luni, 20 decembrie 2010

Cosul de gunoi si numarul 1 cei mai neprofesionisti organizatori de targuri

Targ prost. Baneasa mall e un loc pentru snobi care nu se uita decat in vitrinele stralucitoare. Bio? daca nu e Channel nu ne place. Vrem sa fim la moda, nu sa traim sanatos. Adica traim si sanatos, daca e la moda. Dar nu e.
Tocmai am incheiat un targ care m-a lecuit de targuri pe ai caror organizatori nu-i stiu ce le poate pielea. La astia targul ca targul, dar ei au fost maximi. Primul targ din istorie la care 4 zile nu a venit nimeni sa ne intrebe de sanatate, cum e, cum merge, e totul ok? daca aveai nevoie de ceva oricum nu-i gaseai decat la telefon. Logic, de vreme ce erau acasa. Infopoint targ nu. Un singur om de la organizatori pentru vreo 60 de standuri. Care in unica data cand am interactionat cu el (ea) - exceptand datile cand au venit sa platim diferenta de bani si cand ne-au zis foarte rastit ca nu care cumva sa strangem mai devreme de duminica la 12 noaptea - mi-a oferit cea mai halucinanta discutie pe care am avut-o vreodata cu cineva pe care il plateam (mult) ca sa-mi presteze un serviciu.
Intriga: dupa 3 zile de targ nu aveam cos de gunoi. In contract se specifica faptul ca organizatorul nu-i responsabil nici cu paza de noapte nici cu curatenia (fapt unic in istorie, trebuia sa ma gandesc ca cineva care specifica asa ceva in contract e unul care de fapt nu vrea sa faca nimic - decat sa incaseze bani, si targul asta a facut o gramada). Dar iti dau un cos de gunoi pe care ti-l arunci singur (ce tare). Pe care noi nu l-am primit. Il cerem, recerem, din nou cerem. Vine o domnisoara "eu nu pot sa va aduc cos de gunoi ca pe zona asta nu sunt la niciun stand si daca ma vad ceilalti expozanti trebuie sa le aduc si lor, si doar n-o sa ma duc in Carrefour sa iau 20 de cosuri sa vin cu ele in brate, nu puteti sa folositi si voi o cutie ceva?". Stiti ca uneori imi ies ochii ca la melc, de data asta nu prea mai aveau speranta de intoarcere. Ma apuca rasul, domnisoara revoltata ca de ce rad "ce, voi nu aveti alta treaba decat sa discutati despre un cos de gunoi?". WTF??? What? Ce? chiar nu cred ca am auzit asta! Am lucrat cu sute de oameni de-a lungul timpului, atitudinea asta pe cuvant ca nu am mai vazut-o. Cel putin nu de la un furnizor.
Telenovela continua cu domnisoara care se plange ca e singura pe aici, ca asta nu e responsabilitatea ei, ca altii nu fac nu dreg. Degeaba ii spunem noi ca nu e problema noastra si ca oricum nu trebuia sa ne comunice nimic din perlele pe care le-a scos in ultimele minute, atitudine, clienti, neprofesionalism, reprezinti un organizator, preiei problema si o rezolvi, tu sau altii, nu trantesti rufele murdare in fata clientului. N-a inteles nimic in ce i-am spus eu acolo.
De altfel pe chipul si asemanarea patronului austriac, care la o discutie cu un alt participant care avea diverse argumente i-a spus respectivului ceva de genul "tu ai un contract, restul e blabla". Ad litteram. Blabla. Cum sa te adresezi asa unui client? cu exceptia cazului in care ai crescut intr-o pestera (austriaca).
Concluzia? toti amatorii fac targuri. Weekendul acesta au fost 30 de targuri in Bucuresti, probabil ca maxim doua aveau organizatori care stiau cat de cat ce fac. In rest? negociezi cu o locatie sa te lase sa pui niste bucati de pal pe post de standuri (unii pun doar niste mese, nu se mai obosesc), gasesti niste expozanti, si te duci sa te culci. Promovare, client service, site pentru targ etc etc intra la "si altele". De-asta ii iubesc eu pe cei de la Targul Verde din Cluj, care fac pana si pungi personalizate de hartie pentru targ. Na, s-a mai gandit vreun organizator la asta?

P.S. AVANZ. Asa ii cheama pe organizatorii de la Baneasa. Fugiti cat puteti, pentru ca n-o sa primiti decat o factura si niste scuipat in ochi.

8 comentarii:

  1. Foarte tare, mi-a placut articolul. M-am amuzat sa il citesc, desi nu este deloc de ras. Am fost si eu la targul de la Baneasa si de acum pot sa imi pun in piept insigna "Si eu am cumparat de la BioBunatati". :) Lucrez la un articol despre cum s-au vazut lucrurile din cealalta perspectiva, a vizitatorului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cand vad ce ai scris ma bucur asa de mult ca, a trebuit sa plec chiar din prima zi.Imi parea rau la inceput dar acum nu regret nimic.
    Chiar 30 de targuri au fost in Bucuresti in week end?Mi se pare foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Jurnalule,
    Acum am emotii sa iti si placa ce ai cumparat de la noi :) Iar ai fost incognito sau nu eram la stand?

    Stefania, noi astia cu bio n-avem ce cauta la Baneasa, desi dupa nivelul veniturilor de acolo nu s-ar zice.
    Da, 30 de targuri, toti pietarii au inceput sa faca asa ceva. Eu ma las de hobby-ul asta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu erai tu la stand, era o doamna foarte, foarte draguta. Nici nu stiam ca am nimerit la tine, lipseau elementele de branding. :) Voi reveni cu detalii in zilele urmatoare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu reputatia asta a mea ca trec incognito pe la standuri, o sa ajung ca Luis de Funes in filmul despre recenziile la restaurante. O sa imi pun ochelari de soare si batic, sa nu ma recunoasca lumea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi cer scuze dar nu am gasit vreo adresa de contact sau ceva si ma gandesc ca nu prea e potrivit locul.

    Ce se mai aude in legatura cu deschiderea magazinului?

    RăspundețiȘtergere
  7. BioBunatati? pai desi de 3 luni lucrez aproape nonstop la el se pare ca n-o sa prindem Craciunul cu el online :(
    datele de contact ale showroom-ului sunt pe www.olivo.ro la Despre noi.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ehei, nu-mi mai aduce aminte de week-endul ala ... stii ca si noi am patit-o la Rodizio ... aici ne-au pus la dispozitie ce au specificat in contract, insa nu au fost vizitatori ... de fapt au fost vreo doi-trei batranei si au cumparat cate un sapun vegetal si ala cu greu convinsi ... nu intelegeau de ce vegetal ...

    Eu acum chiar ca m-am lecuit de targuri ... doar ce m-a sunat o tipa (n-am inteles cum se numeste) ... "organizam un targ cu produse organice saptamana aceasta si poate vreti sa veniti" ...deci, imi venea sa arunc telefonul ...
    Succes cu vanzarile in afara targurilor!

    Astept Bio Bunatatile!

    RăspundețiȘtergere