marți, 18 ianuarie 2011

Produsele mele de ingrijire a tenului

Pentru ca multa lume are tenul mixt si am tot primit intrebari in legatura cu produsele de ingrijire potrivite pentru acest tip de ten, m-am gandit sa fac o lista cu produsele pe care le folosesc eu, ca e mai simplu.
Deci: 32 de ani, ten gras pana acum 4-5 ani, ajuns prin evolutie ten mixt (T gras, obraji ten normal). Iarna mi se usuca, culmea, nu obrajii, ci fruntea. Usoare tendinte acneice.

Dimineata
: obligatoriu spalat pe fata (curatarea cu demachiant nu e eficienta la acest tip de ten, o recomand numai pentru tenul uscat sau sensibil). Nu recomand spalatul pe fata cu sapun, indiferent de tipul de ten - daca totusi tineti neaparat va recomand sapunurile Lois, sunt mult mai hidratante decat orice sapun obisnuit.
Eu folosesc spuma Bioselect, care este foarte usoara pentru orice tip de ten. Folositi spuma, gel sau alte produse de spalat pentru fata.

Hidratarea tenului
este obligatorie, indiferent de varsta (ok, nu de la 12 ani) sau de anotimp, indiferent daca stati in casa, mergeti la plaja sau sunt 40 de grade afara. Asadar, pentru mine o crema hidratanta pentru ten mixt/gras vara si o crema regeneratoare 24 ore iarna.

Seara
obligatoriu demachiere - nu va culcati niciodata fara sa va fi curatat fata, chiar daca nu ati fost machiate, pentru ca trebuie sa indepartati praful, impuritatile si sebumul adunate in timpul zilei. Daca fumati (nu fumati, nu? fumatul face mai mult rau tenului decat binele facut de produsele bio) cu atat mai mult trebuie sa va curatati tenul de urmele de fum (nu stiu daca ati observat cat de neagra ramane discheta demachianta dupa ce ati fost intr-un bar unde se fumeaza).

Urmeaza tonifierea, care indeparteaza urmele de demachiant si da, chiar tonifiaza. Pentru ambele actiuni eu folosesc demachiantul si tonicul Bioselect - in gama Olivo mai este si marca Olivellenic, dar aceasta are produse pe care eu le recomand pentru tenul matur, adica dupa 35 de ani. Pentru tenul normal sau uscat insa sunt potrivite si mai devreme.

In ultima vreme pentru hidratare si antioxidanti seara folosesc ulei de migdale. Dintre uleiurile cosmetice (argan, jojoba, migdale), cel de migdale este cel mai potrivit pentru tenul mixt/gras. Recunosc ca nu sunt cel mai mare fan al mersului la culcare cu o fata uleioasa, dar efectul uleiului de hidratare si catifelare este vizibil si merita acest mic.. inconvenient.

Dupa baie
, atunci cand pielea ramane mai uscata ca de obicei, folosesc unt de shea, nu numai pe fata, de fapt din cap pana in picioare. Dupa 2 ani de unt de shea cu geranium (cel mai potrivit pentru tenul meu, datorita efetelor antiacneice ale geraniumului), am trecut la unt de shea cu levantica, pentru ca il impart cu Matei (impart este mult spus, mai degraba Matei consuma trei sferturi din el, el se cremiteaza de 3 ori pe zi). Suntem o familie dependenta de untul de shea, care ramane vedeta listei mele de cosmetice.

Au ramas produsele de ingrijire si tratament, care se folosesc periodic. Exfolierea celulelor moarte este obligatorie, dar nu se face mai des de 1-2 ori pe saptamana (parerea mea e ca o data e suficient). Eu folosesc scrubul cu samburi de masline, care face o exfoliere destul de puternica.

Ca masti, nu mai folosesc masca de hidratare pentru ca face asta uleiul de migdale, insa aplic periodic o masca (asta insemanand cand imi aduc aminte, pentru cineva care se ocupa de cosmetice nu sunt un utilizator prea pasionat, in afara ingrijirii zilnice n-am rabdare nici de facut si aplicat masti, nici de mers la coafor sau facut bai cu saruri, lucruri de altfel extrem de utile pentru ambalajul nostru si care nu ar trebui neglijate). Masca este obligatoriu gata facuta, nu pentru ca nu e foarte bine sa va faceti masti in casa, ci pentru ca eu am doua maini stangi si prefer sa evit facutul de chestii care se pot lua de-a gata.
In ultima vreme masca a fost cea cu argila verde de la Cattier, care costa 28 lei si este la BioBunatati pe stoc, care BioBunatati sunt aproape online (maine se catara pe serverul central).

Inca ceva legat de acnee (care la mine e superficiala, desi zic eu ca la varsta asta si dupa un copil n-ar trebui sa mai fie deloc): am observat ca o curatare buna si regulata a fetei reduce considerabil problema, asadar spalat dimineata, demachiere seara, dar si ziua, daca ati fost intr-un mediu poluat, iar uleiul de migdale are de asemena o influenta pozitiva.

3 comentarii:

  1. Ah, traiesc sa vad Cattier la tine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai na, acuma folosesc produsele. Si samponul cu argila, dar asta in postarea cu produse pentru par :P
    A, si balsamul de buze.. cred ca devin un client fidel :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Am inceput in nou proiect: http://stop-acnee.blogspot.com . Pentru a ajuta cat mai multa lume, pentru ca acesta este scopul proiectului, ma intereseaza un link exchange

    Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere