joi, 2 decembrie 2010

Unele animale sunt mai egale decat altele

Ma duc la posta. Cu 6 colete, ca doar nu ma duc degeaba. Evident ca daca ai atatea colete oamenii de dupa tine se uita urat. Eu ii inteleg, dar cata vreme nu exista un ghiseu special pentru firme, nu am alternativa. De obicei mai las un om, doi inaintea mea, sa nu stea sa-si ridice coletul juma' de ora cat sunt ale mele inregistrate. Si, desi la posta vin oameni de toate felurile, si suntem totusi in Bucuresti, astazi a fost o premiera.
Apare o domnisoara cam la 27 de ani, dupa aspect din categoria oameni educati. Se infinge in fata mea sa intrebe daca e oficiul postal corect. Evident, acolo ramane. Intre timp functionara de la ghiseu pleaca 2 minute sa predea cursa. Maraieli, vociferari, nu se poate asa ceva, indolenta.. domnisoara pufaie ca nu a fost la sala si are energie de refulat.
Astept sa-mi vina randul, evident domnisoara se baga cu spatele la mine si cu formularul in fata. Alo, sunt invizibila? nu prea cred, la cei 1,76 nici macar nu trebuie sa te uiti prea mult sa ma observi. O fi mioapa. Ii atrag atentia, se uita la mine revoltata ca cum adica. Eram acolo? da, si ce daca? oricum aveti 10 colete si eu am o carte de luat. Irelevant, pana una alta eu eram aici si daca vrei sa te bagi in fata macar intreaba daca se poate. Aud, pe un ton scarbit, "bine, pot sa ma bag in fata?". NU. Evident ca nu, de vreme ce te-ai bagat in fata mea cu atitudinea asta de "unele animale sunt mai egale decat altele". Revoltata, se ia de un om care venise sa lase un colet. Ca asta a durat 20 de secunde, pe care ea trebuie sa le astepte in plus. "Ca vad ca 20 de secunde sunt importante pentru unii".
Femeia de la ghiseu incearca s-o ajute (angajatele de la posta asta chiar sunt oameni ok), sa-i dea coletul sa n-o mai tina, dar are ramburs si pentru asta trebuie chitanta. Din greseala ii zice taxa de magazinaj, domnisoara explodeaza "n-am niciun magazinaj!". Femeia isi cere scuze, a vrut sa zica ramburs. "Scuzele va sunt acceptate". Mi-a venit sa vomit. Adica ti se pare normal sa te bagi in fata, sa critici, sa jignesti, dar sa fii servita prompt si eventual cu temenele. Fetei asteia nu cred ca i-a spus nimeni niciodata ca lipsa de respect se intoarce in exact aceeasi forma asupra ta, din simplul motiv ca daca ne comportam toti asa rezultatul logic va fi ca nimeni nu va fi respectat. E la fel ca aia cu, daca vrei bani, ori muncesti, ori furi, ori mostenesti, ori castigi la loto. Daca n-ai vocatie si oportunitati de hot, sau vreo sansa deosebita (0,0000... 1%) pentru variantele mostenire/loto, tot munca o sa-ti aduca o viata mai buna. Dar oricat ar fi de logic romanii tot la loto asteapta sa castige.
Revenind la nefericita de mai sus, nu-mi dau seama daca fenomenul care creeaza astfel de personaje neterminate este un rasfat excesiv, lipsa de educatie sau o problema psihica, sau toate combinate. Partea cu adevarat trista este ca oameni care par proveniti din medii civilizate gandesc si se comporta asa, cand tocmai ei ar trebui sa ridice nivelul educatiei acestui popor care si asa e vai mama lui.
In orice caz, sper ca cele 2 carti pe care le primise sa fie un curs intensiv de "Cum sa ne educam singuri in 10 pasi".

9 comentarii:

  1. Am patit acu trei zile,la Kaufland...Stau cu pui mic la rand,3 produse in cos...ajung sa le pun pe banda si apar doi barbati,se baga cu un bax de bere in fata...Copilul nu avea rabdare evident sa stea la rand atata...Iti dai seama ca le-am atras atentia...Stii ce au zis,ca ei au mai putine produse,si ca pe ei ii asteapta copii acasa(sa le duca berea,sau ce?)...

    Atata lipsa de respect e la noi,ca de multe ori ma intorc cu greata acasa(cam de fiecare data...)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce familiar :)
    Uite, de aceea eu expediez intre 7 si 8 dimineata, cand nu este nimeni in posta. Am avut n astfel de experiente, la fel de tragi-comice, cu acelasi gen de "personaje neterminate" (imi vei permite sa te citez cu aceasta expresie, te rog). Si ce ma surprinde perpetuu este ca oamenii continua sa ii critice si jigneasca pe angajatii postei, care in cazul postei mele sunt chiar ireprosabili si nu fac pauze nici macar cat este necesar si legal sa faca... Este mult mai usor insa sa jignesti decat sa privesti la propriul comportament.

    RăspundețiȘtergere
  3. Check www.oliva.ro... Ciudat, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere
  4. Ciudat? Penibil! :))
    Ce sa zic, ma simt flatata ca deja apar copii ale Olivo.. Pacat ca autorul nu stie ca din online nu se fac bani, si pacalind oamenii sigur nu.
    O sa-i intreb pe aia de la Papoutsanis daca stiu cu cine s-au incurcat.
    Oricum, multumesc frumos ca m-ai anuntat :)

    RăspundețiȘtergere
  5. You welcome! ;)

    Pe mine m-a frapat oliva.ro, apoi brand-ul Olivia, apoi design-ul similar cu al tau.

    Vrei un avocat bun? Ca noi deja am fost plagiate de doua ori, o data in RO si o data in SUA.

    RăspundețiȘtergere
  6. Inca nu, o sa incerc s-o rezolv.. amiabil. Cu grecii, nu cu taranul asta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Daca astepti rezolvarea de la greci, te rog sa iti recitesti postarea cu grecii. :))

    Daca te lasa nervii, da-mi un semn!

    Iti tin pumnii!

    RăspundețiȘtergere
  8. Daca nu rezolv luna asta, iti dau un semn sigur. Multumesc inca o data!

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna. Cand citesc chestii de acest gen, imi piere dorul de Romania intr-o clipa si imi zic a nu stiu cata oara ca nu-i chiar asa rau sa traiesc in America.:) Macar aici ce ma uimeste vesnic este respectul si buna organizare, chiar daca unele aspecte poate nu-mi plac. Nu e perfect nicaieri, dar lipsa crasa de educatie si de respect ma scoate din sarite si din pacate, in Romania, e cam peste tot. Ana

    RăspundețiȘtergere