vineri, 16 octombrie 2009

Gunoaiele costa. Dar nu in Bucuresti

Orasul meu preferat recidiveaza. Astia de la primarie au dat o hotarare cum ca aruncatul de hartii, resturi alimentare, chistoace, seminte si scuipatul pe domeniul public (aka strada) se taxeaza cu 500 pana la 1000 lei. Partea cu adevarat draguta e ca se si aplica chestia asta, si anul asta au dat vreo mie de amenzi, in special pentru aruncarea chistoacelor si cojilor de seminte pe jos.
Ce zic amendatii? ca n-au vazut cosul, desi era langa ei. Ca se grabeau. Ca nu stiau ca n-au voie sa arunce pe jos (de fapt despre asta vorbim, cum adica n-am voie sa arunc pe jos?! ca doar platesc si eu impozite in tara asta).

In Bucuresti in schimb jandarmii si politistii comunitari mananca ei seminte, politistii se fac ca nu vad sticlele si pachetele de tigari care zboara din masini (desi in codul rutier costa vreo 6 puncte contraventia asta) - sa vedeti ce fain e sa mergi cu motorul si sa incerci sa eviti proiectilele venite de la masinile din fata. In parcuri nu ai voie pe iarba dar poti sa lasi in urma ta o dara de coji, nu poti sa mergi cu bicicleta dar daca scoti nori de fum in mijlocul locului de joaca pentru copii e ok.

Civilizatia se face de obicei cu forta, oricum noi nu avem alta sansa. Ma gandesc cam cat ar castiga primaria daca s-ar apuca sa dea amenzi pentru gunoaiele aruncate, da' cred ca numai eu (ma) gandesc, nu si ei.

V-am mai zis ca orasul meu preferat e Timisoara?

Un comentariu:

  1. Si la Oradea e exact la fel.E o campanie initiata de primarie. Au pus tot felul de bannere mari peste tot "Oradea nu este o scrumiera", "Oradea nu este cosul tau de gunoi" si amenzile sunt de la 500 RON in sus. Si mie mi se pare ca functioneaza. In situatia de fata nu cred ca vrea nimeni sa plateasca 500 RON amenda pt un chistoc de tigara "scapat" pe jos. Si ce e cel mai tare e ca au impus o taxa pentru toate localurile care functioneaza dupa ora 23:00 pe motiv ca deranjeaza locuitorii din preajma iar cu banii respectivi ghici ce vor sa faca? Sa cumpere o masina de curatat urina de pe peretii cladirilor din centrul orasului. (acolo sunt cele mai mari cluburi din oras) Eu inca ma tot intreb care ar fi principiul dupa care o asemenea masina functioneaza dar..asta e...sunt mai ignoranta eu putin:))))

    RăspundețiȘtergere