duminică, 20 iunie 2010

Cum am slabit 10 kilograme fara efort

In ultima vreme cam toata lumea ma intreaba cum am reusit sa slabesc, multi (nu numai multe, pentru ca da, si barbatii vor sa mai scape de kilograme) fiind chiar interesati de ceea ce numesc eu "metoda simpla care nu implica nici o cura de slabire". E adevarat ca dupa ce le fac un rezumat a ceea ce inteleg eu prin asta unora incepe sa li se para mai putin usor decat facusem eu sa para la inceput. Insa, sa fim intelesi, si asta poate fi regula nr. 1: nu poti sa vrei sa mananci tot ce-ti pofteste inima, in orice cantitate, combinatie si la orice ora, si sa vrei sa fii si slab. Ori una, ori alta - e o vorba romaneasca, ceva cu sufletul in Rai, nu-i tocmai potrivita pentru scris aici, dar de stiut cred ca o stie toata lumea.

Sigur, exista si exceptii cand poti ramane slab in orice conditii, de obicei daca suferi de o afectiune a tiroidei, daca depui extrem de mult efort fizic, sau daca esti foarte tanar si (inca) nu depui nimic din ce consumi.

In afara de regula de mai sus, care e cap de lista, mai sunt cateva de la care trebuie sa pornesti daca vrei sa slabesti, sa te mentii slab si sa fii sanatos in tot acest timp.

Regula nr. 2: curele de slabire nu functioneaza, daca dupa ce ai scapat de kilograme te intorci la obiceiurile dinainte
. Adica iti vei recapata kilogramele eliminate cu tot felul de diete chinuitoare mult mai repede decat le-ai dat jos.

Regula nr. 3: infometarea nu duce decat la sleirea organismului, fara sa te scape de kilograme, ducand pana la urma la imbolnaviri care pot fi serioase (anemie, carente de vitamine, calciu, si ce deriva din ele, etc).

Regula nr. 4: mancarea este in primul rand o sursa de energie si, secundar, de placere. Nu traim ca sa mancam si cu siguranta putem sa traim si fara 2 halci de carne si 3 ciocolate pe zi. Poftele sunt numai in capul nostru si nimeni, nici macar vreo gravida, n-a murit din cauza unei pofte. Pe langa asta, "ce e bun ingrasa" este o prejudecata - mancarea sanatoasa poate fi delicioasa (daca nu o gatesc eu, bineinteles).

Daca regulile de mai sus vi se par ok, adoptarea unui stil alimentar ca sa va faca slabi si sanatosi este mult mai usor de facut, pentru ca problema cea mai mare sunt prejudecatile, mentalitatea si comoditatea.

Eu m-am hotarat sa adopt un astfel de stil dupa ce si eu, la randul meu, m-am infometat cu mult spor (cura de slabire propriu-zisa nu am tinut, sunt incapabila sa respect reguli stricte si, mai ales, pe care nu le-am facut eu). Dupa 1 an si 3 luni de la nastere aveam in continuare 74 de kilograme, fata de cele 66 de la care incepusem sarcina, si cele 62-64 care sunt greutatea mea normala (am 1,76 inaltime si 31 de ani, la varsta si inaltimea asta cam asa e greutatea la care arat bine). Ceea ce-mi aduce aminte de tot felul de formule abracadabrante de calcul a greutatii fata de inaltime, pornind de la standardele manechinelor, adica inaltime minus 20. I've been there si aratam ca un schelet pe punctul sa moara de foame, nu mi-as mai dori sa ma intorc la 56 de kilograme.
Asa ca am mai gasit o regula, nr. 5: greutatea ideala se calculeaza in functie de fiecare persoana. Exista tot felul de formule complicate, indicele de masa corporala, formule in functie de inaltime si varsta, in functie de incheietura mainii si altele, care sunt orientative, insa nu absolute. Parerea mea personala este ca greutatea potrivita este cea la care nu ai grasime (denumita frumos strat adipos) depusa in strat substantial pe nicaieri - ma refer aici la grasime si nu la forme anatomice innascute, cum ar fi fund gen Jennifer Lopez sau coapse largi (largi, nu ca butucii). Cel mai periculos strat adipos este cel de pe abdomen, fiind asociat cu foarte multe boli, inclusiv de inima (destul de logic, nici un organ nu se simte bine invelit in grasime). Ceea ce inseamna ca, oricat de slab ai fi, daca ai burta inseamna ca ai o problema. Pe de alta parte, o femeie cu abdomenul plat dar cu forma de para (talie subtire, fund si solduri late) are mai putine motive de ingrijorare, mai ales ca in multe cazuri acestea sunt date de structura osoasa.

De asemenea, trebuie sa tineti cont de ce varsta aveti. O data cu varsta, lipsa stratului adipos duce la ridarea accentuata a pielii, iar elasticitatea acesteia scade. Persoanele foarte slabe se rideaza mai repede, iar variatiile in greutate duc la un aspect "flescait" al pielii. Oricum, daca ma intrebati pe mine, o femeie dupa 25 de ani foarte slaba nu mai arata la fel de bine ca una de 15 ani, la fel de slaba.
La fel, inaltimea e importanta, la o persoana mignona cateva kilograme in plus pot insemna o schimbare mare a aspectului, in rau, pe cand la o inaltime mai mare 2-3 kilograme nu se prea vad.

Si acum ce inteleg eu prin regim alimentar sanatos si ce am facut propriu-zis ca sa slabesc.

Pasul 1: m-am informat. Cel mai de folos mi-au fost Adina si cartea Mihaelei Bilic, "Traiesc deci ma abtin" (desi titlul mi se pare demoralizator, filozofia mea e ca nu trebuie sa te abtii, ci sa ai grija sa mentii un echilibru). Adina si-a rupt o gramada de timp sa-mi dea cateva sfaturi personalizate, iar cartea am folosit-o pentru idei de meniuri si lista de calorii.

Pasul 2: am inceput sa renunt incet incet la obiceiurile proaste - pentru asta e nevoie de timp, daca renunti la toate o data devine frustrant si s-ar putea sa te intorci la ele repede. Obiceiurile mele proaste erau:
- mancatul seara (cel mai nociv obicei, cu exceptia cazului in care ai un meniu hipocaloric), obicei capatat de altfel cu ocazia alaptatului, pentru ca inainte de nastere nu mancam aproape niciodata dupa ora 17
- sucurile - nu mai beau Coca Cola de cativa ani, dar turnam cate 2 kilograme de Pfanner pe zi - e adevarat ca mi-e foarte greu sa beau apa, nu-i suport gustul si inca ma lupt cu chestia asta
- mancatul putin si dezorganizat: paradoxal, mancatul putin ingrasa mai mult decat mancatul normal, pentru ca organismul stie ca-i dai numai o masa pe zi si atunci depune disperat tot ce primeste

Dupa care am trecut la un regim de 4 mese pe zi de cca 300 maxim 400 calorii. Recunosc ca Adina m-a sfatuit sa-mi cumpar un cantar ca meniul sa fie precis din punct de vedere caloric, insa tipul asta de abordare este mult prea riguros pentru felul meu de a fi, asa ca dupa ce am citit de cateva ori lista de alimente, cantitati si calorii au inceput sa stabilesc meniul dupa ureche. Aparent, desi sunt complet afona, tura asta a iesit bine.

Ce inseamna acest regim:
- la o masa nu mananci mai mult de un fel de mancare, pentru ca ajungi sa te saturi foarte repede, iar dupa 3-4 ore iti va fi din nou foame. Mi-a luat cateva saptamani sa ma obisnuiesc sa mananc atat de des, dupa ce ma obisnuisem sa nu mananc mai nimic, dar de atunci nu mai pot sa inghit mai mult de o farfurie de mancare si sunt satula (motiv pentru care mesele in familie sunt un chin, dar pe de alta parte de Craciun am slabit 2 kg, in loc de traditionalele 2-3 in plus).
- obligatoriu mananci dimineata, cand organismul consuma cel mai mult (eu fac asta de cand eram mica, dar oamenii au obiceiul prost sa sara peste el, ceea ce e o mare greseala)
- seara, dupa ce ma adun de pe drumuri, nu mananc ciorba+friptura+cartofi prajiti+prajitura+bere (mi-e si frica sa calculez cate calorii inseamna asta), ci salate. Persona iubesc salatele, sunt delicioase si extrem de sanatoase si nu ma satur niciodata de ele. Plus ca poti sa faci foarte multe variatiuni pe baza de vegetale, pe care le poti folosi in orice cantitate pentru ca au un aport caloric neglijabil. Eu imi fac un bol urias cu salata verde, rosii si ceapa, peste care pun o felie de branza sau pui la gratar sau fructe de mare sau ou. Eliminatul meselor copioase seara m-a scapat de fapt de majoritatea kilogramelor.
- am renuntat la alimentele cu aport caloric mare si continut incert: mezeluri, dulciuri rafinate (inghetata, prajituri cumparate, tort)
- pe post de gustare mananc kilograme de iaurt degresat, in care pun fructe maruntite (iaurtul cu fructe din magazin mi se pare un fel de zer cu plastic).

