joi, 21 ianuarie 2010

Hainute organice romanesti pentru bebelusi


Astazi am aflat o informatie mai mult decat imbucuratoare, avem un producator de imbracaminte din bumbac organic pentru bebelusi chiar in Romania (din pacate deocamdata singurul). Hainele din bumbac organic sunt chiar mai putin la indemana decat cosmeticele sau mancarea, exista cateva magazine online care comercializeaza asa ceva (CharityGift, Napati, OrganicBaby, lista nu e exhaustiva), insa din cate am observat eu cam toate produsele sunt importate.
Insa, dupa cum spuneam, exista un producator la Vaslui, care are si magazin online si niste preturi mai mult decat rezonabile. N-o sa gasiti asa o diversitate ca la magazinele enumerate mai sus (cei din Vaslui au foarte multe produse, insa majoritatea sunt din bumbac natural, numai 5% sunt din bumbac certificat organic), dar au cam toate produsele de baza pentru un bebe, transportul e gratuit si, repet, preturile sunt foarte bune (as zice chiar mici): un body cu maneca lunga e 30 lei, un costumas (jacheta, pantalon si boneta) e 40 lei, o salopeta (plus boneta) e 35 lei, iar un set cu 4-5 obiecte e 55 lei.
Brandul se numeste Pifou, iar producatorul este o afacere de familie, pe piata din 1996, cu 20 de angajati. Ce pot sa zic, ii felicit pentru initiativa de a produce imbracaminte din bumbac organic si sper sa nu ramana singurii prea mult timp.
Si ca sa stim despre ce vorbim, bumbacul organic, ca orice alta cultura ecologica, este crescut fara fertilizatori chimici, fara pesticide si in zone nepoluate. Ceea ce inseamna ca imbracamintea nu va ajunge sa contina substante chimice potential periculoase pe care pielea bebelusului le va absorbi cu siguranta si in proportie de 60%. De asemena, imbracamintea din bumbac organic nu este tratata sau vopsita cu produse chimice (am vazut un episod din Dr. House cu un copil care se imbolnavise de la o pereche de blugi al caror material continea pesticide, si nu e numai un scenariu SF de film).
Ca la orice produs organic, si bumbacul trebuie sa fie certificat. Bumbacul Pifou este certificat in sistem GOTS - Global Organic Textile Standards, plus inca 4 certificari pe care le puteti gasi la ei pe site.
Producator roman, din zona cu somaj mare, produse organice, preturi mici, livrare gratuita.. cred ca avem toate motivele sa ne apucam de cumparaturi pentru bebeii nostri.

13 comentarii:

  1. Felicitari, Pifou, si multumim, Organicilor, pentru ca ni l-ati prezentat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Un articol bun, ca de fiecare data. Multumim, Olivia ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim frumos, Loriana !
    Suntem mandri ca realizam hainute din bumbac organic, si ca sunt accesibile din punct de vedere al pretului.
    Suntem constienti ca Pifou poate sa creasca doar datorita voua, celor care ne apreciati.
    Iar pentru acest lucru, va multumim.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu am cumparat body-uri organice brandul Pifou, dar de pe alt site(ecokids.ro), care are tot felul de produse eco. Calitatea este comparabila cu cele importate. Felicitari si asteptam o varietate mai mare de produse, organice bineinteles:).

    RăspundețiȘtergere
  5. cred ca o luam razna si cu obsesia asta pt organic.Nu zic ca nu e bine dar come on..cei care castiga minimul pe economie credeti ca isi permit sa dea atatia bani pe astfel de produse?plus ca si bebelusii nostri nu pot fi tinuti la nesfarsit in globul de sticla organic.si nici nu cred ca e bine.pana la urma trebuie sa fie rezistenti la diverse.imaginati-va (Domane fereste) o situatie de razboi.credeti ca va mai arde cuiva de produse organice?si atunci cei mai rezistenti vor supravietui (stiu stiu nu e un post deloc vesel)

    RăspundețiȘtergere
  6. Costul e intr-adevar o problema la produsele organice, in cazul de fata insa produsele Pifou sunt mult mai ieftine decat cele importate, organice sau nu.
    Si cu copiii care trebuie sa fie rezistenti sunt de acord, dar nu prin expunerea la chimicale, ci la factorii de mediu. Expunerea la chimicale nu dezvolta anticorpi, nu are decat efecte nocive. Si din punctul asta de vedere chiar si oamenii cu venituri mici isi pot creste copiii sanatos, din pacate habar n-au cum sa o faca (ca alimentatie, mod de ingrijire si imbracaminte etc).
    Si intr-o situatie de razboi eu cred ca vor supravietui cei norocosi :) Evident trebuie sa fii rezistent pentru asta, ar in situatii extreme rezistenta psihica e mai importanta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Intr-adevar! Pretul e destul de mare fata de celelalte produse, asa ca lumea prefera ce e mai ieftin, neuitandu-se la calitate

