vineri, 22 ianuarie 2010

Kythira - insula pentru indragostiti






Deci e frig, sau cel putin asa spune termometrul. N-am mai iesit afara de 2 zile, asa ca il cred pe cuvant. Intre timp, ceai fierbinte dimineata, vin fierbinte seara, un Matei cocotat in capul meu, biscuiti in par si multa treaba (asta nu-mi prea iese, cam greu sa faci cash flow-uri in timp ce esti escaladat de o chestie zburlita.).

Ce poti sa faci mai bine cand e frig decat sa te gandesti cum ar fi sa fie cald. La mine cald = Grecia, ca de-aia ne-am si specializat pe produse de acolo, suntem fani declarati a orice tine de Grecia, mai putin birocratia, ca ei au inventat-o si o practica in continuare cu succes.

Ce vroiam eu sa povestesc de fapt este excursia de anul trecut in Kythira, via Serres-Atena-Monemvasia-Poros-Platamonas-Melnik. Kythira este o insula in sudul Peloponesului, de fapt singura intre continent si Creta (exceptand Antikythira, care e mult prea mica). Am ales-o prin metoda pusul degetului pe harta (unde mergem? hai in sud. Sa vedem ce insule sunt pe acolo). E o insula neturistica, foarte putin cunoscuta in afara Greciei, motiv din care majoritatea vizitatorilor sunt greci. Cum eu nu-s deloc fan statiuni populare gen Mamaia pline de englezi beti (sau, si mai rau, romani mutati de la Eforie Sud), Kythira a fost insula perfecta pentru mine.


Eu nu plec in excursii organizate, mi le organizez singura, de la drum (respectiv motocicleta, daca nu e iarna), cazare, trasee, locuri de vizitat (pentru informatii interesante, utile, complete si mai ales deosebite recomand Greeka.com pentru Grecia, Tripadvisor.com si Lonelyplanet.com pentru orice locatie din lume). Cazarea o contractez prin contact direct cu proprietarul, asa evit comisioanele agentiilor de turism si aleg dupa gustul meu, nu dupa recomandarile lor.

Revenind la Kythira, acolo se poate ajunge ori cu avionul (varianta mai simpla, Olympic Airlines are cursa via Atena) ori cu masina/motocicleta, dar dus-intors sunt aproape 4000 km, neocolind prea mult (daca te duci cu masina te mai opresti si pe drum sa vezi una alta, Peloponesul e superb, daca nu l-ati vazut pierdeti partea cea mai faina din Grecia continentala). Ceea ce imi aduce aminte de un lucru foarte important: majoritatea romanilor se duc in partea de nord a Greciei (Halkidiki, Paralia Katerini, Platamonas). Comparativ cu restul Greciei, zona aia e un fel de Bucuresti fata de Transilvania (aglomerata, incomparabil mai urata si plina de mitocani, ca tot bucurestenii se duc acolo). Daca Peloponesul sau vreo insula mai dinspre sud vi se par prea departe, alegeti macar o insula mai apropiata (Corfu, Poros, Hydra), nu Thassos (mie cel putin nu mi-a placut, sta prost la capitolul plaja si e la fel de plina de romani si rusi - si daca romanii vi se par necivilizati, sa vedeti rusii).

Noi am stat in Chora, orasul principal al Kythirei, intr-o casa traditionala numita Kamara (unul din studiourile Lolovos), cu patul pus pe o platforma de lemn deasupra livingului (idealul meu de locuinta), cu terasa pe acoperis si vedere directa la mare si castelul venetian (in realitate e chiar mai bine decat suna). La un pret jenant de mic (60 euro pe noapte, e adevarat ca in mai, dar nici in sezon nu e prea scump), cu niste gazde geniale (un grec nascut in Australia si o scotianca, cu care am chefuit intr-o seara de Andrei era sa cada de pe terasa), si un frigider pe care il gaseam mereu plin cand ne intorceam de la plaja (ne-ar prinde bine unul de-asta si acasa).



In afara de castelul venetian sus-mentionat, si de inca vreo doua la fel, de orase de pescari si golfuri superbe, insula are o gramada de plaje mai mari si mai mici, ascunse departe de ochii lumii si statiuni, dar si un lant de cascade formate in mijlocul muntilor pentru care termenul superb este un eufemism jenant. As putea sa mai povestesc de caracatite la gratar si unul din cele mai bune uleiuri de masline din Grecia, dar mai bine uitati-va pe poze si dup-aia mergeti singuri sa le vedeti.



In episodul urmator Monemvasia, o alta cetate pastrata 100% in mijlocul marii, unde am stat 2 nopti intr-o camera de prin nu stiu ce secol, dar pragul de sus al usii imi ajungea la barbie.



9 comentarii:

  1. M-ai convins, incep sa imi bat sotul la cap cu concedil din vara...vreau si eu acolo!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vreau si eu cu tine in vacanta, ti-am mai zis. Superb, foarte frumos, imi place mult, ce sa mai zic....

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi se pare mie sau cateva din pozele astea fac parte din fundalul catalogului? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. eu vreau in Seychelles... acum as pleca!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna. Superbe locuri si foarte frumos prezentete de tine.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ion, prima seara ne-am oprit la Serres, a doua la Atena, a treia la Monemvasia, si la fel si la intoarcere (e pacat sa ajungi pana in sudul Peloponesului si sa nu vezi Monemvasia). Exista feribot spre Kythira, se poate trece cu masina. Feribotul se ia din Neapolis sau din Gythio. daca ai mai multe intrebari sau vrei detalii gen preturi, cazare, drumuri (sudul peloponesului e mai complicat) trimite-mi te rog un mail.

    RăspundețiȘtergere
  7. buna!
    am vizitat Hydra si Spetses, sint superbe si in vara asta vreau sa merg totintr-o insula mica....poate imi dai mai multe detalii legate de cazare. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cazare noi am gasit cu 60 euro/vilutza/noapte, dar era extrasezon. Sunt si variante mai ieftine, dar nu atat de faine. Cazare poti gasi aici http://www.kythera.gr/en/wheretostay/lolovos.php, sunt o gramada si de toate tipurile. Oricum ideal e de mers in septembrie cand e mai liber si cea mai buna vreme.

    RăspundețiȘtergere