Regula de aur: daca vrei sa mananci sanatos toata viata si sa-ti mentii greutatea, nu e o idee buna sa te frustrezi. Daca vrei sa mananci saorma, tort, prajituri, cartofi prajiti, slana cu ceapa sau mai stiu eu ce, poti sa o faci, daca respecti 2 reguli: unu, contrabalansezi "excesul" cu alimente cu putine calorii si doi, nu faci din asta o regula.

Ce mai lipseste din regimul meu? sportul, care ar rezolva cele 2 kilograme pe care le am am in plus, dispuse in mod organizat pe abdomen, care mi-ar imbunatati aspectul muscular, m-ar scapa de urmele de celulita (majoritatea s-a dus de cand mananc asa) si de durerile de spate. Se spune ca fara sport nu poti slabi, eu am reusit, insa pentru un aspect cu adevarat bun si un corp sanatos sportul e esential.. insa eu inca mai caut unul care sa ma si atraga suficient cat sa ma tin de el (sarituri in inaltime, specialitatea mea, nu prea mai pot sa fac la varsta asta).
Un alt mare minus este apa, respectiv lichidele, nu cred ca ajung la un litru pe zi, asta pentru ca nu pot sa beau decat ceai, apa minerala sau limonada (sucuri nu mai beau, cafea la fel, de la gustul apei plate mi se face rau, la fel si de la apa minerala daca nu are suficiente bule - nu beau decat Borsec si Tusnad din cauza asta). Stiu, sunt dificila, si in plus complet haotica si mereu raman fara apa minerala pe stoc.

Cam asta a fost un rezumat. Sunt deschisa intrebarilor, desi blogul Adinei si cartea Mihaelei Bilic va pot fi de mult mai mult folos.
Tot foarte util ar fi daca cei/cele care au regim de viata sanatos ne mai pot da ponturi de meniuri sau obiceiuri care lor le sunt de folos.

27 de comentarii:

  1. Buna seara! Sunt foarte mandra de tine, deja stii foarte multe legat de acest subiect!

    Referitor la regula nr 4, este un subiect care mie imi place foarte mult. Gustul se reeduca in timp. Este normal ca papilele gustative si senzorii neuronali intoxicati cu zahar, glutamat de sodiu sau alti aditivi care dau dependenta creierului (in mod voit de catre industiile producatoare), sa nu mai simta nimic cand mananci alimente naturale. Insa dupa renuntarea la consumul unor astfel de substante pentru un timp suficient de lung, iti vei reeduca gustul si vei simti ca fiind gustoasa o leguma cruda. Pare imposibil, dar e adevarat.

    Referitor la faptul ca nu-ti place apa plata... ooof, cand va aud... En fin, o solutie ar fi sa pui o feliuta sau putina zeama de lamaie/portocala in ea, ca sa ii schimbe gustul. Eu pun cateodata o pastila de vitamina C efervescenta Redoxon intr-o sticla de apa plata de 2 litri si beau toata ziua din ea. Ca sa optimizez absorptia de-a lungul intregii zile, ca eu nu am nimic cu gustul. Insa Redoxonul ii schimba gustul. Incearca asa, poate iti place.

    Uita apa minerala, ca nu ai nevoie de mineralele respective din ea si nici de distensie abdominala (aka burta mare...) de la gaze si fermentatie.

