miercuri, 14 octombrie 2009

Otetul de miere si mere

De cand ma stiu mi-au placut chestiile acre (mai putin oamenii), borsul, varza murata, sarmalele obligatoriu acre, muraturile (deja mi-e foame, tre' sa schimb subiectul). Una din cele mai traumatizante experiente culinare am trait-o cand am ajuns in Timisoara si toata lumea ma indopa cu supa dulce. Eu, in tot ce nu e acru, torn otet, da' in vizita e mai greu sa te duci cu sticla dupa tine si sa confuzezi gazda turnand-o in mancarea la care probabil ca a muncit ceva.

In concluzie sunt cel mai mare consumator de otet in viata. Si nu de orice fel de otet, ci numai de miere cu mere, mult mai putin acid si mult mai sanatos decat cel provenit din vin, pentru ca aduna la un loc proprietatile mierii si merelor, si acestea nu sunt deloc putine.

Otetul de mere si miere este considerat si el un panaceu universal (ca si componentele lui, evident), dar informatia care apare cel mai des in legatura cu el este ca ajuta la slabit. Eu sunt de parere ca la slabit nu te ajuta decat vointa, o alimentatie (foarte) echilibrata si o viata activa (cat de activa iti permite.. viata). Adica nu o sa scriu aici ca daca va turnati o cana de otet pe zi pe gat o sa ajungeti ca Heidi Klum (chiar asa, femeia aia naste cate un copil la interval de 1-2 ani si arata de as lua-o si eu acasa, nu mi se pare corect). Adevarul e insa ca o cana de apa in care se pune o lingura de otet de mere si miere poate sa ajute la dieta, daca o beti dimineata si, bineinteles, daca tineti dieta (a nu se folosi in combinatie cu carnati prajiti si baclavale).

Unul dintre primele avantaje ale curei cu otet de mere si miere este ca are capacitatea de a reface rapid rezerva de minerale a corp, deoarece contine toate elementele din mar si miere. Actiunea terapeutica a otetului de mere cu miere include (stati sa-mi trag respiratia): efecte calmante, antitoxice, diuretice, antiseptice intestinale si renale, hipocolesterolemiante. Ca atare, este indicat in intoxicatii, indigestie, litiaza renala oxalica si fosfatica, pielite, cistite, nevroze, migrene, oboseala cronica, dureri musculare, insuficienta tiroidiana, obezitate, hipercorticism, hipercolesterolemie, nevralgii, sterilitate, precum si in cazul intoxicatiilor cu alcool si tutun. Eu am retinut partea cu colesterolul, ca e una din problemele majore de pe la noi (si asta tot din cauza alimentatiei).

Principalul avantaj oferit de acest otet este ca poate contribui decisiv la pastrarea unui bun echilibru acido-bazic al organismului uman, echilibru stricat de multi factori care sint imposibil de evitat, printre care toxinele si stresul.
Si ca tot vorbim de aciditate, de dragul propriului stomac ar fi bine sa punem in salate acest tip de otet, nu cel de vin care este usor de falsificat.

Ca uz extern, aceeasi lingura de otet intr-o cana cu apa poate fi folosita ca solutie anti-acnee; otetul foloseste si la indepartarea petelor de batranete, daca aplicati timp de 6 saptamani o solutie din otet si suc de ceapa (o sa sarim peste partea cu mirosul unei astfel de solutii). Otetul ajuta si la pastrarea sanatatii si luciului parului, prin clatirea acestuia dupa spalare.

Dupa cum spuneam, ca si mierea, otetul de mere si miere (foarte bun si in varianta otet de mere) foloseste aproape la orice, ceea ce il face de nelipsit dintr-o alimentatie corecta. Din pacate insa l-am gasit in foarte putine case, pentru ca oamenii nu-i cunosc proprietatile. Eu am stocuri, in orice caz (si o sa-mi pun unul si in poseta, preventiv.. la nevoie pot sa sustin ca e whiskey, sa nu rada lumea de mine).

8 comentarii:

  1. Pentru ca citesc cu drag si interes tot ceea ce scrii iti trimit mai departe un premiu primit din blogosfera :)
    Il poti lua, daca vrei, bineinteles, de aici http://papusi-naturale.blogspot.com/2009/10/suuuurprizaa.html
    Cu drag, C

    RăspundețiȘtergere
  2. Otetul de miere si mere facut la Institutul Apicol nu contine nicio urma de miere. Mere are intr-adevar

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, Cristina, il recuperez imediat :)
    Adrabell, asta nu stiam, si nici n-are nici o logica, tocmai miere ar trebui sa aiba astia din belsug. Oricum varianta ideala de otet e cel homemade, e si destul de simplu, dar eu nu-s specializata in chestii do it yourself, ca am doua maini stangii si alea prefera tastatura :)

    RăspundețiȘtergere
  4. http://www.youtube.com/watch?v=FHtSF1iunhY - UIte aici inca cineva care apreciaza otetul de mere :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Fiindca am citit comentariile de mai sus legate de otetul celor de la Institul Apicol (pe care eu nu l-am testat, deci o credem pe Andra-Bell) eu va recomand otetul de mere cu miere - ca de fapt el este facut din mere, iar mierea e doar un ingredient secundar - de la Stupina Biris, sau dupa cum zicea si Oliviutza mai sus: ce-i sigur, ii sigur, deci cel mai bine e sa ti-l prepari tu singura.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu nu suport otetul de mere si miere.Parca nu e otet daca nu e cel clasic de 9 garde de Margina.Ziceti voi ce vreti,ca e sanatos ,ca e bun ,ca ajuta la nu stiu ce,insa nu e otet adevarat.Asta stiti cum o vad?? Ca facutul dragostei cu prezervativ :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde ce se gaseste in prezervativul ala, duceso!

      Ștergere
  7. Hahaa, ai fost tare :)) Eu nu suport otetul clasic, e prea tare, dar fiecare cu gusturile lui.
    Cu prezervative cu striatii ai incercat? :)

    RăspundețiȘtergere