marți, 24 noiembrie 2009

Ridurile din zona ochilor si prevenirea lor



De ceva vreme a inceput sa-mi atraga atentia problema ridurilor din jurul ochilor. De ce? pai:

Motivul 1: avem la Olivo o crema antirid pentru ochi care se vinde mai bine decat orice alta crema de fata, ceea ce inseamna ca multa lume are problema asta si solutii se gasesc putine.

Motivul 2: dupa 3 targuri, cand eram la cel de la Cluj unde stateam 12 ore la targ, una pe drum si inca vreo 2-3 sa facem socoteli si organizare, deci dormeam 5-6 ore pe noapte, am observat ca imi aparusera niste riduri foarte fine, oblice, sub ochi. Panica totala, eu nu am riduri si nici nu am in plan sa fac asa ceva prea repede.
Din fericire erau riduri de oboseala, m-am intors acasa, am bagat niste somn serios, niste crema de mai sus cateva zile (dupa 3 zile nu imi mai intra in piele si asta a fost semnalul ca nu mai e nevoie) si mi-am revenit. Dar mi-am invatat lectia, desi am un istoric serios de nopti pierdute care pana acum nu lasasera nici o urma, se pare ca la 30 de ani trebuie sa incep sa ma odihnesc suficient daca nu vreau sa ajung ca un pergament egiptean.

Motivul 3: uitandu-ma cu atentie in jur am observat ca femeile tinere si foarte tinere, desi au un ten frumos, in zona ochilor au aproape invariabil riduri. Si nu e vorba de riduri de expresie, ci de riduri sub ochi, care in mod normal ar trebui sa apara dupa 30 de ani, si sa ajunga la stadiul de riduri vizibile dupa 35 sau chiar mai tarziu.

De ce apar ridurile am povestit intr-un post anterior. Practic, o data cu varsta scade cantitatea de colagen si elastina pe care o produce pielea si scade capacitatea acesteia de a mentine un nivel de hidratare bun. Alti factori care duc la aparitia ridurilor sunt: expunerea la soare, care distruge fibrele de colagen si duce la formarea in exces de elastina modificata (anormala); fumatul, care scade productia de colagen; ingredientele nocive din produsele de machiaj si de ingrijire, care agreseaza pielea, o usuca, produc iritatii si ii blocheaza functiile normale.

Pentru ca vorbim de zona ochilor, cea care suporta cea mai mare cantitate de machiaj, am analizat putin continutul produselor pe care le folosim in articolul precendent. Pe scurt, mercur, plumb, parabeni, parfum, propylene glycol, benzyl alcohol, SLES, triethanolamine, BHT sau pudra de aluminiu. Daca v-a cazut rimelul de pe gene dupa ce ati citit aceasta insiruire, puteti gasi mai multe detalii aici.

Foarte importante sunt, evident, si produsele de ingijire ale pielii sensibile din jurul ochilor. Multe creme contin parafina, un derivat petrolier care blocheaza porii si inhiba functiile naturale ale pielii. In aceasta zona mentinerea hidratarii si a productiei normale de colagen este cea mai importanta, asa ca evitati cat puteti produsele pe baza de parafina. Desigur, si ingredientele minunate din machiaj se pot gasi si in produsele de ingrijire, parfumul si parabenii fiind obligatorii la orice produs care se "respecta".

Acum ca am terminat cu ce sa nu facem ca sa evitam aparitia ridurilor, sa vedem si ce putem face ca sa nu apara:
- regula nr. 1: dormiti. Nici un produs cosmetic nu va reface ravagiile unei vieti fara somn, si ma refer aici nu numai la riduri, ci si la efectele interne asupra organismului. In functie de necesitati, dormiti 7-9 ore pe noapte.
- regula nr. 2: hidratati pielea. O piele uscata se va rida mult mai repede decat una hidratata. Folositi o crema hidratanta macar de la 20 de ani (puteti folosi aceeasi crema ca pentru ten).
- regula nr. 3: folositi ochelari de soare in perioadele cand soarele este puternic, cand faceti plaja si cand e zapada.
- regula nr. 4: combateti efectul de imbatranire al radicalilor liberi prin aplicarea de produse care contin antioxidanti (vitaminele A, E, F). Cei mai multi antioxidanti ii contine uleiul de masline, dar si untul de shea, untul de cacao, uleiul de jojoba. Folositi produsul ca atare sau in cosmetice cu concentratie mare.
- regula nr. 5: demachiati-va dimineata si seara (dimineata puteti folosi un produs care si spala fata, pentru eliminarea sebumului produs in exces peste noapte, in cazul in care aveti ten gras sau mixt). Nu dormiti niciodata machiate!
- regula nr. 6: folositi cat mai putin machiaj si cititi intotdeauna ingredientele produsului. Nu folositi produse mai vechi de 1 an, chiar daca au termen de valabilitate nelimitat. Ideal e sa folositi machiaj bio, insa in momentul de fata pana si mie mi se pare oferta de pe piata romaneasca putin cam scumpa.
- regula nr. 7: folositi o crema speciala pentru ochi daca aveti peste 30 de ani si un ser tratament daca aveti peste 40 (sau mai devreme daca este cazul). Teoretic sub 30 de ani nu aveti nevoie de crema antirid pentru ochi, decat daca nu ati respectat regulile de mai sus si efectele deja se vad.

7 comentarii:

  1. Foarte eficiente aceste reguli! interesant articolul si multumim de sfaturi:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu numai ca e scump machiajul bio, dar dupa mai mult de 6 luni de cand il folosesc pot spune ca nu e nici grozav... trebuie sa ai muuulta determinare sa suporti fondul de ten prea uleios si rimelul care se intinde peste tot. Mai asteptam sa apara altele ...

    RăspundețiȘtergere
  3. Incercati machiajul mineral. Din cate am citit pana acum, nu este daunator.

    RăspundețiȘtergere
  4. dar crema, care este crema? :-)
    chiar imi trebuie o crema noua de ochi...

    RăspundețiȘtergere
  5. Asta :)
    http://olivo.ro/product.php?id_product=195

    RăspundețiȘtergere
  6. Am 30 de ani, bine neimpliniti, si niciun rid in jurul ochilor. Ce crema speciala pentru ochi ar trebui sa folosesc in acest caz?

    RăspundețiȘtergere