sâmbătă, 23 aprilie 2011

Un gand de Paste

Cum eu am fost trezita si trasa jos din pat la ora 7 de catre numitul Matei, iar restul membrilor familiei (a se citi domnul tata) de-abia acum a scos nasul de sub plapuma, rezulta ca am avut timp sa citesc stirile. Incepem cu viceprimarul din Joseni care a fost impuscat mortal. Comentarii la stire: bine ca am mai scapat de un ungur. Continuam cu o studenta asiatica din Canada care a fost omorata in timp ce vorbea pe internet cu iubitul ei de acasa. Comentarii la stire: nicio pierdere, oricum era urata si avea ochii strambi. Wtf, in halul asta de dezaxare am ajuns? Mor niste oameni si tu te bucuri ca erau unguri, tigani, chinezi, urati, grasi, blonzi, prosti, imbracati in rosu, fani Dinamo sau mai stiu eu ce?
Maine e Pastele. Chiar si pentru necrestini sau pentru crestinii nepracticanti acesta ar trebui sa fie un moment in care sa ne aducem aminte ca esenta umanitatii e sa fii un om bun. Si, chiar daca asta cu sacrificiul de sine facut de Isus pe tine te depaseste, macar rau sa nu faci, gandesti sau spui. Ca daca si asta ti-e prea greu, n-ai inteles nimic din umanitatea ta.
Eu nu sunt o adepta a bisericii in sensul ei organizatoric. Nu ma intereseaza miile de reguli facute pentru controlul maselor si interesul unora si altora, nu tin post, nu ma duc decat rar la biserica si am o parere proasta despre foarte multi preoti care au incurcat credinta cu negustoria. Si nu cred ca daca tii post si stai la slujba, dupa care te duci acasa si-ti bati copilul, iti blestemi vecinii si iti barfesti rudele ti-ai cumparat fericirea vesnica. Desi nu eu decid asta si nici nu e treaba mea.
Esenta credintei, a oricarei credinte, mie mi se pare a fi una singura: iubirea de semeni. Pe scurt, sa fii un om bun, sa nu faci rau, sa ajuti cat poti, daca poti, cum poti. A, si semenii aia inseamna toti oamenii, ca n-a facut Dumnezeu numai caucazienii ortodocsi si pe ailalti i-a prelucrat vreun extraterestru.
Va doresc un Paste care sa ne faca mai buni.

3 comentarii:

  1. Pace, Olivia! Sa petreci frumos! :-)))

    RăspundețiȘtergere
  2. HRISTOS A INVIAT !

    Am inteles ca o sa faci poze la coletele pt sarmanii copilasi sa vedem si noi. Le-ai facut, poti sa le postezi pe blog?

    RăspundețiȘtergere