sâmbătă, 5 septembrie 2009

Sapunurile Naturalis naturale numai cu numele



In ultima vreme am inceput sa vad pe tejgheaua foarte multor farmacii niste sapunuri foarte frumusele pe care le chema Naturalis. Din reflex, m-am uitat la lista de ingrediente. Ei spun ca au uleiuri esentiale, dar acolo e trecut parfum, fara alte specificatii. In rest, e trist rau, au toate ingredientele care nu ar trebui sa fie intr-un sapun natural, in frunte cu SLES, cel mai civilizat ingredient fiind glicerina. Partea proasta e ca datorita aspectului si numelui oamenii o iau de buna ca sunt naturale si, ce e cel mai trist, la fel o iau si farmacistii.
Cu ocazia asta am avut o discutie halucinanta cu farmacista de la Campulung, careia i-am spus ca sapunurile astea sunt la fel de naturale cum sunt eu ministrul turismului. Poate sunt mai naturale decat Palmolive-ul, dar un ulei esential nu face sapunul sa fie natural (daca exista, ca in continuare pe lista de ingrediente scrie parfum). La care femeia mi-a replicat ca sunt naturale ca au glicerina. Si care e problema cu parfumul, dom'le? a, e mai ieftin decat uleiurile esentiale? cum, ca ea si-a luat din Egipt o sticla de 100 ml de uleiuri esentiale care a costat 10 usd. De trandafir si altele. Eu am gasit niste producatori de uleiuri esentiale pe bune care dau 100 ml cu 25 euro, si asta daca iei cantitati industriale.
De aici am ajuns la discutia despre cosmeticele bio, si am constatat cu uimire ca nu stia ce sunt alea. I-am facut un curs ad-hoc si am lasat-o sa rumege informatiile.
Ce e cel mai dragut e ca producatorii acestui sapun au in aceeasi gama si niste creme bio-nutritive, de noapte si zi. Care evident ca nu sunt deloc bio. Parerea mea e ca ar trebui totusi sa existe o reglementare in legatura cu folosirea termenilor de natural, bio si organic, pentru ca altfel se sustine in mod legal un mod de a pacali clientii. Sunt convinsa ca vor incepe sa apara din ce in ce mai multi producatori romani si nu numai care vor avea diverse produse bio nu stiu ce, care vor fi bio numai cu numele, ca de, marketingul asta e bun, daca te lasa legea. Oare nu putem face ceva in legatura cu asta?

7 comentarii:

  1. Ah, da, exact ăstea sunt cele de care m-am lovit şi eu. Frumuşele foc, miros frumos (în nici un caz a ingrediente naturale) şi farmacistele ţi le recomandă cu toată încrederea :|

    RăspundețiȘtergere
  2. Am luat si eu un sapun de acest gen care cica aveau rol de a hidrata pielea,ei bine nu a facut deca sa imi usuce pielea. Cand l-am cumparat nu am avut inspiratia sa ma uit la ingrediente. In schimb in tin in dulapiorul cu ciorapi pentru ca miroase frumos:)).Asta este menirea lui sa imi "parfumeze" ciorapii,ca in rest nu face nimic! Incep sa imi placa sapunurile handmade:D

    RăspundețiȘtergere
  3. Toti ar trebui sa ne instruim temeinic inainte de-a cumpara ceva, daca nu-ti faci 'temele' acasa, risti sa pici in plasa lor, a celor ce-ti vand 'gogosi' frumos ambalati! Am dedicat ceva timp sa ma pun la punct la capitolul chimicale toxice din mancare si cosmetice, nu zic ca stiu tot, probabil ca stiu prea putin, dar oricum m-a ajutat enorm. De ce? Pt ca acum si sa-mi fie pofta de ceva nesanatos, NU POT pune in cos nici in ruptul capului :), nu cumpar nimic fara o atenta selectie, iar cel putin aici in USA pot gasi spre norocul meu produse ff bune la preturi cat de cat acceptabile. La capitolul cosmetice, mai marii din industria organica inca nu s-au pus 100% de acord la o lista definitiva cu substante acceptabile sau nu ca fiind organice, mai modifica. A aparut si aici termenul de natural/organic cu certificarile de rigoare. Oricum de cand sunt atenta ce pun pe piele, dermatita mea atopica s-a potolit, in sfarsit ies de la dus fara acele mancarimi enervante pe care toti dermatologicii mi le "tratau" cu sampon de bebelusi "neagresiv", iritatia de sub ochi cauzata de alergie nu o mai rezolv cu unguent cu cortizon, ci cu ulei de maciese,etc.
    Macar sa dau banii unui producator care cat de cat imi vinde ceva sanatos...
    Nu stiu de ce in Romania, multi nu se pot abtine daca nu smecheresc cumva: bio ce nu-i bio, smantana cumparata in piata lungita cu faina, miere cumparata de la apicultor lungita si ea cu zahar. Pana nu vom invata sa fim corecti, sa realizam ca banul nu se face peste noapte si ca o mica smechereala nu te imbogateste practic, ne vom "duce cu presu' " la infinit si vom trai cu permanenta indoiala unii fata de altii si e asa pacat...

    Anamaria

    RăspundețiȘtergere
  4. Din ce stiu eu, aceste produse sunt din Bulgaria, nu mai stiu cum se numeste compania producatoare, dar firma romaneasca le-a brand-uit sub numele propriu si asa a aparut Naturalis. Si spun asta din surse proprii si sigure, chiar compania producatoare mi-a dat adresa lor.

    RăspundețiȘtergere
  5. nu sunt documentat atat de bine ca sa imi dau cu parerea la ingredientele folosite, si sunt sigur ca nu e natural 100%.. poate nici 50%.. insa eu folosesc si mi se par mutl mai bune ca restul ce se gasesc pe piata noastra, gen nivea/dove.. care la 10 spalari s-a si dus sapunul. Chiar din contra Mika mie imi lasa pielea fina si parfumata. si da.. sunt constient ca desi zice ca e din musetel si sutn plante in el.. mirosul ala puternic vine si de la ceva arome prin el.. insa per total.. la piata care o avem eu sunt multumit de ele.

    RăspundețiȘtergere
  6. in luna aprilie o sa facem deschiderea distileriei noastre pentru uleiuri esentiale. Dupa aceea o sa creem un blog despre experientele noastre si produse.In acelasi timp o sa fim alaturi de cei care ia o initiativa ca a noastra. Toate produsele noastre v-or fi controlate si garantate cu certificat Ecocert.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu va recomand samponul acesta ! L-am folosit si foloseam si masti de par naturale , am crezut ca nu si fac efectul ! Nu stiam de ce , am citi pe samponul acesta ca are parabeni multi vreo 4 (metil, propyl , ethyl,butyl )Are acizi si de numai stiu ce si mai are sisuflat de sodiu. Ma mir ca nu are si alcol . Iti lasa parul uscat, mai uscat decat era el initial si iti cade parul , plus ca face multa spuma si dupa asta mi-am dat seama ca e rau ! Si culmea era si pentru par deteriorat si uscatala cu aloe vera (numaialoe n-are ca in rest toti acizi si acololurile le gasesti in el)

    RăspundețiȘtergere