miercuri, 23 iunie 2010

Meniul de la gradinita

Dupa cum spuneam, caut gradinita pentru Matei. Am gasit cateva in zona Muncii - Baba Novac, unele cu recomandari bune, iar luni am fost la una din ele sa o vad, era cea mai apropiata de firma si mi-ar fi fost foarte la indemana. Nu mi-a placut cum arata, o casa spoita cu 2 leagane de plastic legate in curte de o bara, din fericire fetele care lucrau acolo erau foarte amabile, altfel as fi fugit de la inceput.
Toate ca toate, pana am ajuns sa citesc meniul afisat langa bucatarie si am avut impresia ca m-am intors in timp la lista de la cantinele comuniste unde mancam cand mergeam in tabara. Gradinita e privata, nu va inchipuiti altceva, insa lucreaza cu o firma de catering.
Mic dejun: paine (presupun ca alba), margarina, gem, ceai. La pranz tocanite, cu negresa la desert (de la cofetarie). La gustare, Danonino si budinca, tot cumparata. Nu-mi aduc aminte sa fi vazut fructe pe lista.
Cum domnisoara educatoare m-a vazut ca mi se bulbucau ochii in timp ce citeam lista, ma intreaba: e ceva pe meniu ce nu va place? sa stiti ca cei mici mananca, le plac toate. Pai problema nu e ca nu mananca copiii, ci ca nici macar matale n-ar trebui sa mananci asa ceva. Asa ca am sters-o cu viteza luminii, pana nu ziceam ceva sa jignesc biata fata, ca ea n-avea nici o vina.
Acum stau si ma gandesc: acolo erau vreo 7 copilasi, toti de 2-3 ani. Parintilor li s-o fi parand ok meniul ala? fara lactate, fara fructe, fara legume, fara cereale, fara gratar, fara spanac, orez, ceva? Probabil ca sunt genul care sarbatoresc ziua copilului la McDonalds, cu hamburgeri si Cola. Si chipsuri daca ai fost cuminte.
Oricum, mi-e rau. Mai caut, dar am inceput cu stangul.

12 comentarii:

  1. Noi am gasit cea mai buna varianta!!!! Gradinita de 4 ore, de la 8 la 12, cu o masa la 10 (ii duci tu ce vrei de mancare), lapte si corn de la guvern/primarie whatever. Stiu ca trebuie sa ai pe cineva in acest caz care sa stea cu Matei, dar este o varianta excelenta daca ai o bunica/bona.

    Succes, va tin pumnii!

    RăspundețiȘtergere
  2. cand am fost eu sa votez (si mai bine stateam acasa :)) ), sectia era intr-o gradinita. am stat vreo ora la coada, am ajuns si in dreptul meniului afisat pe un perete: fasole cu carnati, prajitura Poiana dulce, iaurt Danone cu fructe. astea mi le amintesc. horror.

    eu merg in fiecare zi la pranz acasa, ca sa pregatesc mancare proaspata si sanatoasa (daca sunt intr-o pasa buna si gustoasa :)) ) si mume, tati, rubedenii imi spun ca-s prost organizata, ca doar ar trebui sa fac o oala mare de tocana care sa ne ajunga 4 zile! :)) alerg prin piata, pe la magazine bio, prin supermarket-uri, ca sa gasesc alimentele cele mai bune, citesc mult despre nutritie...pentru ca FOOD MATTERS!!

    din nefericire, ma simt outcast si freak, pentru ca gandesc si procedez altfel decat 90% dintre cei pe care ii cunosc.

    nu stiu cum o sa ma descurc cand o sa vina bebe, ca ma simt asa de me against the world....pff!!

