zona ochilor.

Dupa untul de shea, care ramane unul din preferatele mele, am trecut la uleiul de migdale. Acesta este recomandat tuturor tipurilor de ten, inclusiv tenului gras si celui sensibil, desi are o cantitate foarte mare de acid oleic - 62%, ceea ce il face un ulei gras. Motivul pentru care poate fi utilizat si pe tenurile mai grase este continutul mare de vitamina E, care ii da o putere ridicata de reparare inclusiv a urmelor de cosuri si a altor semne de pe fata. Poate fi folosit excelent si ca ulei de masaj pentru ten sau ca demachiant. Este recomandat ca dupa ce l-ati utilizat sa il stergeti de pe fata.

Dupa acesta nu puteam sa nu incerc vestitul ulei de argan. Cel mai eficient ulei in lupta antiimbatranire, pentru ca are mai multi antioxidanti decat oricare altul, este un ulei destul de gras (continut de acid oleic 45%), insa pentru efectele pe care le are putem trece peste usoara tendinta de ingrasare a tenului mixt sau gras. Ideal este ca, dupa ce l-ati aplicat si ati masat bine toata fata, gatul si ce zone mai doriti, sa stergeti cu un servetel surplusul de ulei.

Toate cele 3 uleiuri sunt foarte eficiente, insa putin cam grase pentru tenul gras/mixt, de aceea va recomand sa le utilizati in perioadele reci si sa stergeti surplusul de pe ten dupa ce ati masat bine.

In perioadele mai calde, cand avem totusi nevoie de un tratament antioxidant, putem folosi uleiuri cu un continut de acid oleic scazut, dar care sa contina totusi vitaminele necesare pielii. Cele mai potrivite sunt:

- uleiul de jojoba: 12% acid oleic, ajuta la tratamentul acneei si controleaza secretia de sebum la nivelul pielii si scalpului. Este antioxidant.
- uleiul de seminte de struguri: 20% acid oleic, este astringent si este potrivit pentru tenul gras, predispus la acnee. Este antioxidant.
- uleiul de canepa: 12% acid oleic, se absoarbe repede fara a lasa urme grase. Graţie continutului sau de acizi omega 3 şi 6 acesta prezinta o compozitie similara lipidelor pielii si se plaseaza printre uleiurile vegetale cele mai bogate în acizi grasi esentiali.
- uleiul de germeni de grau: 15% acid oleic. Se remarca datorita proprietatilor de tonifiere si regenerare.
- uleiul de borago (un ulei deosebit, cititi un review aici), si cu proprietati antiiritante ridicate; acid oleic 17%.
- uleiul de coacaze negre - nu este antioxidant, dar este antiiritant; ca si cel de borago, este recomandat tenului tanar si cu probleme (acnee, iritatii etc) sau celor cu psoziaris si eczeme. Acid oleic 10%.

Toate uleiurile de care v-am povestit sunt disponibile la BioBunatati aici. Pe lista mea urmatorul este cel de borago, pe care mi l-a ridicat spiridusul in slavi.

6 comentarii:

  1. eu am ten gras de cand ma stiu si spun cu mana pe inima ca zona T al alexandrei mi-a dat lumea peste cap :))) acum ma pui sa caut sa vad exact ce combinatie de uleiuri are :)

    RăspundețiȘtergere
  2. jojoba, alune si argan. Baza e jojoba, care e un ulei uscat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am descoperit ca o combinatie potrivita de uleiuri aplicata seara poate sa iti faca fata luminoasa, neteda si ne-lucitoare dimineata! Eu avand zona T grasa. Nu ma crede nimeni cand le spun ca eu imi pun ulei pe fata ca sa nu-mi mai luceasca.
    "Eh, tu oricum ai tenul curat...' imi zic colegele. Treaba serioasa cu marketingul asta, dom'le. Va dati seama ca s-au investit miliarde ca consumatorii sa fuga de uleiuri si sa inghita prostiile de la tv. Fun fact: eu ma dau cu un serum combinatie proprie de 3 uleiuri, care ma costa 12 lei/ 30 ml, iar colega mea da 150 lei pe Clinique ca sa aiba fix aceleasi rezultate ca mine. Ca nu se risca cu altceva. E si asta o chestie...

    RăspundețiȘtergere
  4. Bleuciel, care sunt cele 3 uleiuri pe care le folosesti? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna,

    In primul rand multumesc pentru sfaturile minunate!
    As avea o rugaminte. Nu gasesc suficiente informatii despre firma care produce aceste uleiuri, si anume Mayam. Au un nume exotic, dar cand am cautat pe net, am vazut ca este o firma romaneasca. Poti sa ne dai cateva detalii despre ei?

    RăspundețiȘtergere
  6. Mayam-ul practic cumpara uleiurile din tarile producatoare si le imbuteliaza in Germania. Sunt foarte seriosi si sunt de altfel principalul furnizor de uleiuri bio cosmetice din tara.

    RăspundețiȘtergere