vineri, 23 aprilie 2010

Frisca de miere si alte bunatati de la Apidava

O stiti pe Alina? Alina, de la Apidava? Are un blog despre miere si o afacere de familie care produce asa ceva. Mie mi se pare foarte fain cand vad afaceri de familie care deja trec la a doua generatie, in care si membrii noi se implica, care face produse excelente si care merge din ce in ce mai bine. De fapt asta e normalitatea, la noi inca incipienta.
Pe Alina am cunoscut-o, altfel decat online, la Targul verde de la Cluj, unde venise cu gama lor de baza, Roua Florilor, care se gaseste si in majoritatea supermarketurilor si hipermarketurilor, cu gama lor eco Di Melio, si cu niste delicatese noi de n-am stiut in ce sa ma infig mai intai.
E vorba de frisca de miere, si miere de mana, de zmeura si de cimbrisor. Eu, desteapta de felul meu, am degustat din toate, si m-am trezit de-abia duminica seara sa-mi cumpar, cand evident ca nu am mai prins frisca de miere, dar mi-am luat din celelalte, cu care ne indopam acum cu spor (eu si Matei adica).
A, si sa nu uitam de vinul cu miere, pe care mi-l dadea sotul Alinei in fiecare dimineata pe post de inviorator (mult mai eficient decat cafeaua, trebuie sa recunosc).
Ce e frisca de miere, preluare de pe blogul Alinei: este acea spuma cu impuritati de ceara, polen, propolis, cantitati mici de laptisor de matca si de venin de albine, adica tot ceea ce ramane dupa filtrarea mierii, cu un gust si o aroma ca atunci cand mesteci un fagure proaspat din stup. Este produsul cel mai bogat in enzime si vitamine, tocmai prin aportul de polen, propolis si chiar si mici resturi de la albine, care nu le gasiti in mierea perfect filtrata. Frisca de miere este "la creme de la creme", ca sa zicem asa.

7 comentarii:

  1. Ah, cat de bine arata si din descriere trebuie sa fie tare delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru cunoscatori este un reziduu....E drept ca este "la creme de la creme" dar sunt curios ce parere au cei de la DSV despre acest produs.... daca este intradevar ce se spune aici. Nu vreau sa fiu rau dar ma gandesc doar la faptul ca acest produs nu se poate controla de nici un fel si la extras mierea mai pot aparea si impuritati care nu sunt de dorit, ca de exemplu bucatele de lemn din rame... si altele

    RăspundețiȘtergere
  3. eu am gustat la targul de la cluj si era foarte buna dar tot asa nu am luat cu ideea ca iau mai tarziu si de fapt am ramas fara :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu as numi acest produs un reziduu, pentru ca reziduurile sunt ceva toxic, care face rau organismului uman, si in cazul acesta, noi oferim exact opusul-un produs care sa contina toate acele componente naturale care fac ca mierea sa aiba proprietati benefice pentru organism. Tocmai datorita conditiilor excesive impuse uneori de DSV, produsele acceptate spre comercializare isi pierd uneori elementele enzimatice esentiale, si astfel omul care nu are stupi in curtea din spate sau la bunici, nu ajunge niciodata sa stie exact gustul fagurelui de miere, si nici sa simta cum se lipeste ceara cu propolis de dinti.
    Frisca este filtrata in prealabil, insa printr-o sita mai putin fina ca cea pentru mierea fluida, tocmai ca sa nu ramana resturi neplacute de la albine, sau aschii de la rame.

    RăspundețiȘtergere
  5. buna,ca apicultor mi se pare putin ciudat sa mananci acel produs,mai ales ca de cele mai multe ori contine larve, dar nu ma indoiesc ca este sanatos,iar pt cei care nu cunosc produsele secundare din stupi poate fi intr-adevar o experienta originala.Noi il culegem dupa decantarea mierii si il punem inapoi la albine.
    Numai bine,
    Ana Maria

    RăspundețiȘtergere