    Te pup! Adina.

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow - foarte interesant! Sustin tot ce ai scris - si eu am slabit cam in doi ani 10 kg prin nemancat seara si redus dulciuri si prajeli si cam atat :) lumea se cam mira cand le spun ca nu am tinut nici o dieta minune dar eu am facut mult sport - aproape zilnic (aerobic, spinning, jogging, tenis, excursii pe munte etc.). Acum m-am stabilizat la 64-65 de kg(la 1.75m) - eu as vrea 55 (adica inaltimea minus 20 dar na' ... stiu ca nu voi ajunge acolo usor:)
    Ce te invidiez ca ai avut sfaturile Adinei in ajutor! Pe mine ma inspira mult blogul ei si il promovez constant tuturor prietenilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 10 kg in 2 ani? mi se pare exagerat ...in 2 ani se poate slabi mult mai mult.. decat 10 kg

      Ștergere
  3. Mai, eu tot la dieta mea "clasica" m-am intors: o zi fructe, o zi mancare (cu sambata si duminica mancare). Cel mult doua felii de paine prajita pe zi (dimineata), carne la gratar/cuptor, salate, cartofi maxim de doua ori pe saptamana. Apa, ceaiuri, cafea.
    Da' eu trebuie sa ajung iar la 52. Gimnastica o reiau cam cand o sa fiu pe la 58-56 de kg, adica peste vreo 2-4 kile.

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa mult imi folosesc articolele tale!!
    Apropo de apa nu esti ciudata...si sincer in multe lucruri cu care te confrunti tu m-am regasit si eu...nici mie nu imi prea place apa "goala", eu ador sa beau cu sirop facut acasa doar ca alcela are zahar si nah..dar nici din ala nu mai am acuma...asa m-am bucurat cand am vazut ca si tu ai cartea MIhaelei Bilic...si eu am cumparat-o pentru un echilibru pe care toti ar trebui sa il dobandim...
    Spune-mi te rog unde gasesc calclator caloric?e o idee buna si nu stiam de el...astept raspuns;)10x:*

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu il folosesc pe acesta :) http://calorii.oneden.com/

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua!Imi place ce ai scris in articol,ai punctat exact ceea ce ar trebui sa facem pentru a pierde kg acumulate.As vrea sa iti dau niste detalii,am 1.72 inaltime si 83kg,sunt constienta ca am acumulat kg multe si dupa cum spuneai si tu grasimea de pe abdomen indica anumite probleme de sanatate.Am incercat multe diete,dar nu dau rezultate,corpul meu nu ma asculta,exista un blocaj si nu stiu cum as putea sa slabesc.Nu fac sport deloc, recunosc, nu mananc mult,beau foarte multa apa plata si totusi nu scad in greutate,ce e de facut?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze, mi-a scapat complet cometariul acesta, de-asta raspund asa tarziu. La 83 kg la 1.72 inaltime parerea mea e ca numai sportul si un regim foarte sanatos mai rezolva problema. Adica nu scapi fara sport :)
      Am auzit mai multe persoane spunand acelasi lucru, "mananc putin, sanatos, dar nu slabesc". Dupa care spuneau ca nu pot renunta la dulciuri, de exemplu. Nu trebuie sa mananci putin, trebuie sa mananci suficient, dar putin si des, si mai ales alimente de calitate. E poveste lunga aici, dar de la asta trebuie sa pornesti. Citeste blogul si cartea de mai sus, or sa te lamureasca.

      Ștergere
  7. felicitari! 1 articol f bun!

    RăspundețiȘtergere
  8. Recunosc ca nu am citit nici blogul Adinei nici cartea Mihalelei Bilic, dar am citit in schimb alte multe carti despre nutritie echilibrata, despre ce inseamna de fapt disocierea alimentelor, despre grupele sanguine, de conformatii corporale la femei, de hrana vie, de stil de viata sanatos etc.

