miercuri, 9 februarie 2011

De ce iubesc eu dermatologii

Matei are o piele foarte uscata de cand a inceput iarna. Piele care pe unele zone se usuca atat de tare ca se transforma in eczema si il face sa se scarpine ca o maimutica. Il dau cu unt de shea sau cu lotiunea mea de corp in fiecare zi, ceea ce rezolva temporar problema, dar daca sta 2 zile la mama ajunge sa fie dat cu tot felul de tampenii, ca "stie ea mai bine". Motiv pentru care se intoarce acasa cu eczema la loc.
Asa ca, vazand eu ca situatia perpetueaza si crezand ca problema e din interior, am mers la un dermatolog la CMU. Nici nu s-a uitat bine la copil si am auzit cuvantul magic "dermatocosmetice". "Trebuie sa folositi dermatocosmetice". Va dati seama ca sunt exact persoana potrivita careia sa-i recomanzi asa ceva. I-am zis sa nu-mi spuna Mustela, ca eu nu folosesc asa ceva. Motiv pentru care s-a enervat, ca exact asta vroia sa-mi spuna, ca sunt produse facute special pentru tipul asta de piele si nu e ca si cum ar avea vreun interes, vreun procent in firma sa-mi vanda asa ceva. Era sa ma apuce rasul, stiind eu foarte bine cat si ce castiga medicii din recomandarile de produse de la firmele producatoare. Termenul "procent" era foarte potrivit, desi uneori poate lua forma unor excursii sau a altor beneficii. Asa ca sa lase vrajeala toti dermatologii, in frunte cu ea.
Ii spun "dar eu folosesc produse bio, nu sunt ok?". Ca ea nu stie nimic despre produsele bio si nu poate sa recomande asa ceva. Ghinion, as putea eu sa-i explic. Sigur, noi astia cu produse bio nu ne permitem comisioane pentru dermatologi, ceea ce le face neinteresante din start.
O sa trec peste toate lucrurile de mai sus, dar mai am un argument cu adevarat concret. Matei a avut dermatita atopica cand era foarte mic si inainte sa ma apuc eu de treaba asta cu produse bio. Motiv pentru care, evident la recomandarile medicilor, am folosit Mustela pentru piele atopica. E o apa de ploaie (una foarte scumpa), nu au avut niciun efect, Matei a scapat de dermatita de-abia cand i-am schimbat alimentatia.
In concluzie am primit o reteta pe care nu era scris Mustela, ci Lipobase Repair. Si de-asta am mai avut, tot de la pediatru, in aceeasi categorie cu Mustela, adica nu face nimic. Si cum eu ma dusesem la doctor ca poate are copilul o problema mai grava care necesita tratament, nu ca sa primesc o reteta cu creme scumpe si sa mi se spuna ca trebuie sa dau copilul cu o crema grasa, o sa continui cu untul de shea. Trecem la cremitat de 2 ori pe zi, si-o sa o amenint pe mama ca daca nu da copilul cu crema asta ci cu cine stie ce amestec sinistru de parafina si seu de oaie o sa.. o sa.. o s-o tund. Cel putin asta i-am promis daca se mai atinge de parul copilului (ultimele 2 dati l-a lasat complet fara breton, arata ca un calugar franciscan exceptand gaura din varful capului). Nu inteleg de ce unii oameni simt o nevoie imperioasa sa le taie parul celorlalti, in afara cazului in care asta e ocupatia lor de baza.
O sa revin peste 2 saptamani sa va spun daca unt de shea x 2 ori pe zi a functionat. Desi sunt convinsa ca o sa functioneze. Oricum la dermatolog nu ma mai intorc.

16 comentarii:

  1. La noi a functionat cu homeopate, pe langa chestii date pe piele. Dar depinde ce si cum e, la Alla era o DA urata. Sanatate si piele fina! ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. faza cu tunsul nu este numai la tine,idem...parca s-a teleportat si la mine.
    in privinta dr; eu ii aplicam si de 5 ori untul pe fata dar la dr chiar nu dau buzna - poate numai la urgente, asta - vis a vis de alimentatie (daca mananca ce trebuie, sti cum sunt copiii) si din ce am citit mai sus zici ca face numai iarna atunci este clar ca de la frig. sunt curioasa de rezultat.

