miercuri, 25 august 2010

Post pe care nu vroiam sa-l scriu

M-am saturat de oameni care se vaita. Nu mai pot sa ies la o bere, o cafea, o petrecere, ca singurul subiect de discutie este guvernul, Basescu si cat de rau e in tara asta. Nu aud niciodata "imi merge rau, dar ma descurc eu" sau "ma gandesc sa fac chestia asta" sau macar vreo poveste din copilarie, ceva. Aud numai ce nu ar trebui sa faca guvernul, nu si ce ar trebui sa faca. Culmea e ca aud asta de la oameni care n-au nici o legatura cu macroeconomia sau finantele sau administratia. Nu ca guvernul sau opozitia ar avea vreo legatura cu ele, dar eu, daca nu ma pricep, nu-mi dau cu parerea. Desi cu siguranta am mai multe cunostinte economice decat majoritatea interlocutorilor mei, ceea ce ma ajuta sa-mi dau seama ca nu am cunostintele potrivite sa emit pareri de genul. Un singur lucru stiu sigur, ca evolutia normala a unei economii arata asa: crestere (aka boom) - recesiune - crestere - recesiune samd. Acum e recesiune, nu va mai vaitati atat ca o sa treaca si asta, cu sau fara ajutorul guvernului, oricum suntem dependenti de economiile celorlalte tari dezvoltate si de strategiile organismelor internationale, ca de-aia suntem in UE si nu infratiti cu Bangladeshul (decat la mentalitate).

Apropos de mentalitate, conducatorii nostri provin din acelasi popor care se vaita continuu de ei, nu i-a importat nimeni de pe luna. Oricare dintre noi ar face la fel ca ei daca ar avea ocazia (respectiv orice ca sa se imbogateasca rapid), si putinii care n-ar face ar fi oricum sufocati de rude, prieteni si vecini cu "nu-l ajuti si pe varu-tau sa se angajeze?", "am si eu un proces cu o casa, nu pui o vorba buna si pentru mine?", "are si fi-miu o firma de reparat banci, nu-l ajuti cu un contract?" si naiba sa te puna sa ramai curat si cinstit ca te reneaga brusc tot neamul.

Ce vroiam eu sa spun cand m-am apucat de postul asta e ca, daca ce s-a intamplat la Giulesti e revoltator, modul in care se trateaza problema e de-a dreptul scarbos. M-am saturat de placa cu "sistemul e de vina", sistemul e o chestie abstracta alcatuita din romani. Care nu-si fac treaba. Sa ma lase cu nu sunt bani, numai eu am lasat 20 de milioane la Giulesti cand am nascut, asistentele alea fac mai multi bani din "atentii" decat fac eu din muncit 10 ore pe zi.

Sincera sa fiu, asistenta mi se pare cel mai putin vinovata. Vinovat e ala care a facut o impovizatie la aerul conditionat desi a fost platit sa faca o lucrare buna, vinovat e ala care trebuia sa verifice pe ce da spitalul banii, vinovat e ala care lasa o singura asistenta pe tura la Terapie Intensiva, vinovat e directorul spitalului ca el patroneaza toate astea. Si pana acum am vazut o singura acuzatie adusa aluia cel mai putin vinovat, asistenta. Pe care, culmea, au mai si arestat-o, de parca a fost omor intentionat si/sau reprezinta pericol social. O incalcare jenanta si gretoasa a legii ca sa se poata prezenta un tap ispasitor presei, singurul care nu se poate apara pentru ca n-a furat suficient cat sa-si permita niste spagi bine plasate in sistemul judiciar de cacat.

E prima si ultima oara cand folosesc un termen atat de urat pe blog, si imi cer scuze urechilor mai sensibile, insa nici un termen mai civilizat nu mi se pare ilustrativ pentru ce au facut judecatorii si procurorii aia ieri. Sunteti de cacat, domnilor!