    Voiam sa te felicit pentru modul cum ai sintetizat informatile in postarea asta!
    Este foarte adevarat ce ai scris tu aici, si de foarte mult bun simt. De ani buni mi se par total deplasate toate reclamele gen "slabiti 10 kile in 2 zile" prin diverse metode idioate. De parca suntem inca pe vremea cand nu aveam acces la informatie. Ciudat e ca multa lume se apuca sa se conformeze.
    Ca si tine, nu am reusit niciodata (desi o data am incercat vre-o 3 zile) sa tin o dieta cu vre-un fel de regula stricta legata de ora, gramaje sau numar de imbucaturi.

    Am ajuns cu sarcina de la 54 la 74 de kile (si asta la 1,63), iar in jumatate de an, pana am terminat cu alaptatul, am ajuns la 64 cu mancare sanatoasa si din cand incand plimbari cu bicicleta. De atunci insa nu am mai dat jos decat 4 kile, iar pus 2, iar dat jos si tot asa.
    In ultima instanta tot la sport se ajunge.:)

    Ma regasesc cam in 90% din ce spui tu aici, mai putin faza cu apa. Mie chiar imi place, simt ca imi da sanatate, ca e singura sursa de lichid intre-adevar naturala. Aaa... si o beau de la robinet. Si da, nu mai stau in Bucuresti din 2007. :)
    Oricum, nu ai de ce sa iti faci griji despre cantitate. Chestia cu 2 litri pe zi e o aberatie. Trebuie sa bei cat are nevoie organismul.

    Daca am tras o concluzie general valabila din teancurile alea de carti pe tema asta e ca cel mai sanatos traiesti daca reusesti sa comunici cu corpul tau, sa il asculti si sa ii oferi ce alimente isi doreste si cat isi doreste. Vorbeam despre corp si nu despre mintea noastra bolnava care vrea chipsuri si dulciuri, dupa cum spuneai si tu. :)

    Ups! scuze daca e prea lung postul, m-a luat valul, as putea vorbi pe tema asta 2 zile. :P

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna! si eu am slabit 7 kg in 3 saptamani nemancand seara si fara fast-food,paine,prajeli,dulciuri...ce-i drept nu vroiam asa mult dintr-o data ...mai am de slabit, am pornit de la 70 kg si am 1,63 h, in prezent 63 kg...intentionez sa ajung la 50... apropo fac si abdomene acasa + sala...acum cat e iarna ma bucur si de patinoar si plimbari zilnice... Va doresc arderi placute !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Bun articol!Felicitari!
    Si eu am slabit frumos dupa sarcina si ma mentin de 3 ani. Motto-ul meu este "mananc orice, dar nu oricat!"

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna eu am anceput o dieta un pic cam drastica cu care an urma cu 2 ani am avut rezultate, decate ori miera fuame bagam salate la greu cu de tuate am pierdut 10kg an 30 de zile acum ancep sa o fac din nou an general tot ce este verdeata este cel mai indicat zero grasimi trebui sa ai o ambitie de fier ca sa reusesti.

    RăspundețiȘtergere
  12. mda....daca respect alea,pot la fel de bine sa-mi pun capat zilelor :) ce rost mai are viata daca mananci numai iarba si beau apa ca caii,nu recomand arrticolul,daca vrei sa slabesti,nu mai pune nimic in gura :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Exact asa am slabit eu 10 kg in 2010 cand m-am lasat de fumat! :) Bine, eu am renuntat si la carne, dar principiile au fost cam aceleasi.
    Parca am scris eu articolul acesta! :)) Felicitari, multumim!

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna seara! As fi interesat la un sfat din partea ta. Sunt barbat, am 22 de ani, si la 1.83 ai mei, cantaresc 91 kg. Adevarul este ca am si o structura osoasa un pic mai "heavy", si un pic de masa musculara, dar parerea mea este ca vreo 7 kg sunt FOARTE in plus. Am mai incercat cu diete bazate pe piept de pui la grill+legume gen spanac fiert, sau salate, dar cum incep, nu rezist mai mult de 1 saptamana jumate cu dieta, si revin la obioceiuri. Nu sunt unul care consuma grasimi, sunt foarte mofturos cand mananc carne de vita/porc, adica dau mereu grasimea la o parte. Cafea am renuntat la ea de aproape un an, Coca-Cola nu beau aproape deloc... Sport fac foarte rar...ies la cate o partida de fotbal, sau la alergat cate 1 ora/2 dar se intampla cum spuneam, rar. Astept cu nerabdare un sfat. :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Bravo felicitariiiiiiiiii ma regasesc !

