luni, 18 octombrie 2010

Gradinita se amana


Dupa cum va povesteam, mi-am petrecut cateva luni cautand gradinita pentru Matei. Care Matei are numai 2 ani si 4 luni, motiv pentru care ma gandeam la un program scurt, cat sa aiba cu cine sa se joace si sa mai respir si eu putin (mai ales acum ca am 2 proiecte in paralel, Olivo si BioBunatati, oricum nu mai fac nimic altceva in afara de ele si copil).
Si asa am umblat/analizat eu mai toate gradinitele din zona Muncii/Baba Novac/Posta Titan, asta incluzand feedback-uri ale mamicilor care au copiii la o parte din ele.

Gradinite luate in considerare: zona Muncii - Ianis, Diana, Noel; zona Baba Novac - Ingerasul meu, Era Kinderland; zona Titan - Joe's Kindergarden, Happy Tree. M-am interesat si de gradinite care functioneaza dupa metodele Waldorf si Montessori, dar nu m-a convins nicio metoda, plus ca nu e niciuna la indemana.

Ce mi-a placut:
- Ingerasul meu si Era Kinderland sunt in limba germana. Ingerasul meu este cu state mai vechi, spre deosebire de Era care s-a deschis acum 1 an (personal prefer gradinitele cu experienta si care au grupe de toate varstele, altfel dupa ce se aglomereaza s-ar putea sa observi ca de fapt locul nu e potrivit pentru atatia copii)
- majoritatea gradinitelor au bucatarie proprie; cei cu catering (de ex. Ianis) au un meniu de iti vine sa fugi
- la Ingerasul meu au un meniu sanatos, destul de ok si la Era
- cei de la Joe si Happy Tree sunt in cladire noua, ceea ce asigura un spatiu ceva mai mare
- Ianis, Joe si Noel au niste preturi rezonabile
- la Ingerasul meu exista camere web

Ce nu mi-a placut:
- la Ingerasul meu, care ar fi fost prima optiune, nu exista vacante; ceea ce inseamna ca platesti 365 zile pe an, desi in mod evident nu lasi copilul atata
- majoritatea sunt localizate in vile vechi, cu camere foarte mici si curti minuscule; char daca sunt 10-12 copii in grupa, sincera sa fiu mie spatiul mi se pare potrivit pentru maxim 5 in grupa
- majoritatea considera ca iaurtul Danone si tocanitele sunt un meniu sanatos pentru copii
- cele 2 gradinite din zona Titan sunt localizate mult prea departe de orice strada principala sau mijloc de transport, ceea ce te face dependent de masina
- si last but not least pretul la majoritatea mi se pare ca nu e justificat de oferta, nici de spatiu, nici de meniu si nici de activitati. De exemplu la Era un program intreg pana la 18 cu 2 cursuri optionale incluse costa 1800 lei/luna, ceea ce e putin exagerat pentru ceea ce e, pana la urma, o gradinita deschisa de 1 an care nu are niciun program iesit din comun

Concluzia: gradinita se amana pana la anul, ca in conditiile astea nu pot lua o decizie. Gradinita de stat cu 25-40 copii in grupa, spaga la intrare si gramezi de cadouri si contributii dup-aia, si unde copilul invata mult mai putine lucruri decat in una particulara, e exclus. Deviza mea e sa am de-a face cu statul roman cat mai putin, in ambele directii.
Alegerea cea mai buna pare sa fie Noel, dar mai analizam. Sper sa reusesc totusi sa ma descurc cu Matei mai ales din noiembrie dupa ce dam drumul la BioBunatati. Ma gandesc sa il anagajez part-time la impachetat colete, ca pare sa se priceapa.

In continuare, orice feedback de la mamici e binevenit si de mare ajutor. Va multumesc celor care mi-ati dat idei si sugestii la postarea anterioara despre gradinite!

11 comentarii:

  1. cu banii astia ma angajezi pe mine sitter si promit doar snack-uri de pe biobunatati :D
    rup engleza si franceza :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Olivia, sau poti opta pentru o gradi mai departe, dar care poate satisface mai multe cerinte. Uitandu-ma pe observatiile tale, am realizat ca gradinita lui fii-mea chiar le bifeaza pe toate. Si e prima data cand avem aproape doua luni de gradi, si a stat doar doua sau trei zile acasa, si asta in doua reprize.

    Si la asta se platesc zece luni pe an, deci nu 12, dar nu exista optionale pe langa tariful de baza, totul fiind inclus in pretul standard. Ceea ce mi se pare de bun simt. Au bagat acum in plus un fel de sport combinat cu pilates, in fine o chestie, care costa 50 de lei pe luna, deci nesemnificativ.

    Ah, si gradinita e Olga Gudyn. Au un triaj medical destul de sever la intrare, desi au mai fost scapari, nu e voie sa aduci medicamente de nici un fel (nici macar vitamine!) cu copilul la pachet. asta pentru ca imi povestea Ada, ca la Irina la gradi, fiecare copil are pungulita cu medicamente.....

