duminică, 8 mai 2011

Ingrijirea tenului dupa 30 de ani

Daca la 20 de ani iti mai permiti sa uiti in cate o dimineata sa te dai cu crema, la 30 de ani incepe sa te stranga pielea daca sari peste aceasta operatiune. Asta am constatat eu, cea cu fostul-ten-gras-actual-mixt-over-30 in vreo 2 zile cand m-am grabit cam prea tare. Obisnuita fiind eu cu un ten gras care mi-a dat ceva bataie de cap de-a lungul timpului si care chiar si acum vara imi ofera o frunte lucitoare (si, la ce frunte am, arat cam ca un proiector), nu simt nevoia acuta de hidratare dimineata, mai ales de cand in loc de chestii de spalat pe fata folosesc solutia micelara Cattier, care-mi lasa pielea intr-o forma foarte fresh. Dar, surpriza, nu e asa - nici nu ies bine din casa si incep sa am senzatia ca am o punga de plastic in loc de piele.

Pe langa asta cu hidratarea care clar nu mai poate fi sarita, chiar daca stai numai in casa sau te duci pana la magazinul din colt, mai sunt ridurile. Ei bine, tenul gras, chiar daca se face mixt dupa 30 de ani si tipa dupa hidratare, face riduri greu. Si cum eu am o fata relativ imobila (gen Sfinx, pentru cine nu ma cunoaste personal) rezulta ca nici riduri de expresie nu detin. Deci, veste buna pentru mine, in principiu n-am riduri. De ce in principiu? pai pentru ca daca dorm numai 3-4 ore sau sunt foarte obosita sau m-am culcat prea tarziu incep sa se vada riduri fine in jurul ochilor. Asa ca problema 2: ingrijire antirid pentru ochi.

Sa trecem la problema 3: in ultima vreme ma invart pe la 59 de kilograme (per 1,76 metri, chiar daca suna a dimensiuni de manechin - nu ma plang, e adevarat), ceea ce mi-a redus considerabil stratul adipos de pe fata. Ce rezulta din asta? au aparut santuletele (sa nu le zicem santuri, nu e asa grav) dintre colturile gurii si nas. Ceea ce implica ingrijire antirid si pentru zona respectiva.

Problema numarul 4: produsele de spalat. Daca la 20 de ani bagam geluri purificatoare antiacneice, iar la 25 geluri de spalat fata, la 32 aproape orice imi lasa pielea uscata (da, se ingrasa la loc pe parcursul zilei, dar degresarea fortata nu e deloc o idee buna). Motiv pentru care daca chiar vreau sa imi spal fata cu ceva in afara de apa folosesc o spuma foarte usoara, iar de obicei prefer demachierea cu solutie micelara in loc de spalat.

Problema numarul 5: spre deosebire de multe utilizatoare de produse naturale, eu nu ma bag la cosmetice homemade, prefer produsele ready-to-use, mai ales in materie de masti pentru ten. Pe care masti le folosesc ocazional pentru nici pentru asta nu am rabdare (pune masca, stai cu ochii pe ceas, chinuie-te s-o cureti). Motiv pentru care am observat in ultima vreme nevoia tenului meu de a fi hranit, ceea ce inseamna ca mastile devin si ele un must have (and use, ca de avut ar fi culmea sa nu am, la ce e in showroomul Olivo). Asadar, scrub pentru exfoliere o data pe saptaman, urmat imediat de o masca de hidratare. Si inca o data pe saptamana o masca antirid si hranitoare.

Problema numarul 6: crema de noapte, fara de care la 30 de ani seara tenul are un aspect obosit. La tenul gras nu prea merge crema de noapte, ca il incarca prea tare. Motiv pentru care seara dupa demachiere am inceput sa folosesc uleiuri, care sunt cea mai buna combinatie hidratare/antirid, sau o crema de 24 ore, care este creata in asa fel incat sa acopere nevoile unui ten si ziua si noaptea, ceea ce o face mai putin grasa.

Eu am vorbit aici de tenul gras/mixt, pentru ca acesta este tipul meu de ten. Pentru tenul uscat toate povestile de mai sus sunt cu atat mai necesare, respectiv hidratarea intensiva ziua si noaptea, curatarea fara a-l usca si mai tare, tratamentul antirid pentru ca are tendinta de a se rida mai usor si masti de hidratare intensa aplicate de minim 2 ori pe saptamana. Pentru ca, toate ca toate, dar daca aveti tenul uscat si nu-i acordati o atentie deosebita dupa 30 de ani va veti trezi cu niste mari riduri.

Asadar, ritualul meu de ingrijire a tenului si produsele folosite:
- dimineata: curatare cu solutia micelara Cattier si hidratare cu crema de zi pentru ten gras/mixt Bioselect(vara) sau crema 24 ore regeneratoare Bioselect (iarna)
- seara: curatare cu aceeasi solutie micelara si hidratare cu ulei de migdale sau ulei de argan (vara) sau crema 24 ore regeneratoare sau unt de shea cu geranium (iarna) si crema antirid pentru ochi Olivellenic, pe care o folosesc seara pentru ca ziua mi se pare ca intra prea greu in piele (vara o inlocuiesc cu ulei de argan)
- saptamanal: exfoliere cu scrubul Olivellenic, dupa care aplicarea unei masti de hidratare intensiva - eu folosesc masca reparatoare Bioselect, realizata dupa o reteta cretana din ulei de masline, ceara de albine, Dictamelia, vitamina E si atat
- ocazional: masca de argila verde Cattier (cam o data la 2 saptamani, in special vara, pentru ca este dedicata tenului gras si o aplicare frecventa imi usuca pielea) si am in plan sa incep si masca pentru fermitatea tenului Olivellenic

In concluzie: dupa 30 de ani nu e de gluma cu ingrijirea tenului, si tine doar de noi sa ni-l pastram frumos pana la o varsta cat mai.. inaintata.

Un comentariu:

  1. In mare am cam acelasi ritual de ingrijire, cu diferente la produse. Trebuie sa incep sa folosesc si eu o crema speciala pentru ochi cu regularitate.

    RăspundețiȘtergere