luni, 25 iulie 2011

Crema Gerovital Plant "fara conservanti", cu un conservant foarte periculos

Am plecat la Campulung cu doua creme Weleda care mi-au fost puse in brate spre testare (revin si cu review-urile lor), dar cum am gasit la mama vestita si mult-promovata Gerovital cu floare de colt nu putut abtine sa n-o testez si eu, ca ne-au innebunit cu crema lor fara conservanti.

Am abordat-o plina de entuziasm, ca ma stiti fan al produselor romanesti si naturale. Ma gandeam chiar sa iau si eu gama pe BioBunatati, daca se dovedea a fi un produs eficient si cu ingrediente rezonabile. Dar la ingrediente vom ajunge dupa aceea, deocamdata vreau sa va spun cate ceva despre utilizare si efecte:

- e o crema foarte usoara care se absoarbe repede in piele; totusi, pentru un ten mixt ca al meu este putin grasa (doar putin, sincera sa fiu cremele pentru toate tipurile de ten cum este aceasta de obicei sunt mult mai grase, si multe din cele pentru ten normal si mixt sunt de asemenea mai grase decat e aceasta)
- hidrateaza destul de bine, nu exceptional, pentru perioada de vara e ok
- n-am remarcat ca mi-ar produce acnee superficiala, asa cum se intampla de obicei cu cremele care nu sunt dedicate tenului mixt/gras
- de efecte pe termen lung nu pot vorbi pentru ca o folosesc de cateva zile, si n-am in plan sa continui
- nu-mi place ambalajul, arata a cutie de plastic ieftina
- e valabila 6 luni de la deschidere si cred ca cca 2 ani de la fabricare
- este ieftina pentru o crema care se vrea destul de naturala (18.5 lei la Kaufland si cca 24 lei in farmacii)
- e romaneasca, ceea ce din punctul meu de vedere e intotdeauna un plus

Si acum ingredientele. Pe cutie scrie mare "fara conservanti", dar mai corect ar fi fost sa scrie "fara parabeni", pentru ca evident ca tot are conservanti, si inca unul deloc simpatic: e vorba de BHA (butylated hydroxyanisole), un conservant chiar mai periculos decat parabenii, clasificat de Cosmetics Data Base cu periculozitate maxima (10 din 10) si de Cosdna cu acelasi nivel de risc. BHA este pe lista neagra a Uniunii Europene si este clasificat de U.S. National Toxicology Program, parte a National Institutes of Health, ca "reasonably anticipated to be a human carcinogen - potential cancerigen uman" bazandu-se pe dovada efectului cancerigen asupra animalelor pe care a fost testat.
Sincera sa fiu mi se pare foarte urat sa promovezi o crema ca fiind fara conservanti si cu extract bio de ceva, cu intentia clara de a pozitiona produsul ca fiind natural, si sa folosesti un conservant foarte nociv, profitand de faptul ca nu au auzit de el consumatorii.

Si aceasta nu e tot. Parfum (in conditiile in care pe cutie scrie "fara alergeni"), propylene glycol, un derivat petrolier numit c13 -c14 isoparaffin, de acestea ati auzit deja si stiti ce e cu ele. De Ceteareth-20 insa nu s-a prea discutat, un emulsifiant cu grad de risc mediu spre mare din cauza riscului de contaminare cu produse toxice (de exemplu 1,4-dioxane, un produs cancerigen care contamineaza cca 46% din produsele cosmetice).

Lista completa de ingrediente: aqua, glyceryl stereate, xylityglucoside, anhydroxylitol, xylitol, glycerin, cetearyl accohol, ceteareth -20, simmondsia chinensis seed oil, glycine soja oil, octyldodecanol, dimenthicone, phenethyl alcohol, caprylyl glycol, polyacrylamide, c13 -c14 isoparaffin, laureth -7, theobroma cacao seed butter, propylene glycol, hypericum perforatum flower/leaf/steam extract, thymus serpillum extract, althaea officinalis leaf extract, equisetum arvense extract, lentopodium alpinum extract, parfum, edta, BHA, plukenetia volubilis seed oil, glycosphingolipids, sodium surfactin, phospholipids, tocopheryl acetate, cholesterol. Ca nota, observati unde este pe lista extractul de floare de colt (lentopodium alpinum) care se presupune a fi ingredient principal daca esti consumator obisnuit.

