marți, 9 februarie 2010

Ingredientele din cosmetice - Certificare versus Cosmetics Data Base

Tot cotrobaind prin ingrediente si analizand regulile de certificare bio, dar si clasificarea ingredientelor de catre CDB, si nu numai, am inceput sa am o dilema: exista ingrediente considerate inacceptabile de catre institutiile de certificare care sunt clasificate cu grad de risc mediu spre mic de Environmental Working Group, dar si ingrediente acceptate de certificarea bio care au un grad de risc mare pe CDB. Personal tind sa ii cred pe cei de la institutiile de certificare, care sunt mai multi si au un sistem de cercetare serios in spate, dar pe de alta parte si Cosmetics Data Base dispune de o logistica serioasa si colaboreaza cu foarte multi medici si centre de cercetare si, mai ales, nu au nici un interes pecuniar in activitatea pe care o presteaza. Ce mi se pare mie suspect la CDB este ca in ultimul an de cand urmaresc eu ingredientele la ei clasificarea acestora s-a schimbat in unele cazuri. Nu prea imi vine sa cred ca au descoperit brusc ca un ingredient nociv si interzis e de fapt apa de trandafiri.

Exemple de ingrediente cu clasificare "confuza":
Ingrediente interzise de certificarea bio, admise de CDB:
- propylene glycol: grad de risc de la 4 la 7, in functie de cantitatea din produs (nu uitati, ingredientele sunt trecute pe eticheta in functie de cantitatea continuta de produs - daca vedeti ingredientele naturale numai la sfarsit puteti sa aruncati produsul pe geam, probabil ca e intr-o cantitate echivalenta cu frectia la un picior de lemn, pe principiul punem o lingurita cu musetel in cazanul cu chimicale si gata naturelul)
- sodium lauryl sulfate: grad de risc 2-3, adica mic (o schimbare brusca, acum cateva luni era 6)
- sodium laureth sulfate: grad de risc 3-6, mediu
- parafina (paraffinum liquidum): grad de risc 1-5, mic-mediu

Ingrediente permise de certificarea bio, cu grad de risc la CDB:
- aluminium hydroxide: grad de risc 4
- titanium dioxide: grad de risc 1-4
- sodium lauroyl sarcosinate: grad de risc 4
- cocamidopropyl betaine: grad de risc 5

Bomboana pe coliva a venit de la o prietena careia i-am impartasit mai de mult aceasta nedumerire a mea, si care mi-a atras atentia ca la CDB uleiul de masline are grad de risc 1.
In concluzie, eu nu mai folosesc acest site decat ca o sursa alternativa de informare, foarte utila de altfel, dar nu absoluta.

16 comentarii:

  1. Dute ma, mai da-o-ncolo de treaba ! Uleiul de masline cu grad de risc 1 !!! Sunt chiar culmea :)) Bine zici, de acum incolo o luam doar ca sursa de informare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Norocul nostru e ca noi nu avem nevoie sa verificam bazele de date. Dar cred ca daca as fi vazut uleiul de masline cu grad 1 de risc, m-as fi stricat de ras! Zau-asa!

    Iar de toate alea de CDB admise... no comment! Am 3 posturi pe blog despre fiecare, sls si sles fiind combinate intr-unul singur. Sa admita CDB-ul ce vrea, eu nu mai pun mana pe cosmetice cu propylen, parafina sau sls! Ever! Am spus! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ia te uita cine a aparut, te pierdusem in ultima vreme! da' dup-aia am vazut ca ai 9 bloguri, cand sa mai ai timp de o barfa pe fb :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Eiiii, nu noua. Doar 2 sunt active. Personalul si Sapun Natural. :)) De pierdut, nu m-ai pierdut, eu iti urmaresc blog-ul, sunt prezenta la persoane interesate acolo. Citesc ce scrii, dar nu am timp sa raspund. E o perioada extrem-extrem de aglomerata, cu multe proiecte in derulare. Iar pe facebook... nu mai pot. Pur si simplu este time consuming si devine obositor. Prefer discutia unilaterala de cele mai multe ori de pe blog. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. bun,am inteles ideea..nu mai luam ''ad literam'' CDB-ul, atunci cum putem verifica cumva cum e cu ingredientele?...exista si alta sursa credibila, comparabila cu CDB?

