luni, 21 martie 2011

Prima gama lansata de BioBunatati: dulceturi si siropuri naturale Camara cu Bunatati

Eu am 2 idei fixe: produsele romanesti si afacerile de familie, evident tot romanesti. Nu ca as suferi de patriotism (imi iubesc tara, desi populatia ei are niste carente serioase de moralitate), dar asa m-au invatat aia la scoala in Olanda ca daca vrei sa scoti o tara din recesiune si s-o faci sa mearga ai nevoie de afaceri mici, preferabil de productie. Muuulte afaceri mici. Si ca afacerile de familie sunt cele mai rezistente si pot consitui un suport stabil al economiei. Makes sense, nu-i asa?
Plus ca mai sunt niste argumente: primul ar fi preturile mai scazute ale produselor romanesti. A doilea ar fi, evident, gustul. Ca daca e ceva la care se pricep romanii acel lucru e mancarea. Mancarea traditionala, nu meniul pe care l-au adoptat romanii de la oras in ultimii ani, compus din junk food si semipreparate.
Asa ca, dupa cum am mai spus, pentru BioBunatati incerc sa gasesc cat mai multe produse romanesti naturale si, daca am noroc, ecologice. Si cautand eu am gasit tocmai sub nasul meu (ca asa se intampla) in Campulung Muscel niste dulceturi delicioase.
In zona Muscelului (care e depresiune intramontana) se gasesc foarte multe fructe de padure. Fructele de padure, dupa cum bine stiti, nu pot fi decat ecologice, pentru ca in mod evident in padure nu le stropeste sau polueaza nimeni. Socul si trandafirul cresc in conditii similare (e adevarat ca in functie de unde sunt situati pot sa inghita niste gaze de esapament). Mai raman ciresele albe, care in cazul de fata sunt din recolta proprie, la fel de nestropita.
"Editia" din vara aceasta va fi facuta cu zahar brun ecologic, iar fructele vor fi la fel de padure sau din productia proprie, pentru ca vrem produse cat mai curate. Editia curenta are zahar alb conventional.
Si ca sa ajungem in sfarsit la gama, deocamdata avem dulceata de cirese albe, dulceata de fragi, dulceata de zmeura, dulceata de trandafir si sirop de soc. La care se adauga in curand dulceata de mure, de afine si de soc. Dulceata de soc este un produs traditional muscelean, se face din fructele socului, care seamana cu niste afine de padure si au un gust acrisor.
Produsele sunt facute in casa de o mamica tanara cu ajutorul fetitei ei, Victoria, dupa retetele traditionale muscelene. In zona aceea de fapt si tinerii stiu sa faca lucrurile bune, nu se vor pierde retetele prea curand, mai ales ca se pare ca sunt preluate de la varste foarte fragede.
Gasiti produsele aici. Si daca ajungeti sa le incercati v-as fi recunoscatoare daca mi-ati spune parerea voastra.

3 comentarii:

  1. Felicitari ca promovezi produse romanesti si producatori autohtoni. Dulceturile par foarte apetisante si au un pret foarte bun. Imi trec si eu pe lista dulceata de trandafiri si siropul de soc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur din suflet ca aceste produse sunt promovate...chiar merita.
    Am mancat din toate, dulceturi, cea de soc in premiera si pot spune ca este dementiala, la fel si celelalte dulceturi si siropurile...mmm...deliciose(mai ales cel de afine) eu am fost privilegiata si am papat si zacusca si multe alte bunatati pregatite de Kasiana...vi le recomand cu incredere

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari pentru initiativa de apromova produsele romanesti naturale!
    Pe cei interesati de astfel de produse ii asteptam si in camara noastra. Au de ales intre dulceata de cirese rosii cu menta si cea de nuci verzi cu scortisoara, sau poate vor coacaze negre cu zmeura....
    Va asteptam cu drag!

    RăspundețiȘtergere