Ce sa zic.. exista produse bio ineficiente si exista produse conventionale care isi fac treaba. In mod evident un produs cosmetic trebuie sa fie eficient, altfel dispare motivatia de a-l folosi. Important este insa ca produsul respectiv sa nu aiba ingrediente care au potential nociv mare, mai ales pe termen lung. La mijloc sunt produsele naturale, adica cele care nu au certificare, nu au ingrediente din agricultura biologica, nu au reguli stricte la ingrediente, insa evita ce e foarte daunator si au un pret rezonabil tocmai din cauza costurilor mai scazute prin nerespectarea regulilor de mai sus. Se pot face produse naturale, fara sa fie bio, care sa fie niste produse bune si sanatoase. Din pacate insa, in cazul de fata este vorba numai de marketing. Gerovitalul, ca si alte marci, au prins trendul bio de un picior si s-au gandit sa faca niste bani din asta. Pacat.

30 de comentarii:

  1. Si pe mine m-a revoltat marketingul lor. Am avut din aceasi gama laptele demachiant (las la o parte faptul ca ma ustura fata de la el, mi s-a intamplat si cu altele), ce nu mi-a placut este este falsa reclama, minciuna pe fata. Am vrut sa fac reclamatie la OPC, dar pentru asta aveam nevoie de bonul de casa pe care nu il mai aveam si nu am vrut sa mai dau banii pe inca un produs.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru sanatatea ta si celor din jurul tau te-ai "zgarcit" la inca 18 lei Simona !?

    E vezi.. ne meritam soarta ! :)


    Pacat...
    Pacat pentru ca se ajunge la degradarea termenilor bio.

    :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Oricum OPC-ul cred ca ar fi depasit de situatie la faza asta :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Mai mult decat atat, nu stiu daca ati remarcat, dar extractul de floare de colt nu este bio... sau cel putin nu este trecut ca fiind bio. Iar certificarea pe produsul final nu exista, deci noi nu stim daca este bio sau nu, din simplul motiv ca nu certifica nimeni asta.

    Silvia, Soap Mill, dar nu merge formularul de logare. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Da, m-am zgarcit la 12 lei nu la 18, am ales sa nu mai dau bani pe un produs si unei firme care ma minte, pentru mine e o pedeapsa mai buna decat o reclamatie.

    RăspundețiȘtergere
  7. Hmm.. Bine ca mai sunt persoane care mai citesc eticheta si au idee ce inseamna toate chestiile alea de acolo :) Eu unul nu prea citesc, dar iti multumesc ca mai informat si mai atentionat sa o fac si eu in viitor :)

    Frumos blog

    RăspundețiȘtergere
  8. aoleeeeeeu :( ajungem sa nu mai putem folosi nimic

    RăspundețiȘtergere
  9. imi permiti sa iau o opinie Farmec, ma gandesc la un articol. Hm, ce chestie. :(

    RăspundețiȘtergere
  10. In cadrul departamentului de cercetare Farmec lucreaza cercetatori, fiecare cu o experienta de minim 15 ani in domeniu, care se asigura atat de eficienta cat si de siguranta produselor noastre. Am aprecia pe viitor sa ne contactati (club@farmec.ro) daca aveti dubii in legatura cu produsele Farmec. La urmatorul link gasiti o scurta lectie despre ingrediente: http://farmec.ro/o-scurta-lectie-despre-ingrediente/

    RăspundețiȘtergere
  11. http://farmec.ro/o-scurta-lectie-despre-ingrediente/

    RăspundețiȘtergere
  12. mda, este adevarat ce e scris in link, insa mai sunt multe de spus despre substantele chimice. Sincer, un unt sau un ulei organic, o apa florala, un spray simplu, fara 30 de constituenti dar natural - de ceva timp astea sunt alegerile mele.

    Eu cu un ten uscat excesiv si cu T-ul de rigoare gras am scapat de problemele demachiatului sau de temperaturile ridicate/scazute cu unt de cocos si apa de trandafiri.

    Cel mai mult m-a intristat "extractl de floare de colt" - la noi e specia protejata. Poate or fi culturi speciale in acest sens, dar tot cu chimicale se ajunge si la acest extract, nu???

    Olivia, multumesc pentru articole, aflam multe din articolele pe care le postezi.

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu nu m-am lamurit, BHA este sau nu ok? Pe link zice ca e ok, Olivia spune ca nu-i, organismele citate sunt diferite. Cristina spune ca e adevarat ce scrie in link...asa ca eu nu mai inteleg nimic. Sunt sau nu periculoase ingredientele???