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa zicem ca hainele nu sunt chiar atat de importante ca sa fie bio pt copii dar alimentatia necorespunzatoare face ca bebelasii sa creasca fara sistem imunitar.Cunosc atatea mame care avand lapte nu s-au straduit sa alapteze,am incercat sa le conving cat de important este pt micutii nostri acel lapte,apoi alimentatia corespunzatoare fiecarei perioade.Fetitei mele am incercat sa-i cumpar produse bio si nu mi se pare o avere chiar daca nu am multi bani,pt ca ei nu mananca mult.De ex daca cumperi lapte praf,biscuiti,iaurt,mancare de bebelusi tot felul de cereale etc,astea nu sunt bani?Dar se poate alapta,se pot face biscuiti in casa,iaurt,branza si atunci poti sa cumperi o faina de mamaliga,un orez brun,un zahar,cereale bio,fulgi de porumb si etc si va spun eu ca iesiti mult mai ieftin si nici nu dati bani pe medicamente,nu mai sunteti stresate din cauza puiului vostru ca e mereu bolnav.Cum e posibil atunci ca dint-o mama cu anemie f mare,cu eminenta de avort,cu pastile toata sarcina(asta fiind eu)stat doar in pat,fara plimbari in aer liber,fara soare,facand o fetita de 2600 anemica,plapanda,ca-mi era teama sa pun mana pe ea nu a racit nici macar o data pana acum la 1 an si 9 luni(eu racindu-ma nu stiu a cata oara rau de tot)n-a avut nici o altfel de problema care ar putea fi din cauza sistemului imunitar.Bine,colici,dureri de dinti,nervi cred ca astea nu se pun.
    Conteaza chiar si detergentii pt vase sa fie bio,si aici la fel se fac economii,chiar f mari,un litru pe mine ma tinut mai mult decat alti 5-6 din oricare altul care nu e bio,daca sunt ieftini torni mult sa speli repede dar in acest fel risti sa nu clatesti suficient si e nesanatos si pentru noi cei mari dar pt bebelusi?
    Detergentii de podele,de mobila,de geamuri,cate chimicale au?Cum poti sa aerisesti bine camerele mai ales iarna?De ce fac atatia copii astm,nu din cauza la ce inhaleaza?Cati bani se duc pe medicamente?Nu mai bine cumperi detergenti bio?
    Nu sunt obsedata de tot ce e bio,dar pot alege multe lucruri care sunt mai sanatoase,incercati pe rand si "voi"care aveti minimum pe economie cate un produs ca o sa face-ti economie,trebuie doar sa alegeti sa ganditi sanatos ca o sa si traiti sanatos.
    Am mai spus o data si nu vreau sa ma repet,caci mie imi pare rau ca nu am intalnit pe cineva sa ma invete atatea lucruri cate am citit aici pe acest site,mai bine spus ce ai scris tu Olivia,mult mai demult.Sper ca la bio bunatati gasesc si detergenti sa ma aprovizionez doar de aici.
    Am citit undeva ca la fel cum sunt hraniti copii pana la 3 ani asa o sa aibe sanatatea pe la 30 ani,deci daca vine orice situatie de criza,o persoana sanatoasa eu cred ca trece mult mai usor decat una obeza si cu probleme de sanatate.Iar ,doamne fereste de razboi,n-a fi bine pt nimeni.Cred ca ajunge pt seara asta si...ganditi bio pt bebelasi!Ne mai auzim!

    RăspundețiȘtergere
  9. Si noi am achizitionat produsele Pifou din Teddy Magazin vis-a-vis de Real Vitan dar stiu ca vand si pe on-line Teddy.ro de asemenea am folosit din acelasi magazin si produse organice pentru tetine, biberoane, detergent pentru haine tot organice de la o firma care le produce in SUA .. Friendly organic daca nu gresesc. Sper ca nu fac prea multa reclama dar am fost extrem de multumiti atat de cele de la Pifou cat si de celelalte.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce inseamna totusi bumbac organic si care este diferenta clara intre bumbacu organic si cel normal? Si bumbacul nonorganic este certificat si para certificat de sisteme de certificare europene. Eu cred ca este mai mult vorba de fite si fals statut

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "bumbacul organic, ca orice alta cultura ecologica, este crescut fara fertilizatori chimici, fara pesticide si in zone nepoluate. Ceea ce inseamna ca imbracamintea nu va ajunge sa contina substante chimice potential periculoase pe care pielea bebelusului le va absorbi cu siguranta si in proportie de 60%. De asemena, imbracamintea din bumbac organic nu este tratata sau vopsita cu produse chimice". Diferenta "clara" fiind lipsa de substante chimice pe care pielea le absoarbe (chiar acum cateva zile a fost un scandal legat de chimicalele din hainele pentru copii). Bumbacul nonorganic este certificat ca este bumbac - sau pentru ce anume?
      Mi se pare trist ca exista oameni pentru care lucrurile naturale sunt o fita.

      Ștergere
  11. Si eu am cumparat si intradevar sun t foarte bune. Insa este important si croiul pentru ca daca copilul nu se simte ok in hainute degeaba sunt ele din bumbacul bumbacului.

    RăspundețiȘtergere
  12. Acum exista mai multi producatori de haine pentru copii din bumbac organic. Unul dintre ei ar fi si Funky Kids. Haine le gasiti pe www.chicpitic.ro

    RăspundețiȘtergere