joi, 4 noiembrie 2010

Autoritatile din San Francisco interzic meniurile Happy Meal. E o idee?

Cand ai o populatie care tinde intr-un procent urias spre obezitate morbida, e mai ieftin sa tai raul de la radacina si sa educi copiii sa manance sanatos (sau macar sa nu mai manance atat de nesanatos), decat sa platesti pentru bypassuri gastrice, operatii pe cord si tratamente in clinici specializate in nutritie. Evident ca cei de la McDonalds au replicat ca ce revoltata e populatia ca nu mai poate sa manance respectivele meniuri cu jucarii, ce erau sa faca si ei. Articolul complet il gasiti pe Hotnews.

Parerea mea e ca totusi oamenii ar trebui sa aiba dreptul sa manance ce vor, cat vor, sa fumeze (dar nu in jurul nefumatorilor, ca aia n-au nicio vina ca sa inghita otrava inconstientilor), sa se drogheze, si ei si copiii lor, pana or sa se procopseasca cu o gramada de boli si disfunctionalitati. Dupa care sa fie pusi sa plateasca pentru tratamente, operatii si medicamente, integral. De ce ar trebui sa sustinem un sistem sanitar care isi cheltuie toti banii pe oameni care si-au facut-o cu mana lor, nu inteleg si nu sunt de acord. Nu e echitabil si cu siguranta nu e viabil.

Zilele trecute am avut o discutie halucinanta cu un cadru universitar (deci vorbim aici de o persoana inteligenta si culta), ea fiind chiar socata ca mie zilele de nastere la McDonalds mi se par o oroare si ca ce-o sa fac cand Matei o sa fie invitat la diverse zile acolo, doar n-o sa izolez copilul. Prima replica care mi-a venit (scuzati cacofonia, aici chiar se potriveste) a fost ca imi bat atata capul sa gasesc o gradinita civilizata ca sa nu fie foarte multi copii cu parinti ca ea. Replica pe care am si verbalizat-o a fost ca o sa-i explic copilului cat pot de ce nu e bine sa mananci plastic, dupa care treaba lui. Parerea ei, pe de alta parte, era ca trebuie sa-i dai copilului sa manance ce vrea si cat vrea, ca oricum la un moment dat se satura si nu mai cere (mi-a scapat logica in afirmatia asta, de ce s-ar satura un copil de bomboane, de exemplu, oricate kilograme si oricate carii ar avea?).

Iar bomboana de pe coliva la toata aceasta discutie, care din fericire s-a incheiat cand Matei a luat-o la cafting pe fetita de 4 ani a interlocutoarei, a fost afirmatia venita din senin "produsele bio sunt niste tampenii". De ce? "asa mi-a zis mie cineva" bine bine, asa ti-a zis, dar argumentele? Nu erau. Si eu cred ca politica fiscala a statului Burundi e o tampenie, ce, nu e dreptul meu?
Cateodata mentalitatea romaneasca, omniprezenta la toate nivelurile de IQ si cultura, chiar ma ingrozeste..

5 comentarii:

  1. Problema e ca oamenii nu prea se gandesc la ziua de maine, sigur e mai comod sa duci copii la Mac decat sa organizezi o petrecere cu mancare sanatoasa si uneori efectele nocive ale alimentatiei nu se vad imediat, in timp incep sa aiba diverse probleme de sanatate si se mira de unde ii loveste boala asa pe nepusa masa. Comparatia dintre masina in care nu se baga benzina proasta ca sa nu se strice motorul si alimentatia noastra mi se pare atat de simpla si de elocventa. Ne iubim mai mult masinile decat copii si propriile corpuri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si pe mine! Eu vad in jurul meu parinti care isi indoapa copii cu tot felul de enormitati, si mai spun si cu mandrie ca ei ii dau cate dulciuri vrea. Si ca astia cu produse eco sunt dusi cu pluta. Si, culmea, ca doctorii lor le-ar fi spus asta. In fine.
    Culmea e ca ei, chiar daca mananca extrem de nesanatos, chiar nu au probleme cu greutatea. Iar eu, care numai cand simt mirosul de mac sau kfc, mi se face greata, am. Dar asta e alta poveste.

    RăspundețiȘtergere
  3. Minorii nu-si cumpara singuri de la Mc, tot parintii sunt de vina. Daca se va interzice vanzarea de Happy Meal s-ar putea ca mai multi parinti sa fie revoltati in primul rand, decat cei la la Mc.

    Angajatii Mc nu au voie sa faca sugestii parintilor cu copii mici langa ei, ca sa nu auda copilul si sa inceapa sa planga si sa ceara vreo placinta :)

    Iar respectiva doamna era mai mult ofticata ca altii stiu sa ia decizii mult mai corecte decat ea in privinta alimentatiei copilului....astfel de reactii vei mai intalnii, asa ca nu trebuie sa te consumi :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Comparatia cu masinile e foarte potrivita.
    Iulia, lipsa de probleme cu greutatea in cazul unei alimentatii nesanatoase nu implica si lipsa de probleme pe dinauntru. Sunt si oameni slabi cu diabet tip 2 si colesterolul in padure.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Olivia: Da, stiu :). Eu analizele mi le fac regulat si imi ies surprinzator de bine. Colesterol, glicemie, trigliceride... chiar si astea sunt foarte ok, in ciuda surplusului de kg.

    RăspundețiȘtergere