duminică, 8 noiembrie 2009

This is sick


Am nevoie de pareri de mamici, pentru ca tocmai am vazut o emisiune care dupa parerea mea legitimeaza abuzul asupra copiilor. Se cheama Toddlers and tiaras, e pe Discovery Travel&Living, si e descrisa in programul lor asa:

"Un nou program captivant, care pătrunde în culisele concursurilor de frumuseţe pentru copii, prezentând mai mulţi tineri concurenţi, de diverse vârste, provenind din diverse medii.
În fiecare săptămână, programul vă invită să urmăriţi ce stil de viaţă solicitant trebuie să adopte aceste frumuseţi în miniatură.
Fiecare episod păşeşte pe urmele unui alt grup de concurenţi care se întrec pentru coroana multrâvnită.
O serie fascinantă, despre toate elementele tradiţionale ale concursurilor de frumuseţe pentru copii: mămici şi tătici "de scenă", extensii de păr, bronz aplicat cu spray-ul, machiaje şi prafuri sclipitoare. Seria include şi aspecte mai moderne ale acestor concursuri, de la fete care intră în scenă cu un machiaj mai discret şi un look mai natural, până la competiţii pentru copii la care pot să participe şi băieţi."




In traducere:
- fetite de 4 ani bronzate artificial, cu un kilogram de machiaj pe fata si peruci, dand din fund pe scena (asta-mi aduce aminte de o mica miss de-asta rapita si omorata de un pedofil prin America, acum cativa ani)
- baietei de 1 an antrenati precum cateii ore intregi pe zi sa faca tot felul de miscari mecanice
- o fetita de 4 ani care zice senina "mie nu-mi trebuie esarfa si coronita, eu vreau banii" si "show me the money! I want to see the money!"
- copii plangand disperati ca nu au castigat
- copii zguduiti sa execute ce trebuie
- mame convinse ca in felul asta le dezvolta personalitatea copiilor si ii ajuta sa aiba mai multa incredere in ei

Eu cred ca un copil e frumos in mod natural, facand chestii naturale pentru un copil. Nu am nimic impotriva concursurilor de orice fel, cata vreme poti sa il castigi prin niste calitati personale sau prin antrenament (fardul cu bidineaua si mesele de par nu intra la categoria asta). Ca sa nu mai vorbesc de cam cum se formeaza personalitatea unui copil tarat de mic pe la concursuri de frumusete, care nu stie decat ca in viata trebuie sa arati bine, cu orice pret.
Voi ce parere aveti?

18 comentarii:

  1. INCREDIBIL. Ai dreptate....nu sunt mamica dar pot sa immi exprim o parere. E strigator la cer.

    RăspundețiȘtergere
  2. E sick, ca in "Little Miss Sunshine" - tragi-comedie...

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici eu nu sunt mamica...dar de cand a inceput seria de care pomenesti ma tot uit si ma minunez. Cum se poate ca americanii, care au un sistem atat de strict in ceea ce priveste drepturile copilului si care aresteaza si decad parinti din drepturi pentru mult mai putin, cum e posibil sa nu se sesizeze la asa ceva.
    Intre timp am aflat ca nu numai spiritul de competitie ii impinge pe parinti sa-si duca odraslele la asa ceva. Cu cat au mai multe activitati in "CV" cu atat mai multe sanse au sa intre la o gradinita buna si apoi scoala buna si tot asa...Deci intreg sistemul sustine astfel de manifestari.
    Acuma, e adevarat ca majoritatea fetitelor adora sa se gateasca si sa se dea mari in fata altora DAR...eu am vazut acolo fetite care chiar pareau ca sufera...ca nu sunt interesate de asa ceva si ca se chinuie sa se ridice la inaltimea asteptarilor parintilor.
    Am scris cam mult...imi cer scuze. Dar chiar mi se pare revoltator. Cu atat mai mult cu cat au scos si emisiunea asta care promoveaza si mai mult industria concursurilor de genul asta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Unde-i omuleţul ăla verde care vomită? Părinţi bolnavi, copii condamnaţi pe viaţă...
    Oare există cea mai mică şansă ca aceşti copii să ajungă adulţi sănătoşi?

    RăspundețiȘtergere
  5. E sick! Cu certificat, cu diploma adica.
    Nepoata mea e destul de simpatica si a atras atentia la gradi unei firme de casting (venisera acolo sa vada copii in vederea unui casting-li se ceruse voie parintilor, au trebuit sa semneze o hartie ca sunt de acord), a facut cateva reclame dar totul foarte child friendly, relaxat, fara presiuni, numai fiindca a vrut ea. Acum e la scoala si a zis singura ca e mai importanta scoala, activitatile de dupa masa si prietenele ei, sa o mai caute aia cand termina scoala! :-))))

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga mea Olivia, tu nu te-ai prins ca americanii sunt retarzi? :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. ... si inca ceva. Absolut toate mamicile cu micuti participanti (cele care dadeau interviuri) erau supraponderale (ca sa nu zic foartre, foarte grase). Va spune ceva acest lucru? Cris

    RăspundețiȘtergere
  8. Ne spune ca americanii au cam multi obezi :)
    Am vazut si mamici care aratau civilizat totusi, nu cred ca e vorba numai de frustari, ci de un spirit de competitie dus la extrem (aia toata viata se intrec la toate, dupa care ajung la psiholog ca n-au avut cea mai frumoasa rochie la balul de absolvire, acum 15 ani).
    Si, mai ales, cum zicea DiAnais, nu inteleg cum de legea americana, care e foarte dura cu orice fel de abuz asupra copiilor, nu condamna astfel de manifestari.. si le mai si popularizeaza pe Discovery, nu oriunde..

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna, am vazut si eu seria aceasta de emisiuni lunile trecute, cand aparea numai pe Discovery. E f dura, pe de alta parte e veche, din anii 90. Insa din cate stiu la ei e o realitate, Britney Spears a trecut prin aceasta "scoala" in copilarie si adolescenta. Pe de alta parte cred ca fenomenul l-am importat si noi, iar acum incepem sa se extinda, doar Disney Channel transmite si in Romania, inclusiv Hannah Montana.

    RăspundețiȘtergere
  10. Pai da, ca suntem in secolul vitezei, totul se petrece mult mai repede. Nu mai este acceptabil sa cresti intr-o famile de muncitori, sa te duci la liceu in jeansi si ce helanca ai reusit sa-ti iei din alocatie si apoi sa te transformi treptat in pitipoanca ce ti-a fost scris sa devii.. Trebui sa incepi din vreme, sa inveti de pe olita cum sa fii pitipoanca perfecta cu poseta si cercei. Si cine mai bun sa te invete, decat maica-ta?!E absolut odios .. sa iei o copila superba si inocenta si sa o transformi intr-o paparuda bronzata cu peruca... Nu cumva le pun si niste sutiene micute pe care le umplu cu sosetute la fel de micute? Nu de alta, dar legea nu permite implanturile la varsta asta.. deocamdata.
    In aceeasi ordine de idei, voi ati vazut cum arata papusile pentru fetite??? My God, sper ca Maya sa se joace numai cu masinute ...

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu sper sa iasa si tura urmatoare tot baiat, asa ca nu m-am uitat la papusi.. desi in ziua de azi nu mai stii la ce sa te astepti si de la baieti :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Nici eu nu sunt mamica, dar toate cele care isi tarasc copii la acele concursuri sunt. Ma oripileaza, stiu de mult timp de ele, am mai vazut reportaje si ma gandeam ca nu poate fi adevarat, eu nu ma machiez in halul ala nici acum, la aproape 30 de ani. Ei au cea mai dezvoltata cultura a showbiz-ului si totul trebuie sa inceapa devreme ca sa ajungi unde vrei.

    RăspundețiȘtergere
  13. am vazut zilele treute o bucata dintr-un episod.....Dumnezeule mare, cea mai mica participanta avea 2 luni! 2 luni! mi s-a facut pielea gainii pe mine..... infiorator!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. "nu inteleg cum de legea americana, care e foarte dura cu orice fel de abuz asupra copiilor, nu condamna astfel de manifestari"

    orice abuz se pedepseste atita vreme cit nu sint implicati bani in ecuatie.

    RăspundețiȘtergere
  15. Am vazut emisiunea.Si am ramas socata, pentru ca mi se parea evidenta exploatarea copiilor, pentru ca eu ca mama nu mi as supune copilul la asa ceva, pentru ca aud despre America puritana si prohibitionista care inchide ochii asupra unor asemenea orori.Vot de blam acestei emisiuni si reeducarea mamelor acestor copii, casnice obeze si frustrate ce ar trebui sa vada de look ul lor in primul rand.

    RăspundețiȘtergere
  16. Citind ce ai scris tu aici mi-am amintit de un episod din DR. House unde House consulta o fetita din categoria micilor MIss, insotita de mama ei. Fetita are o privire pieduta si se clatina, ochii sticolosi si mama nu stie ce are. House ii spune ca problema ei se rezolva cu o aspirina....pentru ca este beata. Copilul bause apa de gura a mamicii "ca sa-i miroasa frumos gura". Intrebata de House de ce a baut apa de gura si nu a inghitit-o pentru ca are alcool...fetita raspunde: "pentru ca mama o bea intotdeauna!". Morala mea...cred ca mamele alea beau tone de apa de gura...daca nu baxuri de ceva mai tare! Trist

    RăspundețiȘtergere
  17. Ceee??? Chiar exista asa ceva? Prima data am citit in diagonala si am zis ca-i scenariul unui film. Mi-e mila de saracii copii si de parintii lor bolnavi la cap. Ca altfel nu le pot spune...cum poti sa-i faci asa ceva copilului tau, lumina ochilor tai???

    RăspundețiȘtergere