    RăspundețiȘtergere
  14. Ma bucur sa vad ca Farmec a dedicat o persoana care sa lamureasca din incertitudinile consumatorilor.

    Poate ar fi bine intr-o postare sa explice si "principiul principiilor active" ca s-a creat un mit in care daca un ingredient e in coada listei nu e in cantitate suficienta ca sa aiba efect, fara sa se stie daca nu cumva mai mult n-ar face chiar rau...

    Cat despre marketing nu e treaba mea de ce cineva si-ar cumpara un produs cu un singur ingredient organic intr-o lista de 20, dar vad cum trendurile generale sunt urmate orbeste si la noi.

    Cum poate cineva sa te convinga ca un amestec de apa cu ulei tinut 6 luni in baie la 23C nu rancezeste? Ok, sunt de acord ca substantele care conserva amestecul si nu lasa sa creasca miliarde de bacterii pot fi de sinteza sau naturale, ca pot face rau si unele si altele, si n alte chichite de vanzatori, dar ideea de baza ramane, cum ar putea fi obtinute proprietatile acestor creme fara conservanti? Poate doar prin magie, ca eu altfel nu-mi explic.

    Oricum, pentru mine (si cred ca nu numai pentru mine) ar fi interesant de vazut cat rezista crema asta fara BHA la temperatura camerei sau in frigider, asa ca daca se face un astfel de experiment mi-as dori sa stiu rezultatul.

    Si poate cine stie, maine poimaine incepem sa ne cumparam creme din lazile frigorifice in care se tin iaurturile. Sau vedem reclame la oferte de frigidere, pe care daca le cumperi primesti cadou o crema. Fara conservanti :)).

    RăspundețiȘtergere
  15. Este imposibil ca o crema/enulsie ce contine apa sa se conserve doar cu un antioxidant. In ultima vreme conservantii au inceput sa se ascunda printre ingredientele PARFUMULUI. Parfumul este singurunl ingredient cosmetic pentru care nu exista obligativitatea legala de a-i lista compusii chimici, sub pretextul pastrarii "secretului" retetei de parfum. Un privilegiu care le va fi luat porducatorilor de compozitii de parfumare din 2013 cand va intra in vigoare Regulamentul CE Nr. 1223/2009.
    Clara

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna Olivia,

    Nu te supara ca te intreb, dar de ce mama ta inca foloseste produse din comert, avand in vedere varietatea de produse bio pe care o detii?
    A incercat si nu a fost multumita?

    RăspundețiȘtergere
  17. Pentru ca a uitat sa-si ia crema la Campulung :)

    RăspundețiȘtergere
  18. eu am folosit o crema olay si mi-a mi-am pus-o o singura data ,apoi mi-au iesit o gramada de pete pe fata si vroiam sa cumpar gerovital ,dar acum m-am razgandit

    RăspundețiȘtergere
  19. crema olay este intr-adevar nenorocita acelasi efect l-am avut si eu, in schimb mi-am cumparat gerovital antiimperfectiuni si chiar imi place cum arata tenul meu, fata de nivea careia ii eram fidela, dar nu renunt la nivea

    RăspundețiȘtergere
  20. Hmmh,si eu care am cumparat o a doua cutie de crema,credeam ca am gasit in sfarsit crema care mi se potriveste,avand in vedere ca am un ten sensibil si chiar se potriveste tenului meu daaar...credeam ca doar pentru ca este un produs bio,lol.
    Insa o voi folosi in continuare,cu toate ca are rol hidratant mie mi-a trecut din cosulete.

    RăspundețiȘtergere
  21. Eu nu cred k doar produsele Farmec(Gerovital, AslaVital) contin aceste ingrediente non-bio.Si cremele Nivea, Vichy si multe alte creme, lotiuni cosmetice contin ingrediente de genul BHA. Ideea este ca sunt acceptate atata timp cat nu depasesc o anumita limita. Sa fim seriosi, daca cititi pe eticheta unei banale paini, vedeti atatea ingrediente ca va minunati.

    RăspundețiȘtergere
  22. Da, evident ca toate au ingrediente nocive, numai ca ele nu se lauda ca sunt fara conservanti cand de fapt au (sau cum ii numesc ei stabilizatori).
    Cat despre paine, sunt cateva cu ingrediente ok. In rest, e o idee la fel de proasta sa cumperi aine cu ingrediente dubioase ca si chipsuri.

