marți, 21 iunie 2011

10 sfaturi pentru o silueta frumoasa

Pana acum cativa ani la intrebarea "cum reusesti sa fii asa slaba?" nu stiam sa raspund decat cu o ridicare a umerilor. Situatie care evident ca s-a schimbat o data cu aparitia lui Matei si a celor 74 de kilograme (greutatea mea normala e in jur de 60, +/- 2 kg)., la 1.76. Greutate normala la care am revenit, de data asta cu un oarescare efort, si acum pot sa dau un raspuns coerent la intrebarea cu slabitul (si ramasul asa). Am mai scris o data aici despre experienta mea de slabit 10 kilograme (s-au facut 15 intre timp), insa as vrea sa reiau subiectul sub forma unui rezumat al lucrurilor care mi se par importante daca vrei sa slabesti si sa te pastrezi ca atare. Asadar, 10 sfaturi pentru o silueta frumoasa:

1. curele de slabire nu dau rezultate pe termen lung, si in plus sunt frustrante si chinuitoare. O cura de slabire urmata de o reluare a obiceiurilor nu duce decat la vergeturi si piele inelastica, cauzate de permanentul slabit si ingrasat la loc. A, si la depresii. O greutate normala se obtine si se mentine cu un stil de viata sanatos, echilibrat si coerent. Asadar, daca te-ai hotarat sa slabesti, ia in considerare o modificare definitiva a obiceiurilor alimentare.

2. prima schimbare se face in cap, nu in meniu. Daca traiesti ca sa mananci sau lesini in fata unei cupe de inghetata, va trebui sa te convingi mai intai pe tine insuti ca mancarea nu e asa de importanta daca nu iti aduce si beneficii (gen energie, sanatate, corp normal).

3. aportul caloric trebuie sa fie proportional cu efortul depus. Daca stai toata ziua pe scaun, nu faci sport si n-ai vreo activitate intelectuala intensa, e de preferat sa mananci putin.

4. ca organismul sa consume cat mai mult din ce primeste, trebuie sa stie ca primeste des, ca sa nu faca depozite in asteptarea mesei de seara cu 3 feluri de mancare. Asadar, 4 mese de 3-4-500 de calorii (in functie de dorinta de slabit sau mentinere si de efortul zilnic depus) sunt regimul alimentar cel mai potrivit.

5. masa principala este micul-dejun, nu cina. Daca iti place sa mananci mult, incepe de dimineata, nu numai ca organismul va consuma tot ce ii dai, dar vei fi si mai plin de energie cel putin jumatate de zi.

6. dulciurile sunt incompatibile cu silueta. Se consuma in cantitati mici si neaparat ca masa separata, nu ca desert, un desert de 500 de calorii peste o masa cu 2 feluri de inca 1000 e secretul unui mare depozit de grasime, localizat de obicei pe abdomen.

7. junk food-ul ingrasa si nu aduce niciun beneficiu organismului (multe calorii, valoare nutritiva mica, ingrediente nocive). Aici intra Mc Donalds-ul si chestiile similare, mezelurile, dulciurile rafinate, produsele semipreparate (o parte din ele cel putin), snacks-urile, sucurile din comert (majoritatea).

8. rontaitul intre mese de alimente cu multe calorii si continut incert mentine cu succes stratul adipos. Saratelele la punga, pateuri, snacks-uri, bruschete si alte tampenii nu ajuta decat la psihic, asta pana iti pui costumul de baie si te uiti in oglinda.

9. sportul e esential, mai ales o data cu inaintarea in varsta, cand metabolismul se modifica, dar si pentru cei care au tendinte innascute de ingrasare. Daca nici la 35 de ani nu faci sport, chiar daca printr-o minune esti slab, oricum or sa inceapa sa atarne muschii pe tine.

10. daca mananci cand esti suparat/a, du-te la psiholog. O sa se rezolve mai repede problema si o sa-ti pastrezi si silueta. E incredibil cati oameni ajung obezi pentru ca au avut o perioada mai stresanta. Mancatul in exces nu rezolva probleme.

Lista nu e exclusiva si asteapta completari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu