vineri, 19 noiembrie 2010

Despre operatia de implant negativ pentru miopie - experienta proprie

Din ciclul toate bolile se mostenesc, eu am preluat o miopie zdravana de la tata pe care o port cu mandrie de la 8 ani. Cu mandrie in ghilimele, ochelarii au fost marele meu complex si inca mai cred ca as fi avut o copilarie mult mai frumoasa daca nu existau ei. Pe vremea mea, ca sa zic asa, copiii miopi erau o raritate, si cand mai ai si cu un cap mai mult decat toti ceilalti raportat la o greutate undeva la jumatate fata de restul, tablou completat de niste funduri de sifoane, evident ca esti in categoria ratusca cea urata de care rade toata lumea. Motiv pentru care inca mai simt nevoia sa mi se spuna foarte des cat de bine arat (Freud avea mare dreptate cu traumele din copilarie care lasa urme intr-un fel sau altul).

Spre norocul meu cand am ajuns la facultate am primit niste lentile de contact de la cineva careia nu ii trebuiau, si viata mea s-a schimbat spectaculos, in sensul ca brusc am capatat o fata. De atunci inteleg prin ce trec oamenii mai putin inzestrati fizic de natura, pentru ca am vazut diferenta de atitudine a oamenilor fata de mine in functie de cum aratam.
(stiu ca suna exagerat, dar o sa scanez o poza in care am ochelari ca sa va faceti o idee de diferenta, eu char am o fizionomie pe care ochelarii de vedere o macelaresc - plus ca nu va ganditi la ochelarii cu rama subtire care se gasesc acum, atunci nu existau sau erau prea scumpi, ochelari mei au fost intotdeauna, ad litteram, fundurile de sifoane din filmele cu tocilari)

Dar cum scopul acestei postari nu este vaicareala, vroiam sa povestesc cum mi-am rezolvat aceasta problema. Acum aproape 4 ani miopia mea ajunsese la minus 7 si se stabilizase de vreo 2 ani (teoretic miopia se stabilizeaza in jur de 20 de ani, a mea s-a oprit pe la 26, tind sa cred ca de vina sunt cele 12 ore pe zi cu nasul in calculator - motiv pentru care in ziua de azi apar multe cazuri de miopie la varste la care in mod normal n-ar trebui sa se mai intample asa ceva). La o astfel de miopie operatia cu laser nu garanteaza o reducere la 0, de fapt la dioptrii mai mari de minus 4-4.5 sansele sa o reduci la 0 sunt destul de mici. Asa ca am ajuns la o clinica, Oculus se cheama, care face operatii de implant negativ/pozitiv (pentru miopie, respectiv hipermetropie). Din cate stiu eu sunt singurii care fac asa ceva la noi, in rest au si operatii cu laser si de schimbare de cristalin pentru cataracta si sunt printre pionierii acestor tipuri de operatii in Romania.

Operatia de implant (negativ in cazul meu) consta, dupa cum spune si denumirea, in implantarea unei lentile cu o anumita dioptrie in spatele corneei. Se face o incizie in partea de sus a globului ocular, se pune lentila, se inchide (nu stiu termenii tehnici). E ca si cum ai avea lentile de contact, dar pe dedesubt. Nu este afectat ochiul (incizia se vindeca complet), nu se schimba cristalinul, daca apare vreo problema lentila se poate scoate (spre deosebire de operatia cu laser care intervine direct asupra corneei).

Eu am facut operatia in martie 2007. Inca mi se pare ca am luat o decizie buna, desi ca in orice in viata exista avantaje si dezavantaje.

Avantaje:
- sa te trezesti dimineata si sa vezi lustra in loc de o pata aburinda (miopii stiu ce spun)
- sa nu mai ai grija lentilelor care pot fi purtate numai un numar de ore zilnic, plus ca poti face tot felul de infectii
- de ochelarii care se sparg, arata cum arata si se aburesc atunci cand intri de la frig la caldura si orbecai ca o cartita nu mai zic nimic
- nu se intervine asupra componentelor ochiului
- se poate corecta si o miopie mare
- aria vizuala este cea a unui om normal, cu ochelarii ai un camp vizual limitat
- surprinzator, lumina e mult mai "stralucitoare" de cand m-am operat
- operatia se face ambulatoriu, nu necesita internare
- perioada de recuperare e foarte mica (a doua zi vedeam perfect) si nu exista restrictii definitive de genul lipsa efort, machiaj etc - insa se recomanda nasterea prin cezariana, care oricum se recomanda si la miopie mare

Dezavantaje:
- eu am ramas cu un mic astigmatism dupa operatie, care s-a corectat cam in 2 ani de la sine
- am in continuare o miopie de -0.5, pentru ca lentilele implantate au dioptrii fixe, nu se fac si cu jumatati, insa oricum vad foarte bine
- daca imi intra apa in ochi am o senzate de jena mai mare decat inainte
- anestezia se face pe baza de injectie, respectiv 6 in zona fiecarui ochi (asta a fost de vis, mai ales la cat urasc eu acele)
- am citit si despre accelerarea pierderii de celule endoteliale in cazul acestei operatii, ca si in cazul oricarei alte operatii a ochiului (de ex cataracta)
- operatia se face de cca 15 ani, asadar nu exista date despre pacienti cu implanturi care sa fi stat cu ele toata viata (desi eu sper sa fiu pe lista asta)

Concluzia este ca pentru mine operatia asta a fost una din cele mai bune idei pe care le-am avut vreodata si ca este minunat sa vezi ca un om normal. Si, daca viata de miop vi se pare la fel de enervanta cum mi s-a parut mie si dioptriile sunt prea mari pentru operatia cu laser, eu personal recomand operatia asta.

27 de comentarii:

  1. in primul rand FELICITARI!!!!!!!!! SI daca nu ii secret cat te-a costat operatia?

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat a costat? Exista vreo perioada de recuperare post operator?

    RăspundețiȘtergere
  3. Operatia a fost atunci cred ca 3200 lei pentru fiecare ochi (atunci euro era 3,4 lei, dar nu cred ca influenteaza cursul. Impreuna au facut cam 4 salarii ale mele de pe vremea aia, dar a meritat :)
    Nu exista perioada de recuperare, eu am operat un ochi luni si unul miercuri, in ambele zile am fost la lucru, pansamentul se scotea a doua zi, o luna a trebuit sa-mi pun ceva picaturi si sa nu merg cu motorul :) A, si cateva zile n-mavut voie sa ma spal pe fata (adica s anu intre apa in ochi). Cam atat.

    RăspundețiȘtergere
  4. :)
    Eu am facut aceeasi operatie zilele astea...Mai exact ieri am operat ochiul drept (miopia mea era de -7,25, lentila implantata de -8). Azi am operat ochiul stang (aceleasi dioprtii)...Acum am stangul acoperit (maine dimineata urmeaza controlul post operator si scoaterea plasturelui).

    Dupa cum va dati seama, acum scriu bazandu-ma numai pe vederea unui singur ochi: a celui operat ieri.

    A propos de intrebarile de mai sus: 3600 este acum operatia pe un singur ochi (aceeasi clinica OCULUS - Dl Dr. Moraru).

    La fel ca oliviutza, am vazut de a doua zi, din secunda in care a fost indepartat plasturele.
    Anestezia nu mai consta decat din picaturi si o singura injectie (care dureaza 30 de secunde si este singurul moment usor neplacut din toata intervenita)

    In prima luna trebuie sa respect ceva reguli protective suplimentare (gen nu ma spal pe ochi decat cu ser fiziologic, nu ma expun la praf, la vant, etc). in prima saptamana trebuie sa nu exagenrez cu lucrul pe calculator (:D).
    Tot in prima luna, tratamentul post operator consta in picaturi cu antibiotice pentru eliminarea riscurilor de infectie.

    Cat despre pierderea celulelor endoteliale, mi s-a povestit la controlul preoperator ca exista acest risc. Din acest motiv, sunt necesare controale periodice pentru a se observa evolutia peperioade lungi.

    Nu pot spune ca ma simt foarte confortabil la ideea ca am un corp strain in ochi (ca si lentila de contact, nu ma deranjeaza, nu o simt, dar o stiu acolo).
    Am tendinta sa imi caut diversi ochelari de protectie (pentru bicicleta, pentru basket si da, pentru motor - slava domnului ca s-a terminat sezonul anul asta :D).
    Si de asemenea incerc sa imi caut ochelari de soare cat mai"Destepti" pentru ca intotdeauna am avut o fotosensibilitate care acum e mai usor de rezolvat...

    Cu nasterea, eu am preferat sa fac "livrarile" inainte de a ma apuca de operatie...de fapt, miopia mea a stagnat de vreo 5 ani, cam de la prima nastere (cezariana, evident, ca la miopie forte nu se pune problema)

    Pana acu povestit...acum as vrea sa te intreb, oliviutza, ca deja esti veterana si pari a povesti cumva despre mine (de la dioptrii, fund de sifon, pete pe tavan, motor,etc)...

    s-a intamplat vreodata din 2007 pana acum sa te lovesti la ochi? ma refer la lovituri "normale", nu la ceva traumatizant si pentru un ochi "bun". ai simtit ochiul mai expus, mai vulnerabil din cauza implantului?

    este ceva ce te deranjeaza, trebuie sa fii mai atenta la unele aspecte, comportamente, etc?


    Mihaela

    RăspundețiȘtergere
  5. Sincera sa fiu ma lovesc de cateva ori pe saptamana.. adica ma loveste Matei, din greseala sau intentionat, si de obicei doare rau, dar nu mai rau ca inainte sa ma operez. Deci nu, nu mi se pare cu nimic mai vulnerabil. Nu e nici mai sensibil, pot sa merg 12 ore pe motor si nici macar nu-mi lacrimeaza.
    Singura diferenta e cand imi intra apa in ochi si o simt de parca ar fi nisip.
    A, si din cand in cand ochiul stang scartaie :))
    Dar la controalele anuale este totul ok.
    Multam de comentariu, daca avem mai multe informatii poate le folosesc si altora.

    RăspundețiȘtergere
  6. Aia cu scartaitul e foarte tare :)). Mie inca nu imi scartie niciunul, dar cred ca nu au avut inca timp.
    Si ma bucur sa aflu ca nu ai o senzatie de vulnerabilitate in plus.

    Merci mult de precizari.

    RăspundețiȘtergere
  7. eu tocmai am fost operata(mai exact acum o saptamana)iar ochiul stang e perfect curat dar dreptul inspre nas este rosu,cu sange.asa a fost si la voi cind va=ti operat?
    sunt asa de speriata...

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu imi aduc aminte daca erau rosii sau curati, sincera sa fiu. Stiu ca in jurul ochilor eram vanata de parca ma batuse cineva :) Daca ai vreo ingrijorare du-te la un control la dr Moraru (presupun ca el te-a operat). Capilarele din ochi se pot sparge oricum, dar se refac, nu cred ca e o problema - dar daca ai totusi un dubiu du-te dimineata la Oculus, stiu ca pe cei operati ii primesc fara probleme si fara programare.

    RăspundețiȘtergere
  9. de vazut vad bine cu ochiul drept...mai bine ca niciodata.sper sa nu fie nimic grav..multumesc pt sfat

    RăspundețiȘtergere
  10. buna,m-am operat in martie si am implanturi pozitive.Acum doua zile am vazut in oglinda ca mi se vad implanturile ceva oval la mijloc cu doua "brate"in stanga si dreapta.Ma gandeam ca acelea sunt clamele care prinde implantul.Cea ce m-a speriat intr-un fel e ca acum le-am observat desi mereu mi-am "urmarit" ochii in oglinda.Sunt curioasa daca se vede asa si la tine.mi-e teama sa nu am probleme,am avut grija sa nu ma lovesc...