7 comentarii:

  1. Iti sustin nemultumirea si refularea, dar nu stiu daca exista vreo solutie in schimbarea "vaitatului", poate niste pasi marunti in educatia constienta a viitoarelor si viitoarelor si viitoarelor generatii

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, asta ar fi singura solutie, din pacate insa educatia o fac tot parintii care au mentalitatea de care ma plang.
    Studiile, vizitele, internshipurile afara ar mai fi o solutie, chiar si pentru copiii proveniti din mediul "aoleu".

    RăspundețiȘtergere
  3. Mda... ai dreptate in mare. Singura corectie este ca " daca as fi pentru o zi presedinte " as da contracte, as anvaja verishori, as ajuta cat mai multi cunoscuti dar pe pretul corect. Cu alte cuvinte daca reparatul unei banci ar costa 10 lei, atat si-ar lua fiul respectivei cunostinte si nu 200 lei cat platesc guvernanti nostri acum.
    ATAT!

    RăspundețiȘtergere
  4. E trist ca asistenta a picat vinovata, dintr-un intreg sistem defect, bolnav. Am vrut sa scriu si eu un articol pe aceasta tema, dar m-a scarbit atat de tare aceasta stire atat de mediatizata incat n-am vrut sa mai aud de ea.
    Iti impartasesc opinia pe deplin.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna, eu traiesc de 4 ani in USA. Aici nu e perfect (unde o fi?), DAR nimeni nu se plange si cam toti incearca sa faca bine ceea ce fac, ca e lucru mic, ca e lucru mare. De mici sunt educati sa fie civilizati asta insemnand :'ce tie nu-ti place, altuia nu-i face', sa aiba constiinta lucrului bine facut si sa fie extrem de organizati. Din afara acum vad Romania o tara de oameni ce VESNIC se plang, dar care VESNIC continua sa dea spagi peste tot neincercand sa taie "craca", dau vina VESNIC pe sistem, pe cand vina o poarta cu totii. Aud VESNIC acolo: 'de aia nu e bine ca nu sunt bani, ca sunt de vina cei ce guverneaza,etc'. Mi se pare o mare aberatie si pana cand romanii nu vor intelege ca schimbare e in fiecare, ca gesturi mici si mentalitati aparent minuscule pot schimba o tara, bine nu va fi in Romania... Cat despre tragedia ce s-a intamplat la maternitate, nu-mi pot exprima indeajuns indignarea fata de tot dezinteresul de care dau dovada cei de acolo (si de vina e si asistenta si toti care nu si-au facut datoria pana in maduva oaselor). Sper ca toti sa fie pedepsiti asa cum merita si sa invete cu totii ca fara daruire si seriozitate nu iese nimic pozitiv. Daca faci hamburgeri, fa-i cum trebuie, daca vindeci oameni fa-o ca la carte, de aia esti platit cu mult/putin (asta e mai putin important).Si inca ceva, imi doresc din toata inima sa vad pacienti tratati omeneste (asa cum eu si copilul meu suntem tratati aici), pt ca trecand peste aspectul financiar, romanii au uitat acea umanitate bazala, acel respect fata de celalalt fara de care nu se poate functiona intr-o societate normala. Am nascut aici si ceea ce ma impresionat cel mai mult a fost spiritul lor de echipa, organizarea riguroasa si mai ales, caldura personalului medical si devotamentul. In fiecare minut, am simtit ca sunt acolo pt mine si copilul meu si asta mi-a dat o siguranta si un sentiment de echilibru (cele care ati nascut, stiti la ce ma refer). Iubesc Romania din toata inima, vesnic voi fi romanca, dar acum ma bucur ca sunt departe de ea si de ce intampla acolo pt ca asa ii pot iubi esenta si o pot percepe cu adevarat ca 'tara mea draga unde am crescut si m-am format'. De as trai acum acolo, toate aceste sentimente le-as fi uitat, as intra in rutina de acolo si as uita esenta...Numai bine, Ana

    RăspundețiȘtergere
  6. Minunat comentariu, Ana, multumesc!

    RăspundețiȘtergere