    RăspundețiȘtergere
  23. Care sunt acele paini ?
    Sincer eu nu stiu care sa o mai cumpar cu atate zvonuri...despre ce e natural si ce nu..
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt cateva pe piata, de exemplu cele de la Savoria nou aparute, sau painea Grau Intreg de la Vel Pitar. E usor sa va dati seama daca cititi lista de ingrediente, pe ea trebuie sa se gaseasca fainuri, drojdie, sare si in general ingrediente care suna a ingrediente care au ce cauta intr-o paine. Majoritatea au E-uri care se regasesc pe eticheta, mai ales painea facuta de hipermarketuri sau cea neambalata de la magazinele de paine.

      Ștergere
  24. http://pasagera.ro/bha-%E2%80%93-beta-hydroxy-acid.html aici puteti vedea ce inseamna BHA
    va rog nu ne mai induceti in eroare cu parerile voastre de asa-zis cunoscatori, ocupa-te de altceva, nu sa creezi bloguri in care zici numai prostii...foarte desteapta esti..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca te-ai fi obosit sa citesti articolul Pasagerei ai fi gasit urmatorul text: "Atenţie: În lista de ingrediente a unui produs, acidul salicilic nu va fi niciodată găsit ca şi BHA, aceasta este o abreviere folosită în chimie. Dacă însă în lista unui produs apare ingredientul ”BHA” acesta este butylated hydroxyanisole – un antioxidant sintetic, dar posibil cancerigen." Adica exact ingredientul de care vorbesc eu.
      Dar de vreme ce nu te-ai obosit nici sa te semnezi, ce pretentii sa am.. E usor sa-i faci pe oameni prosti din spatele anonimatului. Face bine la ego-ul ala daramat, nu-i asa?

      Ștergere
  25. sunt culturi de plante , nu s-au dus aia pe munti sa rupa florile din Romania... sa fim seriosi ...si cat despre prezenta conservantilor, pana la urma orice produs cosmetic pe care il cumperi din magazine/farmacii si nu il "fabrici" tu acasa, contine conservanti sau alti stabilizatori ca sa poata rezista pe rafturile alea pana il cumpara cineva. iar cand ajungem la capitolul mancare, sa nici nu mai vorbim.. asa cum evolueaza tehnologia, tot asa a evoluat si industria cosmetica si toate celelalte. iar daca vrei sa traiesti total Bio, te muti in padure sau in varful muntelui si traiesti 100 de ani :) ... pana si Oxigenul te omoara incet cu fiecare inspiratie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca pui conservanti corect e sa nu te promovezi punand accentul pe faptul ca nu are conservanti. In rest, orice exagerare intr-o directie sau alta nu e buna.

      Ștergere
  26. Eu am tentul mixt, si am folosit produsele farmec,care mi au vindecat tenul de acneea nu foarte violenta. Tenul meu a inceput sa se curete,sa arate din ce in ce mai bine,asa ca am continuat sa le folosesc.Mentionez ca imi cheltuiesc banii pe tot felul de produse pentru ten,par si testez etc. Am folosit si clinique pe termen lung,care stiti cat de costisitoare sunt,si nu am fost asa multumita cum sunt de aceasta gama gerovital,asa ca am ramas la ea,si folosesc atat laptele,cat si tonicul,spuma si crema,in timpul fiecarui sezon.Ideea e ca pt tenul meu si au facut treaba f bine,si le as recomanda celor cu probleme asemanatoarre.Daca aceste produse ar fi periculoase,nu ar fi lasate pe piata,fiti siguri.Si desigur,de la mancare pana la cosmetice,cotin conservanti.Ar fi f rau daca n ar contine,nu si ar mai face efectul la fel,si s ar *strica*. E natural ca painea sa se strice mai repede pt ca n are consevanti,pt ca o mananci intr o zi,doua,si n are nevoie. O crema,in schimb,o folosesti si un an.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Produsele Gerovital sunt intr-adevar mai bune decat altele din categoria lor, dar nu despre asta e vorba in articol, ci despre faptul ca atunci cand pui conservanti nu te promovezi cu principalul argument ca nu are conservanti.
      Exista conservanti naturali foarte eficienti, doar ca sunt mai scumpi si scad profitul producatorilor.
      Iar ideea ca daca un produs e periculos nu e lasat pe piata este amuzant de naiva. Scopul primar e intotdeauna profitul.

      Ștergere