    Mai este costul transportului, difera de la o zona la alta, dar overall, mi se par super ok. Plus ca are deja un nume, si nimeni acolo nu isi permite sa faca figuri, toti se poarta super ok, de la portar, pana la directoare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bogdana, suna foarte bine, nu mi se pare nici foarte scump, si am mai auzit numai de bine de gradinitele astea. Dar Cotroceniul, Pipera si Primaverii sunt mult prea departe de Titan, nu vreau sa-mi petrec cate 2 ore in trafic si nici sa dau 400 lei pe transport ca sa-si petreaca copilul 2 ore in trafic. Poate pana la anul fac vreuna macar prin centru, daca nu mai inspre jumatatea de est a orasului. Multam de idee!
    Tea, te iau maine :D

    RăspundețiȘtergere
  4. hihi, multumesc :)
    mi-ar face bine, acum ca am si eu un nepoteeeel :):D

    RăspundețiȘtergere
  5. Mariuca e la gradinita de stat, program 4 ore, ca atata functioneaza. De unde eram reticenta la inceput si nu vroiam sa o dau in ruptul capului la stat, pana la urma am ales gradinita din "cartier", adica de la noi, de la "tara". :)) Nu mananca acolo, nu costa nimic, trebuie doar sa dam periodic sapun lichid (hihi, oare cine-l produce?!), servetele si hartie igienica. O ducem cu masina dimineata si daca e frumos o iau eu pe jos. Cu masina fac 2 minute pana acolo, pe jos 40 minute.

    Si, by the way, Mariuca e deja experta la lipit etichete, tinut scotch si impachetat colete. Trebuie sa ii pregatim, mai ales ca e afacere de familie, nu??? :))

    Mai e un pic cu supermarket-ul, mai poti? :)

    RăspundețiȘtergere
  6. In forma maxima (sagetatoare, prietenii stiu de ce). Da' de Revelion cred ca dorm :D
    Parca vad ca si noi la anul ajungem la stat, daca nu ma convinge niciuna particulara ca isi merita banii. Sa vedem :)

    RăspundețiȘtergere
  7. pai este cea mai buna idee la stat. pup eu sunt educatoare la particular si vaa zic k e mai bine la stat

    RăspundețiȘtergere
  8. eu am facut greseala sa aleg Happy tree si sunt fff nemultumita, in special din cauza unui tanar, care are post de director. Nu are deloc un minim de maniere si mi-a fost teama ca atitudinea pe care o are cu unii adulti, poate sa o aiba si cu unii dintre copii. la sf lunii o sa-mi retrag copilul. oare or sta atat de prost cu banii, incat nu poate elibera trotuarul de zapada, a.i zecile de parinti care isi platesc sumele cerute, sa nu poata parca cateva minute sa-si poata lasa sau lua copii? Str e oricum f departe de bulevard, iar intrarea pe ac strada e o adevarata aventura. plus multi caini comunitare, care te fac sa renunti la mersul pe jos.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna Olivia,

    Ce preturi practica Ingerasul Meu? Stam in aceeasi zona, bag de seama, si avem si aceleasi cerinte cand e vorba de gadi :) Baietelul meu are insa 1 an si 6 luni. Dintre toate pe care le-am analizat ramasesem pe aceasta, dar nu stiu la ce taxe sa ma astept..

    Multumesc, primavara frumoasa,
    Raluca

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu mai stiu exact, noi am optat pentru gradinita Diana de la Muncii pana la urma. Cel mai bine suni sa intrebi. Mi s-au perut destul de rezonabile tarifele atunci parca.
    Singurul lucru care mi-a displacut profund a fost directoarea, un fel de Hitler in varianta feminina. Asa am ajuns la concluzia ca gradinitele germane nu-s pentru noi, disciplina la minut nu e deloc un lucru care sa ne caracterizeze :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am fost in aceasta seara sa vad Ingerasul meu si am ajuns la concluzia ca a fost un fel de "pomul laudat".
      In primul rand alimentatia bio este de fapt o strategie de mkt, din moment ce mi s-a spus ca micutii primesc tartine cu Almete si ceai la pliculete de tip Lipton. Dna. directoare nu a fost disponibila (e plecata din tara), dar m-a preluat o fata f. comunicativa la modul general, fara sa ma lamureasca concret in ce consta meniul bio, care sunt activitatile desfasurate pt grupa mica de varsta, etc.
      Iar surpriza, preturile vehiculate de ea erau cu mult mai mari decat cele primite pe e-mail de la dna. Vogt. Aflasem care sunt preturile si de la una dintre mamicile cu copil la acesta gradi si corespundeau cu ce primisem pe mail. La fata locului au crescut de la 950-1500 lei la 1200-1600 lei (pr. scurt-pr. lung.
      Posibilitatea de a petrece cu baietelul cateva ore in primele zile, cat sa-i fac acomodarea mai usoara au fost excluse fara drept de commment.
      Inca un minus, am auzit din curtea gardinitei cum ingrijitoarea tipa la una dintre fetite pt ca s-a cerut la pipi cand copiii se pregateau sa primesca gustarea de seara, pe motiv ca nu a facut cand trebuie. Si fetita avea in jur de 2-2,5 ani, am vazut-o pe urma...

      O sa mai caut, ce pot sa fac..

      Cu drag,
      Raluca

      Ștergere