joi, 8 iulie 2010

Mancarea raw? delicioasa!

Eu nu-s vegetariana. Consum cam tot ce se poate manca, e la indemana, se prepara usor si e sanatos (in acceptiunea mea). Nu exagerez cu carnea, lactatele in schimb sunt fan, la fel si de fructe si legume. Cu cerealele am o problema, nu-mi plac painea, prajiturile, produsele de patiserie, grisul si orice altceva contine faina, de orice fel ar fi ea.

Ina in schimb e vegana (pentru publicul necunoscator, se foloseste termenul vegetarian pentru ovo-lacto-vegetarieni - cei care mananca orice in afara de carne - si vegan pentru cei care nu mananca nici un produs de origine animala - carne, lapte, oua). La fel si Andreea, partenera ei de eveniment. Ba, mai mult, amandoua mananca mancare raw (in traducere, cruda, in detaliu nefiarta, prajita, aburita, adica supusa vreunui procedeu termic cald).

Este vorba despre 3 zile de cursuri de mancare raw, tinute de Ina in Bucuresti intr-o locatie nou nouta apartinand Andreei. La vie en rawz, un mini-restaurant-terasa-magazin vegan raw, pe strada Elena Cuza nr. 8 (zona Unirii - Cantemir). Locul e intim, delicat, frumusel si foarte cald, si asa au fost si cursurile.

Eu m-am dus acolo cu capul gol de prejudecati. Majoritatea oamenilor care mananca obisnuit cred ca vegetarienii sunt un fel de secta si mancarea vegetariana e un amestec de legume fara gust. De fapt daca ma intrebai acum cativa ani probabil ca si eu mi-as fi exprimat o parere asemenatoare. Numai ca in ultima vreme (sa zicem 2 ani, de cand am nascut si ma ocup de Olivo, acestia fiind 2 factori modificatori de comportament) s-au intamplat 2 lucruri: primul, am descoperit ca lumea e mai larga decat o vedem noi pe langa ochelarii de cal pe care ni-i punem singuri, si ideile fixe nu fac decat sa ne limiteze, si al doilea, impropriu spus lucru, a fost Ina. Care desi e foarte diferita de mine e foarte normala, ca de altfel cam toti cei pe care i-am cunoscut cu aceasta ocazie.

Asadar, un sa zicem omnivor la cursuri de mancare raw. Rezultatul? nu numai ca mancarea e foarte gustoasa, paleta de gusturi e complet noua, nu poate fi asociata cu nimic din ce cunoastem noi, dar ma gandesc serios sa o includ in alimentatia mea. Nu am in plan sa devin vegetariana (desi niciodata nu zic niciodata), insa mi se pare ca va aduce un aport important alimentatiei mele care incerc sa fie sanatoasa (in limitele mele personale, bineinteles).

Avantajele meniurilor vegane raw din puctul de vedere al unui omnivor gurmand:
- paleta de gusturi unice si deosebite
- alimentele isi pastreaza proprietatile integral, nu le pierd prin fierbere sau alte proceduri
- cantitate mare de vitamine si fibre
- nu exista grasimi saturate, adica alea care se transforma in colesterol
- nu exista grasimile periculoase care apar in timpul prajitului si care sunt suspectate a fi cancerigene
- metode usoare de preparare (ca sa nu mai vorbim ca scapi de partea cu aburii si mirosul de prajeala)

Eu am nimerit in ziua a doua, cand s-au preparat sarmale (cred ca m-au ghicit ca e mancarea mea preferata), branza din caju si inghetata de banane cu cacao. Stiu ca pentru necunoscatori suna imposibil sa faci asa ceva numai din vegetale, cereale si seminte, si in plus fara sa folosesti focul, dar rezultatul este incredibil.
Sarmalele sunt umplute cu hrisca, nuci, morcovi si diverse altele (reteta completa aici), iar inghetata e facuta din banane inghetate date prin blender (cea mai simpla inghetata din lume, credeti un om caruia nu-i place sa gateasca). Oricum, orice as spune eu aici, nu-ti faci o idee pana nu ajungi sa mananci asa ceva.
In celelalte zile de curs s-a facut pizza, falafel, tarta de lamaie si alte bunatati. Deci nu, veganii nu-s niste nefericiti care mananca numai ierburi.

Concluzia: va recomand sa incercati. Daca vreti sa incercati acasa, blogul Inei are o gramada de retete excelente. Daca sunteti din aceeasi categorie cu mine si vi se pare ca cea mai buna mancare e cea facuta de altii, in Bucuresti va asteapta La vie en rawz, locatia Andreei, unde gasiti majoritatea ingredientelor de care aveti nevoie dar si produse gata facute, inclusiv painici raw.




P.S. Tot de la curs, o idee foarte faina de facut cuburi de gheata cu fructe inauntru.

8 comentarii:

  1. Asta da marturie! Buna de batut in cuie si facut afis, serios. E interesant sa vezi lucuruile si din punctul de vedere al unui omnivor pt ca eu gandesc ca un vegan si fost vegetarian, demult apus omnivor. Ce altceva sa spun decat ca mi se umple sufetul de bucurie cand aud sau citesc astfel de marturii si cand vad cum oamenilor le dispar prejudecatile cu prima imbucatura de mancare cruda. Traiasca asadar leguma noastra cea de toate zilele (nu, nu carnea, chiar leguma!) cat si mataluta si Olivo! :) Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar se economiseste mult timp cu aceste preparate, o spune tot o ne-pasionata de gatit :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Suna tare bine.
    Promit sa incerc..

    RăspundețiȘtergere
  4. Hei, Olivia!
    Declar, in mod oficial, generoasa dumitale scriitura, prima recenzie a La vie en raw.z :-), si-ti foarte multumesc. Mini-restaurant-terasa-magazin-cinematograf-gradina-sera-grup de disctutii raw.z iti este deschis ca unui oaspete placut si la vorba si la port, asa cum te gasesti.
    Love in raw.z!
    Una :-)

    RăspundețiȘtergere
  5. Magazinul este superb, iar cursurile au fost cu siguranta o minunatie, abia astept sa vin in Romania (in 6 zile, le numar cu mare nerabdare), cand voi ajunge la Bucuresti, voi trece neaparat sa-mi fac aprovizionarea!! Si asa ma bucur, ca de acum nu mai trebuie sa-mi car totul de aici.... In Germania, cat e ea de mare si cat sunt nemtii de multi, exista UN singur magazin raw in apropiere de Nürnberg (sunt insa si cateva, dar nu prea multe, in mediul virtual), orice comentar este de prisos, nu-i asa?
    Felicitarile mele!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. care e adresa Casei Rawz?
    sunt vegetariana si mi as dori mult sa mai aflu un loc de aprovizionare ^_^

    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Strada Elena Cuza nr. 8 (zona Unirii - Cantemir). Detalii si pe blogul Andreei, aka initiatoarea locului http://www.bucuriebunastarehrisca.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  8. eu am incercat recent laptele dem igdale de pe blogul ei si mi-a placut la nebunie ! acum pot renunta la lactatele odioase din comert

    RăspundețiȘtergere