sâmbătă, 29 august 2009

Cand erai mic vroiai bicicleta, nu?


Parerea mea e ca cine a inventat bicicleta a facut un mare bine omenirii, chiar daca omenirea aparent nu-si da prea bine seama de chestia asta.

De ce e bicicleta asa o chestie nemaipomenita?
Pentru ca faci sport in timp ce te deplasezi cu o destinatie, nu ca la sala de fitness unde dai din picioare aiurea. Jumatate de ora de mers pe bicicleta consuma in medie 250 calorii (la fel ca jumatate de ora de aerobic).
Pentru ca faci economie la benzina/bilet de autobuz/bani de taxi.
Pentru ca nu ai probleme cu locurile de parcare (daca ai bicicleta pliabila nu ai probleme nici cu depozitarea).
Pentru ca nu te poti bloca in trafic.
Pentru ca nu poluezi.


Stiu ca aveti argumente contra mersului cu bicicleta, cel putin in marile orase, si mai ales in Bucuresti. Da, soferii intra in tine si daca esti cu masina, cu atat mai mult pe bicicleta. Da, bicicletele se pot fura usor. Da, poate fi neplacut sa mergi in costum sau pe ploaie/zapada. Si da, pe pistele pentru biciclisti sunt parcate masini si merg pietonii ca oile. Dar..

Eu am avut norocul sa traiesc experienta vietii in Olanda, care se confunda cu viata pe bicicleta (85% din locuitori au cel putin o bicicleta, si le si folosesc). E adevarat ca acolo toate soselele au pista pentru biciclisti, semafoare speciale si locuri de legat bicicletele (care se fura ca in codru, eu imi luasem un lant de legat care costase cat jumatate de bicicleta). Dar au si o clima pentru care termenul "ploioasa" e un eufemism. Se mergea in costum, taior, cu diplomat, umbrela, pelerina de ploaie. La 2 zile dupa ce am ajuns acolo deja ma adaptasem si mi se parea firesc sa ajung la cursuri putin plouata, ceilalti 50 de studenti erau la fel. Si nu am racit din cauza asta, n-am suferit, de fapt nici nu mai observam de la o vreme.
In schimb am economisit multe sute de euro pe care i-as fi dat pe tramvai si mai eram si in cea mai buna in forma in care am fost in ultimii 10 ani.

Revenind la oile noastre bicicliste, am observat ca ne inmultim, cel putin in Bucuresti. Va mai dura pana sa ne vada soferii (nu-i vad nici pe motociclisti, si ei fac zgomot), pana sa nu mai fie masini/pietoni pe benzile pentru biciclisti, pana vom avea unde sa ne legam bicicletele. In rest, tine numai de noi. Si suntem pe calea cea buna, se inmultesc initiativele "biciclistice", una dintre ele fiind centrul de inchirieri gratuite de biciclete din parcul Kiseleff, La Pedale. Cealalta este Ciclopromenada nocturna, deja a doua, care a fost in noaptea de 21 august. Poti sa vii cu bicicleta ta sau sa inchirezi una de la Cicloteque pentru 24 ore, cu numai 10 lei. Urmatoarea plimbare va fi pe 11 septembrie, detalii aici. Bucurestiul e mai frumos noaptea, mai ales pe 2 roti..

2 comentarii:

  1. Chiar azi am vazut un copilas intr-o masinuta superdichisita! Am ramas uimita... cred ca unii invata de mici ca o masina e mai smechera decat o bicicleta...
    Am si eu un mic si simbolic premiu pentru tine! :) Sper sa iti faca placere! (Il gasesti pe http://nik26-nik26.blogspot.com/2009/08/premiul-de-la-flori.html)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu acum studiez piata sa ma bicicletez si eu. E drept, in Neuchatel, nu in Bucuresti, da' eu zic ca mere' :)

    RăspundețiȘtergere