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu am ajuns la aceeasi concluzie de cand mi-ai spus ca uleiul de masline are grad de risc 1.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pe site-ul ICEA (www.icea.info) se pot verifica ingredientele, la celelalte institutii de certificare nu am gasit aceasta posibilitate.
    CDB poate fi luata 100% de buna la ingredientele cu grad mare de risc, acolo oricum e unanimitate de pareri, si ele reprezinta cea mai mare problema.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mai, nu as fi asa categorica. Oricum prevad, in cativa ani, o perioada anti ulei de masline. Acum e excelent la mancare, la ten, la orice. La un moment dat o sa fie prea mult :))) Pe mine nu ma inspaimanta si nici nu ma face sa le zic ceva de la obraz ca are 1 grad de risc. Si iarba e naturala, si tutunul, si maslina...Adica nu as fi asa contra gradului minim de risc pe care il dau ei. Na, zic si eu, in my humble opinion.

    Pe de alta parte, absolut totul evolueaza. Ce are azi grad de risc 2 maine poa' sa aiba 5 si invers. Zic ca e totusi un lucru bun, inseamna ca se tot fac cercetari

    RăspundețiȘtergere
  9. pe ăsta nu-l foloseşte nimeni?
    www.cosdna.com/

    RăspundețiȘtergere
  10. va rog sa ma ajutati si pe mine ca sunt tare confuza.samponul meu conform international list of ingredients contine:aqua,aloe barbadensis gel(ingr proceeding from organic farming),cocamidopropyl betaine,coco glucoside,sodium coco sulfate,glycerin,sodium cocoyl glutamate,hydroxypropyl guar hydroxypropyltrimonium chloride,citric acid,melissa officinalis extract(org farming),mentha piperita extract(org farming),citrus aurantium dulcis oil(org farming),geraniol linalool si limonene(ultimele 3 from essential oil.cat de bio e acest sampon?pls ajutati-ma

    RăspundețiȘtergere
  11. Monica, samponul tau este foarte natural, si daca are o cantitate suficienta de ingrediente organice poate fi de-a dreptul bio. Ingredientele sunt ok.

    RăspundețiȘtergere
  12. Moni, as avea de comentat cel putin la un ingredient.
    Cocamidopropyl Betaine - este folosit ca principala substanta in Johnson Baby wash. In 2004 a fost votata ca substanta cea mai alergenica a anului.
    Iar coco glucoside si sodium cocoyl glutamate sper ca sunt naturale, nu sintetice.
    Hydroxypropyl guar hydroxypropyltrimonium chloride este un ingredient modificat al Cationic Guar (nu stiu traducerea in romana). E folosit pe scara larga in sampoane.

    RăspundețiȘtergere
  13. ms frumos de informatii.asta ma intriga si pe mine:dc gasesc pe un sampon cumparat ditr-un magazin bio un ingredient pe care il gasesc in celelalte sampoane obisnuite.culmea samponul este de la urtekram de aloe vera certificat de ecocert.nu se face referire daca sunt naturale sau sintetice coco glucoside di sodium cocoyl,dar mai sus conform ecocert 99,8% ingrediente sunt naturale si 18% sunt organice.nu inteleg cum sa citesc eticheta sincer pentru ca ingredientele sunt traduse in mai multe limbi,una si in engleza iar acolo totul suna atat de natural pe cand pe inci suna atat de sintetic mai ales ca extractele de plante sunt printre ultimele.

    RăspundețiȘtergere
  14. Eu folosesc ulei de masline si n-am nimic

    RăspundețiȘtergere
  15. ce parere aveti de produsele Life-Care? le cunoasteti ? credeti ca sunt BIO 100%

    RăspundețiȘtergere
  16. Elena, stiu gama Life Care si in primul rand nu inteleg de ce folosesc sloganul "do you speak bio?" cand au destul de putine produse bio in catalog. Au si game bio (nu m-am uitat cu atentie daca sunt si unele 100% bio, oricum asta e foarte greu de obtinut), majoritatea sunt cu ingrediente bio, dar asta poate insemna orice, iar bijuteriile alea sunt chiar nepotrivite in context.
    In ansamblu produsele sunt mai sanatoase decat altele de pe piata, dar le-as numi mai degraba naturale decat bio.

    RăspundețiȘtergere