marți, 1 septembrie 2009

Noul meu site eco preferat

In timp ce imi tot calculam emisiile de CO2 pe diverse site-uri americane si englezesti, ma gandeam cand o sa apara si la noi asa ceva (pentru ca totusi cele de afara nu sunt foarte relevante). De fapt ma gandeam cand o sa faca si ministerul mediului asa ceva, ca la astia sunt guvernamentale chestiile. La sfantu-asteapta, evident. Am avut dreptate.
Numai ca de facut, tot s-a facut. L-au facut niste oameni care, dintr-un motiv de neinteles pentru majoritatea conationalilor, sunt foarte preocupati de ce se intampla cu planeta asta care nu stiu cum ne mai rabda, la ce ii tot facem.
Site-ul este inca in varianta beta, dar are calculator de emisii de dioxid de carbon perfect functionabil si foarte relevant (de exemplu emisiile de CO2 cauzate de incalzirea locuintei sunt calculate in functie de zona in care te afli, pentru ca in unele zone se foloseste mai mult energia de la hidrocentrale, in altele termocentralele, gen Bucuresti).
Mie mi-au iesit aproape 8 tone de CO2 anual. E mai bine decat pe calculatorul englezesc, parca, unde erau aproape 30. Se pare ca mai trebuie sa fac eforturi sa reduc consumul casnic, cred ca o sa trec pe iluminat romantic cu lumanarele.
Gasiti tot acolo si o gramada de informatii eco, stiri, sfaturi si alte chestii interesante. Bagati un ochi si dati-va cu parerea, cei care l-au facut sunt foarte deschisi la propuneri si idei.

2 comentarii:

  1. Am ajuns pe site-ul lor dupa ce ti-am cercetat prima data blogul! :)
    Mi-a iesit amprenta personala de 3 tone si ceva (destul sub media de la noi). :) Si tot imi spunea ca e loc de mai bine! :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Well, eu am calculat si am iesit la 2,5 tone.
    Nu am autoturism, nu am masina de spalat,nu am tembelizor ca nu ma uit la el, radio nici atat, la bucatarie folosesc lumanari ca-mi place si tot imi spunea ca pot sa reduc.
    Singurul lucru pe care il mai pot face e sa iau becuri ecologice (si sunt pe lista de cumparaturi de maine).

    RăspundețiȘtergere