    RăspundețiȘtergere
  3. stii cu ce a functionat la fetita mea? ulei de musetel (data seara si pe la 11 dimineata) in care am pus uleiuri esentiale, cu spectru larg antifungic, antibacterian, antibiotic, anti si anti (busuioc, tea tree si altele asemanatoare). Daca vrei, iti caut o reteta de picaturi exacte (o notasem) - in 2 zile se curatase aprope complet iar daca revine afectiunea - dupa cateva luni - iar dispare in 2zile. Daca e vorba de alimentatie, e atat de greu in Bucuresti....

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai putea sa incerci si cu Balm-ul verde, acum m-am gandit.

    RăspundețiȘtergere
  5. Roxana, Balmul e in cantitati mici si Matei are multa piele, ca-i uscat efectiv peste tot, nu e ceva localizat.
    Cristina, foarte buna idee, chiar mi-ar folosi reteta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Baietelul meu a facut "un inceput de DA" dupa cum s-a exprimat pediatra, si a functionat excelent ceaiul de musetel si uleiul de migdale dulci (tot la recomandarea pediatrei).

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna!dati-mi o idee va rog ce as putea sa folosesc pt fetita mea de 6 luni!o dor gingiile si toata ziua saliveaza si/sau sta cu manutele in gurita si se irita asa tare,este rosie toata in jurul guritei si pe obraji.nu se scarpina dar locul este firbinte.eu o spal de mai multe ori pe zi si aplic unt shea cu ulei cocos.e bn?
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. Oliviutza, am blogul tău în reader, am citit despre Matei și azi am dat peste un articol în SparkPeople (zona lor de Health), în care spunea așa:

    "In most cases," Hanifin said, "patients experience atopic dermatitis before food allergies, so it is important for parents of infants and small children affected by this skin condition to be aware of the risk of food allergies."

    Poate are Matei vreo alergie ușoară la vreun aliment și poate din cauza asta recidivează eczema?

    RăspundețiȘtergere
  9. Claudia, daca o speli des pe zona respectiva sa nu folosesti sapun, numai apa. Unt de shea cu ulei de cocos e excelent, mai ales ca e in zona gurii si daca inghite ceva sa nu fie nociv.

    RăspundețiȘtergere
  10. Matei a scapat de dermatita din primul an de viata dupa ce am inlocuit piureurile de legume facute in casa cu leume de la piata cu borcanele bio, intr-o luna era ca nou. Si eu m-am gandit ca are o problema cu ceva din alimentatie, dar nu reusesc sa gasesc nimic introdus nou. Cred ca o sa incerc sa scot cate ceva pe rand sa vad ce se intampla.

    RăspundețiȘtergere
  11. ms de raspuns!pupici:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Si fetita mea face in perioadele reci pete uscate si rosii pe anumite portiuni, dau si mincarime, da. Am remarcat ca untul de shea chiar ajuta, cel putin la noi. O dau o data pe zi, seara dupa baie, si e suficient. Am facut o pauza citeva zile si i-au reaparut belelele, asa ca am reluat procedura de ungere (un pic complicata din cauza consistentei, dar nu imposibila, ulterior untul se topeste de la caldura pielii si se intinde mai usor).
    Voi cum sinteti, ati reusit sa scapati?

    RăspundețiȘtergere
  13. E mai bine, nu se mai scarpina, dar inca are probleme pe umeri si picioare. Insistam :D

    RăspundețiȘtergere
  14. Atenție că există și alergie la frig, să nu fie așa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  15. Habar n-aveam ca exista asa ceva. O sa-i fac testul cu gheata.
    Ma gandesc totusi ca iernile trecute n-a avut nicio problema, si nici la experientele cu piscina/apa marii.
    Multumesc mult pentru informatie!

    RăspundețiȘtergere
  16. Ai mare dreptate in legatura cu dermatologii; marea majoritate au contracte cu firmele de dermatocosmetice si nu stiu decat sa iti prescrie dermatocosmetice, medicamente si antibiotice care nu numai ca sunt toxice si otravesc organismul dar nici nu vindeca problemele...:(
    Alergia la frig, alergo a frigore exista,mainile imi deveneau iarna ca hartia de schmiergel si sangerau; eu am scapat de ea pe masura ce mi-am schimbat alimentatia {am inceput sa mananc sanatos}.

    RăspundețiȘtergere