miercuri, 6 ianuarie 2010

Film horror: cum isi cheltuie romanii banii

Azi am vazut un studiu Nielsen despre cum si-au cheltuit romanii banii in 2009. Din cate tocmai ne-a spus Institutul National de Statistica, romanii dau 72,5% din venit pe consum. E o cifra uriasa, comparativ cu ce se intampla intr-o tara, sa zicem, normala, unde cifra e de 40%. Dar ceea ce e cu mult mai interesant e cum isi cheltuie romanii cei 72,5% din banii castigati.
Pai:
O treime din banii romanilor se duc pe bauturi racoritoare (sper sincer ca si apa minerala intra aici), bauturi alcoolice si dulciuri. Inca un sfert (da, 26%, mi se pare o cifra naucitoare) se duc pe tigari. Bem, fumam si facem ulcer. Diabet, arteroscleroza, accidente cerebrale, infarcturi - eu asta vad din graficele de aici.
A, si produsele de ingrijire personala consuma 5% din venituri, cam cat cafeaua, si cu siguranta mult mai putin decat carnea. Asa ca, dragele mele Roxana, Sideris, Mamica Bio.. cred ca ne-am apucat de domeniul gresit. Viata viitoare imi fac business pentru viciosi. Vand fan.

9 comentarii:

  1. O explicatie pentru partea mare din buget care se duce pe alimente (mai mult nesanatoase) e ca acestea sunt mai scumpe ca in vest. Noi nu cheltuim pe food si adiacente mai mult decat chiria la apartament si in Romania cred ca e chiar invers.

    RăspundețiȘtergere
  2. Tot e bine ca nu te reprofilezi pe iarba! :-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu ma mir, sincera sa fiu. Eu am ramas cu gura cascata cand tot intr-un studiu, un roman consuma 2 paste de dinti pe an, cand eu consum cam una pe luna, singura, si nu sunt vreo obsedata de spalat pe dinti

    RăspundețiȘtergere
  4. pai d-aia baga astia taxe pe dulciuri si sucuri :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Trebuie sa nu uitam ca a manca la fast food e mult mai acceptabil dpdv financiar decat a merge la un restaurant. Din pacate la fel e si in cazul sucurilor naturale vs. bauturi carbogazoase si tot asa. Evident insa concluziile ar trebui sa ne puna pe ganduri - inclusiv unele de campanii, educare etc. Chiar si asa, totul tine de fiecare om in parte.

    RăspundețiȘtergere
  6. Si apropo de tigari, daca te gandesti ca o mare parte dintre romani totusi nu fumeaza, nici nu vreau sa ma gandesc ce procent din venituri aloca o familie de fumatori pentru aceasta activitate...

    RăspundețiȘtergere
  7. nu fumam, nici eu nici sotul dar bem cafea 1 pachet pe saptamina de 250 gr.
    nu pot scapa de aceast viciu, practic ne indemnam amindoi dar mai bem si de placerea de a mai sta la o tacla...,
    nu stiu ce m as face daca am si fuma...
    in rest ... gatesc totul in casa - inclusiv dulce...,
    legume de la tara, ma limitez la cat pot de natural, prin asta imi educ copiii -cumva , vad si ei cu ochiul lor si inteleg (ACU") dar mai incolo cand se vor mari... IMI ESTE GROAZA!

    RăspundețiȘtergere
  8. :)))) Am si terenuri unde sa-l "cultivi".

    RăspundețiȘtergere
  9. hahahahaha... mi-a luat vreo 15 minute sa ma prind ce vrei sa vinzi ... afurisite diacritice :D
    Da' ma bag si eu! E bio?! :)))))))

    RăspundețiȘtergere