    RăspundețiȘtergere
  16. Eu nu mai mananc seara de vreo 10 ani, am 54 de ani si 10 kg in plus, niciodata nu am fost o mancacioasa. In fiecare zi merg alert 2.7 km (drumul pana la serviciu) si totusi ma ingras pe zi ce trece. Nu stiu ce sa ma mai fac. Un sfat, ceva? Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu-s in masura sa dau sfaturi, nu sunt nutritionist :) Poate ar trebui sa mergeti si la endocrinolog, hipotiroidismul e des intalnit si te ingrasa fara motiv.
      Pot sa va recomand un medic nutritionist bun daca veti avea nevoie http://www.ponderas.ro/medici/dr-ruxandra-plesea/

      Ștergere
  17. Buna am 1.59 si 69kg vreau sa mai slabesc cam 10 kg si nu reusesc,va rog un sfat daca se poate.

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna seara
    Vreau sa va spun ca si eu am reusit sa slabesc intr o luna-doua 20 de kg,avand o perildata stresata,incercand sa inlocuiesc stresul principal cu cate calorik au toate "porcariile" din magazine,renuntasem la mezeluri,paste,paine,tot,absolut tot ,numai salate mancam si fructe,dar in special mere si kiwi.bineinteles ca a tinut jumatate de an asa,mai apoi am inceput sa mananc usor usor prostioare,sa mananc seara,sa nu mai beau doi(ba inainte chiar mai mult beam) litri de apa pe zi.nu inteleg unde m am pierdut si cr s a intamplat,din cauza lipsei de activitati mananc dublu...am scris asta ca curiozitate,sunt singura care a patit asta,mi a disparut ambtia ?simt ca si cum as fi trasa de diavol in jos si nu pot controla situatia..

    RăspundețiȘtergere
  19. Am 70kg si 1.65 si mananc o data inzi...sunt disperata nu pot slabi si am nevoie sa slabesc 10kg pt sanatatea mea am lombosciatica si nu mi mai pot duce greutatea pe picioare...un sfat va rog.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mancati de 5 ori pe zi in loc de o data pe zi, daca mancati numai o data organismul va inmagazina tot ca stie ca altceva nu mai primeste. Mancati putin si des, o data la 3 ore, seara mancati ceva cu calorii putine (de ex un bol de salata urias, va umpleti stocmacul, aveti vitamine si fibre si nici nu se depune nimic). Eu asa am reusit.

      Ștergere
  20. Super tare articolul! Cel mai sincer din cate am citit. Sunt o persoana obsedata de a fii slaba desi nu am reusit nicidata sa am mai putin de 47 de kg la 1.54. Asta cand aveam 25 de ani cu timpul am stagnat la 51kg, pana la 34 ani can am ramas insarcinata si am nascut am ramas la 60kg si dupa a 2 nastere, mentionez diferenta intre copii este de 1 an si 1 luna. Mi-am legat trompele si am si hipotiroidie. Acum am 39 de ani si nu mai reusesc sa slabesc sub nici o forma tot cele 60 kg nenorocite am. Nu fac excese alimentare nu am facut-o nicidoata apa beau 2 litrii pe zi. Sport la sala nu am timp cei 2 baieti au grija sa ma tina la sala. Cica gospodaritiul prin casa face bine consumi calorii da de unde si chiar am activitate si-n acest sens. Ma gandeam ca poate am sa reusesc cu inotul este singurul sport care imi place. Asta ar fii ultima mea speranta sa ajung la cele 52 kg mult visate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inotul e minunat, nu numai pt silueta dar si pt tot organismul, oase, muschi.. si eu mi-am facut abonament la bazin dar pas sa reusesc sa ajung prea des..

      Ștergere
  21. Imi pare bine ca am gasit blogul tau. O sa te urmaresc de acum inainte. Am pus la bookmarks http://organicinromania.blogspot.ro :)
    Avem nevoie de cat mai mutle article ca ale tale pentru a intelege ca sanatatea este mai importanta decat orice pe lumea asta ;)

    RăspundețiȘtergere