marți, 25 august 2009

Cosmetice pentru ten cu ulei de masline organic

Le cheama Ismene, ceea ce este foarte amuzant. Pe la noi pe la birou se aud replici de genul "da-mi si mie izmenele alea oliv!", "de ce, ti-e frig?", "nu, vroiam sa le pun etichete..". Numele este de fapt cel al unei nimfe din mitologia greaca, oamenii au fost bine intentionati, de unde sa stie ce inseamna in romana.

Cand producatorul cosmeticelor bio pentru copii Nadin mi-a zis ca are si o gama din ulei de masline organic pe care le cheama asa, mai intai am ras vreo 2 zile, dupa care le-am cerut lista de ingrediente pentru fiecare produs. Nu de alta, dar nu pot sa-mi dau singura cu firma in cap aducand asa-zise produse naturale cu cine stie ce minuni prin ele. Ok, uleiul din care sunt facute e organic, da' restul?

Am avut o surpriza placuta, compozitia e de fapt cam aceeasi cu a produselor bio, cu exceptia faptului ca ingredientele naturale (unt shea, galbenele, aloe etc) nu sunt cultivate organic. Uleiul de masline, care e baza produsului, este insa organic, si in cateva produse am gasit si alte ingrediente organice. In rest, fara parabeni, parafina, parfum alergen, SLS. Trei dintre produse au propylene glycol, spre rusinea mea (si a lor, care au zis ca lucreaza la asta), celelalte 11 nu. Cei de la Cosmeticsdatabase au dat grad de risc 4 (mediu spre mic) daca e folosit in produse de ingrijirea tenului, dar personal astept sa-l scoata de tot din compozitie.

Am decis sa aduc gama aceasta pentru ca aveam nevoie de o alternativa mai ieftina la produsele bio pentru ten, pentru ca o crema de 100 lei si un demachiant de 70 nu sunt deloc la indemana tuturor. Asta dupa ce am cautat timp de aproape 1 an un producator de cosmetice bio care sa aiba preturi rezonabile la produsele pentru fata si nu am reusit sa gasesc. Olivellenic produce cateva creme la preturi ok, pe care am inceput sa le importam, insa sunt pentru toate tipurile de ten, si din cate am observat clientii (clientele) vor creme si alte produse pentru un anumit tip de ten.

Gama Ismene este undeva cu 50 pana la 70% mai ieftina decat cea Bioselect si este o alternativa buna la produsele standard pentru fata, la acelasi pret (cremele L'Oreal sunt tot pe acolo si sunt facute din exact ce nu contin produsele Ismene).

Gama are 3 tipuri de creme pentru fata (antiimbatranire pentru ten uscat si sensibil, 24 ore pentru toate tipurile, hidratanta pentru ten gras si mixt, ser pentru fermitate), creme pentru ochi (anticearcane, ser de fermitate, demachiant), demachiante, lotiuni tonice si scruburi pentru ten uscat, respectiv ten normal si mixt, si un gel de curatare a fetei.

Pentru ca nu e vreo mare diferenta de compozitie intre produsele acestea si cele bio, dar e o diferenta imensa de pret, mi-am dat seama care sunt componentele cele mai importante ale pretului mare pe care il au cosmeticele organice: ingredientele cultivate sau nu organic, si certificarea. Certificarea costa cam 2% din cifra de afaceri. Ingredientele organice au si ele o certificare care costa tot atat si, evident, sunt mai greu de obtinut.

Ceea ce imi doresc eu foarte tare este ca oamenii sa isi permita sa foloseasca produse fara ingrediente nocive, asa ca am decis sa nu ma limitez exclusiv la produse bio-organice si sa ma extind la produse cu ingrediente organice. Poate nu da asa bine la imagine, dar va avea efect, pentru ca vreau sa ofer o alternativa care sa fie si accesibila.

2 comentarii:

  1. Aceasi dorinta am si eu, sa ne putem pemite produse organice fara sa platim averi pentru acele produse. Asa cum putem gasi porcarii de la diverse branduri accesibile din punct de vedere financiar asa ar trebui sa ne putem permite produse naturale. Probabil vor mai trece cativa ani pana cand vom vedea si minunea asta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ei, bravo si multumiri! Sint pe lista mea la urmatoarea comanda.

    RăspundețiȘtergere