    bafta!! :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Am debutat acum 2 ani cu o gradinita parti. Am ales-o pe criteriul de MESE GATITE IN GRADINITA. Acolo se fac inclusiv prajiturile si EVERYDAY copii primesc fie fruct, suc de fructe si chiar si morcovi la ora 10.30.
    O alta experienta de 6 luni (dupa care ne-am intors la gradinita parti cu care am inceput) a fost intr-o gradi de stat unde JUR in fiecare zi dupa ce se trezeau, primeau un fruct + ceva de panificatie(dar nu facut in bucataria lor).Deci se poate si la ''stat'' atata timp cat directorul gradinitei vrea .
    Ce nu este in regula la majoritatea gradinitelor de stat este indolenta educatoarelor, chiar si daca le dai - uita la o ora si-i trateaza ...aproape la fel. Poate sa conteze putin atentia ta in ce priveste abordarea in situatii de pedeapsa , dar ca educatie dau scris ca nu-l va invata pe cel cu ''cadoul'' mai mult decat pe ceilalti. Mucisori, plans, sters la fund, LA FEL.
    Cel mai grav mi s-a parut faptul ca nu VOR sa mediatizeze conflictele dintre copii, ca nu sunt capabile (ba da, sunt dar nu vor!!!) sa le explice micutilor ca nu trebuie sa se loveasca pentru o jucarie, ca trebuie sa fie prieteni, si sa impart6a jucariile si ca se pot juca cu randul cu ele. Copii se bat, se nasc dusmanii iar ele doar iti comunica ca s-au zgariat sau impins/batut pentru o masinuta....
    Incurajeaza impartirea fete-baieti atunci cand se joaca dupa somn, una peste alta imi este groaza de ce generatii vor scoate, acum fiind si asa si mai frustrate cu ''ocazia'' reducerilor salariale.
    In 6 luni baiatul meu nu mi-a spus nici un vers , mereu imi spunea ca la ''cealalta'' gradinita copii erau mai buni, ca nu-l batea nimeni, ca educatoarea il iubea...
    Am revenit in gradinita particulara si sper sa ma ajute Dumnezeu sa pot sa duc taxele.
    Inca ceva: in majoritatea gradinitelor de stat CHIAR daca au curte, nu-i scot din comoditate. De ce sa gestioneze ele 20-30 de copii care cad, se lovesc, se murdaresc, pe care trebuyie sa-i imbrace/dezbrace, cand stau mai bine in 30-40mp...
    Foarte trist mi se pare. Copii care primesc un astfel de tratament, sunt adolescentii frustrati de maine, needucati.
    Cand am decis sa-l mut la gradi de stat, am zis ca mii de copii sunt educati in astfel, de ce ar face copilul meu exceptie. Ei bine... nu e chiar asa. Am zis ca mai bine renunt eu la multe lucruri, gestionez mai bine bugetul, arunc mai putina mancare sau deloc, dar nu pot accepta astfel de conditii.
    Sunt (si sunt multi din pacate) parinti care nu le spun educatoarelor nici da-te mai incolo drept ''multumire'' ca are copilul un loc intr-o gradinita, sau pur si simplu sunt nevoiti sa inchida ochii , ne-avand alta varianta.
    Inchei urandu-ti sa ai mare noroc!!!
    Tine-ne la curent!

    RăspundețiȘtergere
  4. N-ar fi mai bine sa-ti deschizi tu o gradininta bio? ;;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna Olivia.
    Am o fetita care in septembrie face 4 ani. De la 2 ani am dat-o la gradinita, neavand alta varianta (dupa o tentativa esuata cu o bona). Este la o gradinita particulara, mi-am luat gandul de la cele de stat si ca si Lavinia sper sa putem face fata cheltuielilor in continuare. Din experienta mea de 2 ani, si noi fiind acum la a doua gradinita, dupa ce am vizitat foarte multe, am ajuns la concluzia ca nu voi gasi o gradinita care sa ma multumeasca din toate punctele de vedere, bine-nteles la preturi acceptabile (poate ca exista conditii nemaipomenite, dar la preturi astronomice). In momentul de fata meniul este si marea mea problema, in rest sunt foarte multumita.La noi sistemul este ca cele doua gustari sunt de acasa (obligatoriu fructe dimineata si dupa amiaza fiecare ce considera).Dar marea problema ramane pranzul (din 5 zile, in 4 garnitura este reprezentata de cartofi, pilaf orez, paste, mamaliga), fara salate, supe doar cu crutoane. Am abordat problema si mi s-a explicat ca au fost tentative sa imbunatateasca meniul, dar copiii nu mananca. Probabil ca marea problema este intr-adevar si la parinti. Am observat cu stupoare la fetita mea ca alege legumele in ciorba, unele nu le mai mananca deloc. Probabil, de fapt sigur nu probabil vede la alti copii acest lucru.Si anumite legume le mananca mai greu in ultimul timp.
    Oricum iti urez succes, rabdare si mai ales pregateste-te psihic. Este un moment important si pentru copil si pentru familie inceperea gradinitei.
    Sa ne tii la curent cu noutatile.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma intristeaza ca se gasesc atat de greu gradinite bune. Si fata mea se apropie de momentul M si ma ia groaza atat din cauza ca nu stiu cum si cine o va brusca acolo, dar si pentru ca ii vor da iaurturi cu pructe la desert. Dar majoritatea maanca asa, de-aia si exita aceste meniuri. Adica 90% din copii cred ca primescc danonino de la 7 luni.

    Intre noi fie vorba cred ca as fi multumita daca fata mea ar manca chiar si o tcanita dar e foarte, selectiva.

    Cred ca optez petntru varianta soacra-mea daca mai e disponibila plus fast track kids sau alt program de gen.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna!