    RăspundețiȘtergere
  11. La ochiul drept si eu am o pata neagra pe iris,este efectul implantului. Am fost la dr Moraru si a zis ca nu e nicio problema. Cel mai bine te duci si tu la medicul care te-a operat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Pata neagra" este de fapt o gaura in iris, care are idee cineva daca se mai vindeca, se coase sau ceva?

      Ștergere
    2. Cum adica nu este afectat ochiul daca ramai cu o gaura in iris?

      Ștergere
    3. Nu-mi afecteaza vederea, mie mi-e suficient. Oricum e mult mai bine decat sa traiesti cu ditamai miopia.

      Ștergere
  12. Buna, vreau sa stiu cum va simtiti acum, la ceva timp dupa operatie.Ms

    RăspundețiȘtergere
  13. salut, ma asteapta o operatie cu implant foarte curand, am o miopie foarte mare -17, -21. mari emotii si sper sa fie totul bine. ma bucur ca am gasit postarile voastre, ma ajuta mult dpdv psihic.
    mie doctorul mi-a spus ca dureaza 6 saptamani pana scoate firele si pana opereaza si celalalt ochi. nici nu conteaza, sper ca totul sa fie bine. cu totul costa in jur de 2000 de euro la ambii ochi. si ma operez la Oftalux.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tinem pumnii! o sa vezi ce bine e dupa aceea :) Sa ne tii la curent, e utila experienta cuiva cu miopie asa mare!

      Ștergere
    2. gata si eu. am asteptat sa termin ca sa-mi impartasesc impresiile. intai am fost operat la ochiul drept, asta pe 17 oct. a doua zi s-a scos pansamentul si pe 24 mi-a facut si interventia la ochiul stang. da, si eu am un mic astigmatism, care va trece repede si bine. in rest sunt foarte multumit. am fost operat de doctorul Burcin si de echipa de la Oftalux. m-am simtit excelent tot timpul. initial mi-au spus ca va costa in jur de 1000 de euro, pana la umra a costa 4000 de lei de fiecare ochi, adica sub 1000 de euro. amavut emotii degeaba, totul a decurs perfect. acum sunt foarte fericit.si da, mi-a schimbat viata.

      Ștergere
    3. Felicitari, ma bucur mult, ca stiu cum e sa nu vezi :)

      Ștergere
  14. sarut mainile, abia astept...

    RăspundețiȘtergere
  15. sal o intrebare pentru cei care sau operat cu implat de cristalin dupa operatie vederea de aproape era la fel de buna ca si inainte de operatie sau dupa aceea nu au mai vazut asa bine astept un raspuns care poate sa ma ajute va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  16. sal o intrebare pe cei care au facut operatie cu implat de cristalin dupa operatie vederea de aproape era la fel de buna ca si inainte de operatie sau dupa nu mai vedea-ai asa de bn va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna...am vazut ca majoritatea aveti implant de cristalin ca si mine de aceea vreau sa va intreb daca la voi cristalinul este vizibil..daca este mai luminos, mai stralucitor....multumesc

    RăspundețiȘtergere
  18. Cu siguranta suntem constienti ca operatia la ochi nu este o solutie definitiva pentru vindecarea miopiei, hipermetropiei sau al oricarei deficiente de vedere. Poate sa tina un an, poate sa tina mai multi, scapi de o problema, dai de alta. Cum spune si autoarea blogului, dupa operatie a ramas cu astigmatism, si mai are inca miopie. Tratamentul cu adevarat vindecator este cel natural. Am gasit toate informatiile necesare despre acest lucru pe siteul acesta: http://www.renuntalaochelari.ro . Vi-l recomand cu incredere. Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  19. Cu siguranta suntem constienti ca operatia la ochi nu este o solutie definitiva pentru vindecarea miopiei, hipermetropiei sau al oricarei deficiente de vedere. Poate sa tina un an, poate sa tina mai multi, scapi de o problema, dai de alta. Cum spune si autoarea blogului, dupa operatie a ramas cu astigmatism, si mai are inca miopie. Tratamentul cu adevarat vindecator este cel natural. Am gasit toate informatiile necesare despre acest lucru pe siteul acesta: http://www.renuntalaochelari.ro . Vi-l recomand cu incredere. Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere