duminică, 1 mai 2011

Cosmetice pentru bagajul meu de vacanta


Weekendul acesta am inceput seria plimbarilor cu motorul pe unde nimerim (de data aceasta a fost Bulgaria - Obzor), urmeaza 9 zile de Grecia - Kefalonia, weekenduri la Vama Veche si Ranca, si mai vedem noi.

Mersul cu motocicleta inseamna maxim 3 genti de bagaje atasate, in fiecare incapand echivalentul unei jumatati de bagaj de mana de avion, ceea ce te educa automat in domeniul "cum sa plec in vacanta fara sa iau tot dulapul cu mine". Parerea mea e ca toate femeile ar trebui sa treaca prin aceasta experienta, e incredibil cum te face sa-ti dai seama ca nu ai nevoie decat de un sfert din lucrurile pe care ti le iei de obicei. Eu m-am educat asa de bine ca in excursiile de weekend nu luam decat o geanta mica pentru 2 persoane, si nici atunci nu folosim tot ce contine.

Regula asta se aplica si la cosmetice. Stiu ca unul din domeniile mele de activitate este cel al cosmeticelor si ar trebui sa sustin cumpararea a cat mai multe produse de ingrijire, dar consumul excesiv de orice nu merge cu principiile mele. Sa nu-mi spuna cineva ca daca-si face inventarul baii si al trusei de farduri nu gaseste minim 20% chestii de care nu are nevoie si inca 10% chestii expirate ca imi inghit blogul (prin folosire intelegandu-se utilizarea unui produs cosmetic macar de 2 ori pe luna).

Asadar, in vacanta si la cosmetice eu merg pe ideea de minimalism, ca si ele ocupa loc, mai ales cele continute in tuburi si recipiente mari. De asemenea, prefer produsele care pot fi folosite in mai multe scopuri, mai ales ca vorbim de ingrijire pe perioada scurta (2 pana la 10 zile).

Ce contine bagajul meu de cosmetice de vacanta:

- pentru spalare, curatare, demachiere ten: un produs multi-uz, adica solutia micelara Cattier sau spuma de curatare a fetei Bioselect. Pot sa imi curat tenul si dimineata si seara si nu mai e nevoie de tonifiere, se poate aplica direct crema.

- pentru hidratare: crema de ten mixt Bioselect, iar in cazul in care merg la plaja untul de cacao cu unt de shea, care are si factor de protectie natural.

- pentru corp: si aici prefer un produs multi-uz, in loc de crema de corp/maini/picioare cum folosesc de obicei imi iau numai lotiune de corp Bioselect/Olivellenic si/sau untul de shea sau cacao (shea merge mai bine iarna, vara cel de cacao ca e mai putin gras).

- pentru dus si par: as aplica si aici metoda all-in-one dar parul meu gras nu vrea decat sampon dedicat, asa ca aici e musai sa luam ambele produse, sampon (de uz frecvent Olivellenic sau cu argila verde Cattier) si un saun lichid care poate fi folosit si ca gel de dus. Pentru cine nu are probleme cu parul recomand pentru vacanta un sapun lichid Olivellenic sau Soap Mill care poate fi folosit ca sapun/gel de dus/sampon (noi asa facem pentru plecarile de weekend). Pentru vacantele la mare este foarte util si un balsam care sa hraneasca parul dupa portia de soare, apa sarata si nisip, eu prefer masca-balsam Olivellenic pentru ca hraneste parul mai mult decat un balsam obisnuit.

- pentru protectie solara: la pielea mea alba-ca-zapada trebuie un spf cat mai mare pentru plaja, deci crema SPF 25, iar ca lotiune dupa plaja dar si pentru plimbari prin soare prefer untul de cacao.

- alte produse de ingrijire: pasta de dinti Cattier cu argila si propolis si deodorant (care spre rusinea mea e Garnier sau Dove, ca tot n-am reusit sa gasesc unul fara aluminiu care sa nu ma faca sa miros dupa 2 ore ca un pasager RATB - bucurestenii stiu ce spun).

- produse de machiaj: in vacanta, mai ales vara, prefer sa nu ma machiez decat foarte putin (rimel si eventual fond de ten). La plaja nu folosesc machiaj, iar fondul de ten il dau cand am nevoie de protectie (de exemplu pe motor) sau daca am tenul iritat. Din nou, spre rusinea mea, produsele mele de machiaj nu-s deloc bio. Rimelul e nici mai mult nici mai putin decat L'Oreal (cel curent, din gramezile folosite cel mai bun mi s-a parut cel Lancome), pentru ca rimelul mineral incercat nu ma ajuta cu genele mele blonde si rare, e minunat dar pentru persoane care n-au nevoie sa-si puna silicon la gene, ca mine. Fondul de ten pe care il folosesc deja de vreo 2 ani este Bourjois Mineral Matte, are o compozitie destul de ok si acopera foarte bine imperfectiunile (a se citi mini-acneea cu care ma mai confrunt cateodata), nu lasa tenul sa se ingrase si ii da o textura foarte naturala (nu arati de parca ai avea tencuiala pe fata, adica). Singura problema e ca, la fel ca la orice fond de ten mineral - acesta e semi-mineral, dar totusi), se intinde mai greu si trebuie sa fiu atenta sa nu-mi ramana bucati mai colorate pe fata

- si last but not least dezinfectant bio de maini, foarte util in mijlocul campului dar si la benzinarii si restaurante fara sapun (asta se intampla des si cam in toate tarile din zona)

Cam acestea sunt, adunate cred ca incap in buzunarul unei genti.

4 comentarii:

  1. Buna,

    As dori sa stiu daca acea crema de protectie solara este buna si pentru copii ( fiica mea are 4 ani ). M-am saturat sa arunc banii pe fereastra si sa folosim doar jumatate din tubul de crema.

    Multumesc in avans pentru raspuns,
    Gina

    RăspundețiȘtergere
  2. Crema e buna pentru copii, spf-ul este suficient de mare iar ingredientele sunt foarte bune pentru pielea copiilor (ulei de masline si aloe).

    RăspundețiȘtergere
  3. Vaaaaaaaai sunteti motociclisti. Si noi, si noi :-) De fapt sotul meu, mie mi-e inca putin frica chiar si ca pasager. Acum in mai, avem planuita prima drumetie mai lunga impreuna. Si ma tot gandesc in ce tip de genti/geanta sa ne punem lucrurile. Aveam motor de viteza.

    RăspundețiȘtergere
  4. Aoleu, pe ala e tare greu de stat la drum lung, si nici bagaje nu prea incap. Luati-va un tankbag mai incapator si pune-ti si tu un rucsac in spate. Si fa niste flotari, or sa te doara mainile rau :D

    RăspundețiȘtergere