    Eu pe Victor il duc la Bambi Step-by-Step. Absolut totul imi convine acolo, mai putin mancarea. Catering, Danone, cartofi la greu, nu spanac, nu suc... the same old sotry... De aceea Victor mamanca dimineata acasa (prinde si mic-dejunul la gradi, dar e satul si se uita la ceilalti), si sta acolo pana la pranz doar. Desi ma costa mai mult sa stea cateodata o femeie cu el acasa dupa-amiaza sau sa il integrez in programul meu (sa-l car cu mine pe unde am treaba) in cazul in care nu am cu cine sa-l las, am preferat asa. Plus ca imi pun mai mult amprenta asupra educatiei lui, decat daca l-as vedea doar seara cateva ore. Deoarece nu am gasit aproape de mine gradi cu mancare ok, si mai bine imi tai o mana decat sa-l las sa manance asa porcarii. Contravine tuturor principiilor mele despre alimentatie. As simti ca imi bat joc de propriul copil. Eu citesc studii despre nocivitatea nu'stiu carui aditiv alimentar si in timpul asta sa stiu ca bucatzica din sufletul meu inchite tocmai aia... Prefer sa platesc in plus.

    Exista si gradinite ok. Nu o spun ca reclama, insa stiu o gradi, este a unor prieteni, pe Brancoveanu in Berceni, se chiama Eurokid, unde fac mancarea in bucataria proprie, au meniul cu adevarat diversificat, nu folosesc carne congelata. Dar e departe de mine din pacate.

    RăspundețiȘtergere
  8. @ organic
    trebuie sa dau copilul la cresa din toamna ca sa imi termin facultatea si sunt ingrozita de ce se intampla in romania...la gradinita mai merge, poti gasi gradinite bune de stat...si dezvoltarea copilului atat fizic si psihic este importanta intre 0-3 ani...dar crese? o prietena de-a surorii mele lucreaza la o gradinita de stat unde au si cresa. fata i-a spus ca in niciun caz sa nu o las pe Sophie la o cresa de stat pentru ca nu au grija de ei, sunt aglomerate la modul 20 de copii pe adult, sunt stresate si ii bruscheaza pe copiii plangaciosi si "enervanti", nu ii incurajeaza, pur si simplu ii supravegheaza- ceea ce poate face oricine, nu? ma gandesc serios sa ma angajez dupa ce imi dau licenta si sa fac un imprumut si sa ma lupt sa imi deschid propria gradinita!
    pe Sofix am inscris-o la o gradinita particulara care are si grupa mini (de la un an jumate). nu avem niciun salariu. eu primesc banii de la stat iar sotul e boem. am platit o luna de program scurt (700 ron, se plateste prima luna la inscriere) pentru ca in septembrie vreau sa faca program scurt, sa se acomodeze si sa vad si eu cum merge. din octombrie insa am semnat pe program lung si costa 1000 ron. Evident ca nu o sa am bani si ma gandesc sa imi iau un night job sau ceva. O sa ma dau peste cap, renunt la mobil, renunt la mancare numai sa o dau aici sau in alta parte daca nu e ok aici dar neaparat vreau la particular.
    Gradinita se numeste Just4Kids; o gasiti pe net daca vreti sa aruncati un ochi. Mi-a placut cum e pe dinauntru, atmosfera e calduroasa. Meniul mi s-a parut cam naspa dar acum ca am citit ce se serveste la alte gradinite, ma bucur.
    Sa va zic ce e pe meniul de sapatamana asta (primesc deja saptamanal meniul pe email):
    luni la mic dejun lapte cu cereale (am intrebat ce lapte si au zis ca Mili iar eu o sa ii duc lapte praf Hipp organic pt ca nu vreau sa primeasca Mili) la zece au o gustare de fructe (mar sau banana sau fructe de sezon dar din pacate fructele le cumpara din hypermarket, de la real :( ) asa...pranzul este format din ciorba de legume, piept de pui la gratar cu legume asortate, fursecuri cu caise, apa plata (ma ingrozeste gandul ca va primi carne de pui din supermarket cand eu i-am dat numai pui de la tara si cand nu am de la tara nu ii dau si punct).
    marti
    ceai , tartina cu ou fiert, supa de pui cu taietei de casa, snitzel (wtf? snitel la un copil de un an jumate? no sir. faza e ca am vb cu directoarea si au zis ca nu pot gati total altceva dar daca copilul nu are voie snitzel carnea i se va prepara la gratar) piure de legume, prajitura cu caramel...ma rog nu mai are rost sa va dau toata saptamana. mentionez ca totul se pregateste acolo.
    Directoarea e de treaba, cam ca la orice gradinita particulara. Ei sunt interesati sa fii multumit pentru ca ii platesti bine. Just4kids e intre Mihai Bravu si Vitan, se ajunge usor si de la Dristor, daca vrea cineva sa o viziteze.
    Mai e o gradinita dar habar nu am unde e si cum se numeste, o vecina si-a dus fata acolo. ei lucreaza pe sistem catering dar proprietarul gradinitei detine firma de catering si marea parte a produselor sunt bio - gen isi creste puii sau asa ceva. Pot afla detalii daca e cineva interesat, eu nu sunt pt ca numai programul scurt e 1000 ron asa ca...
    A mai gasit una pe net care e deschisa de nici o luna si se numeste Eco Alfi dar iesi din Bucuresti, pe la centura. Siteul lor nu e gata dar au un numar si email de contact daca vrei sa stii mai multe despre meniu si alte conditii.

