joi, 8 octombrie 2009

Pentru cand vrei sa te intorci in timp - Palatul Ghica


De la o vreme ma indragostesc cam des.. din fericire numai de orase si locuri minunate. Ieri m-am indragostit din nou de ceva ce nu credeam ca o sa gasesc in Bucuresti: un palat, intretinut impacabil, cu valet parking, terasa transformata in lounge, concerte de jazz, proiectii de film (bun), copaci imensi si chelneri atenti. Si preturi la fel ca la orice locatie civilizata din oras. Si oameni care arata si se comporta ca oamenii, nu de-aia made in Dorobanti.

Palatul este in Tei, la capatul strazii Doamna Ghica, cum o iei spre Pipera. Bon Mariage-ul organizeaza acolo nunti, in cazul in care nu ati trecut de faza asta nu cred ca exista vreun loc mai potrivit in Bucuresti pentru asa ceva. De fapt lounge-ul din curte este intr-un cort de nunta pus pe terasa, care are avantajul ca nu iti e frig ca afara, dar vezi pomii, cerul si luna, care aseara era superba. Locul predispune la romantism, nu-i de mirare ca pe canapeaua de langa noi era un cuplu care s-a pupat de ma saturasem eu, si eu ma satur destul de greu.

Noi am fost aseara in formatie completa de gagice, la barfa saptamanala de miercurea, asa ca am gasit jazz-ul un pic zgomotos, ca interfera cu taca-taca, taca-taca.. Oricum a sunat destul de bine, mai ales pentru mine care nu prea diger genul asta de muzica, mi se pare ca e o gasca de instrumentisti care fiecare canta solo, ceea ce are un rezultat prea haotic pentru mintea mea organizata. De fapt jazz-ul e pentru mine ca si tablourile de Picasso si teatrul modern de la Odeon, ma fac sa ma simt pur si simplu proasta.

Apropos de teatrul Odeon, ultima oara cand am fost acolo, prin 2002, era o piesa "Saragosa 66 de zile", la care m-a luat un bun prieten, de felul lui critic literar (deci omu' in tema cu chestiile subtile). Toata piesa ne-am uitat la scena, ne-am uitat uimiti unul la altul, ne-am uitat iar la scena, n-am inteles nimic. Repet, omu' doctor in litere, critic, ziarist, scriitor, de cand il stiu eu (de la 1 an adica) citeste (ma rog, pana la 7 ii citeau altii). Ma gandeam, oi avea eu mintea prea in alb si negru, da' el? Se termina piesa, noi "ce porcarie", in jur ovatii, aplauze, iese lumea, numai comentarii de genul "extraordinar! ce piesa! fantastic!", noi in continuare "ha???". De atunci nu ma mai duc la Odeon ca fac depresie.

Revenind, mergeti la Palatul Ghica, acum cat mai e vreme faina, o sa vi se para si Bucurestiul, si viata mai frumoase.

5 comentarii:

  1. buna,am si eu o intrebare,am vazut ca exista o chestie numita cupa menstruala,se foloseste la ciclu in loc de absorbante,ai folosit,sau stii pe cineva care a folosit?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu pe nimeni :( dar vreau si eu detalii daca afli.

    RăspundețiȘtergere
  3. scuze de offtopic,acolo si-a facut balul de absolvire o prietena,si mi-a povestit ca este foooarte frumos

    RăspundețiȘtergere
  4. Egoista cum sunt, eu nu as fi spus nimic de locul asta. E prea frumos si parca l-as fi pastrat ca pe o comoara :) Si nu am taca-taca cat mi-as fi dorit hi hi hi

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi pare rau ca nu te-ai mai dus la Odeon. Ai pierdut niste piese minunate: Un Tango Mas si Portretul lui Dorian Grey in care danseaza/joaca Razvan Mazilu. Prima se mai "danseaza" si ai inca timp sa vezi Sefele, Gaitele, alte doua piese minunate si cred ca mai gasesti ceva. Nu-ti recomand Camera de \Hotel, a fost prima data cand am plecat de la o piesa de teatru.

    RăspundețiȘtergere