    Scuze de greseli si incoerenta dar am scris pe fuga, no time to double check, va pup, aveti grija si succes!

    RăspundețiȘtergere
  9. @ kzarine: ma bucur cand gasesc oameni care gandesc la fel sau aproximatv ca mine. si eu am aceeasi problema, si eu actionez la fel, incerc sa gatesc zilnic ceva proaspat si sanatos pentru noi si fetita noastra de 1 an si 3 luni. si ma streseaza cand mi se spune sa fac ceva care sa dureze mai multe zile! nu esti singura si nici freak - desi si eu ma simt la fel - trebuie doar sa iti gasesti oameni cu care sa te inconjori. uite adresa mea: grigore.alexandra@yahoo.com - da-mi un mail sa mai vb. mi-ar prinde bine pentru ca sunt singura. si mi-ar prinde bine un schimb de informatii :P sfaturi, etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va recomandam cu drag Gradinita Wonderland din Calea Vitan nr. 164, Bucuresti, sector 3.
      Programe si Tarife Gradinita Wonderland

      Program 07:30 – 12:00 pentru un cost lunar de 600 Ron, include:
      ● mic dejun
      ● activitati educationale
      ● gustare fructe
      ● activitati recreative/ optionale

      Program 07:30 – 13:30 pentru un cost lunar de 750 Ron, include:
      ● mic dejun
      ● activitati educationale
      ● gustare fructe
      ● activitati recreative/ optionale
      ● pranz

      Program 07:30 – 16:30 pentru un cost lunar de 850 Ron, include:
      ● mic dejun
      ● activitati educationale
      ● gustare fructe
      ● activitati recreative/ optionale
      ● pranz
      ● somn
      ● gustare

      Program 07:30 – 18:00 pentru un cost lunar de 980 Ron, include:
      ● mic dejun
      ● activitati educationale
      ● gustare fructe
      ● activitati recreative/ optionale
      ● pranz
      ● somn
      ● gustare
      ● activitati recreative

      Program 07:30 – 19:00 pentru un cost lunar de 1100 Ron, include:
      ● mic dejun
      ● activitati educationale
      ● gustare fructe
      ● activitati recreative/ optionale
      ● pranz
      ● somn
      ● gustare
      ● activitati recreative
      ● cina

      Program AFTER SCHOOL 12:00 – 18:00 pentru un cost lunar de 700 Ron include:
      ● transport scoala – sediul Wonderland
      ● asistenta medicala de specialitate
      ● servirea pranzului
      ● pregatirea lectiilor cu personal calificat (inclusiv a lectiilor in limba engleza)
      ● somn/activitati recreative desfasurate in curtea special amenajata
      ● gustare de dupa-masa

      Localizare: http://gradinitawonderland.com/contact-gradinita-sector-3-bucuresti/
      Tarife: http://gradinitawonderland.com/program-si-tarife-gradinita/
      Galerie Foto: http://gradinitawonderland.com/galerie-foto-gradinite-bucuresti/

      Ștergere
  10. Salut! A trecut ceva timp, ce ați ales pana la urma? Caut și eu gradinita în zona Vitan, program lung, dar am problema ca micuțul are o grămadă de interdicții alimentare: nu lapte (proteina din lapte), nu gluten (adică grâu, secara, ocazie, etc), nu carne de vita, nu soia. Cam dificil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hehe.. Matei e deja casa 1 :) Initial am ales o gradinita privata, dar acolo nu s-a adaptat deloc copilul asa ca l-am mutat la gradinita de stat nr 71, unde a fost foarte bine si unde am dat si fetita acum.
      Stiu ca la Ana Lugojana sunt destul de atenti cu meniurile/alergiile, dar una e pe Ilioara si una tot in Titan. Altceva nu stiu :)

      Ștergere