duminică, 30 august 2009

Alice in Tara Maimutelor

In seara asta n-am avut chef de munca (ceea ce se intampla foarte rar). Asa ca dupa ce am terminat de prelucrat copilul pana la faza somnic (asta dupa ce m-a prelucrat el prin parc vreo 3 ore de nu mai stiam nici cum ma cheama), m-am apucat de zacut pe canapea, cu telecomanda in mana. La mine e simplu: daca nu e nici unul din serialele preferate pe AXN sau din emisiunile de pe Travel&Living, pot sa ma duc sa ma culc (in paranteza fie spus, e pe T&L o emisiune cu chirurgi care micsoreaza stomacul unor oameni de 150-400 kg, ce faci sa ajungi la greutatea asta?).

Deci butonam. Ajung pe canalul 11, Antena 1, si traiesc cea mai fascinanta experienta din ultima vreme: emisiunea Test de fidelitate. Mai imi ies cateodata ochii ca la melc cand dau peste vreo minune gen bebelusi dati cu parfum, dar de data asta au iesit pana au plecat singuri la plimbare.

Astia zic ca personajele sunt fictive. Mie mi se par de un realism inspaimantator. De fapt asta e si senzatia cu care am ramas, mi s-a facut pur si simplu frica. Daca vreti sa traiti aceeasi senzatie unica, incercati urmatorul program experimental timp de o zi: va treziti, deschideti calculatorul, intrati pe pitzipoanca.org si cocalari.com. Nu veti mai avea nevoie de cafea. Luati autobuzul spre serviciu, pentru o experienta completa schimbati si cu un tramvai (pentru ne-bucuresteni s-ar putea sa nu fie totusi la fel de eficient). La serviciu, faceti ceva sa ajungeti intr-un depozit/magazin/zona de productie si ascultati juma de ora discutiile de acolo (s-ar putea sa aveti ghinionul sa dati peste oameni normali si sa ratati dialogurile gen "fa, fato, ai vazut fa ce silicoane si-a tras aia? pai are cu ce, ca nu sta sa munceasca pa 10 milioane ca noi!"). Dupa job, mergeti sa mancati la mall, eventual duceti-va la un film, tot acolo. La intoarcere opriti-va la magazinul de la parterul blocului, dupa care deschideti televizorul la o emisiune gen Test de fidelitate sau oricare alta de la Antena 1 unde se urla. Cand se termina, dati pe OTV. Daca mai puteti sa dormiti linistiti dup-aia, ori sunteti inconstienti, ori faceti parte din categoria de care mi s-a facut mie frica.

Intr-o tara normala diferentele intre oameni sunt destul de mici. La noi oamenii se impart in primate si aia care se intreaba cum au ajuns printre maimute. Acum o sa ma certe Ina ca toti oamenii sunt egali in fata lui Dumnezeu. Pai da, dar probabil si pe El il mai doare capul din cand in cand din cauza astora.

Nu vorbesc de cei saraci cu duhul, ca nu e vina lor cum nu e nici vina mea ca-s mioapa, de exemplu. Vorbesc de babuinii galagiosi, taranul de oras care nu are nici cinstea si bunul simt al taranului si nici eleganta oraseanului veritabil. Dezradacinatii indesati in garsoniere comuniste o data cu marea industrializare, care traiesc sa manance carne de porc prajita si sa bea bere la PET, socializeaza in fata blocului spargand seminte, se duc la mall cu toalele cele mai bune si de cel mai sclipicios sclipicios, vorba Bogdanei, ies la cumparaturi la hipermarket de parca s-ar duce la bal si isi umplu cosul cu pungi de chipsuri, suc Adria si munti de salam. Care se manifesta pe principiul gorilelor "care urla mai tare e masculul alfa", cel al papagalilor "cel mai colorat e papagalul sef", al gainilor "ce e stralucitor atrage atentia". Care se uita cum se balacaresc alti babuini la OTV, in ce pozitie s-a mai dus nus' ce vedeta manelista la buda in Cancan, cum se paruiesc unii la Antena 1 din cauza unei "ispite" care arata ca o coada de matura folosita excesiv.

Stiu, astia sunt, n-avem ce sa facem, ne adaptam, nu-i bagam in seama, nu avem de-a face cu ei. Problema este insa ca sunt pe principiul "prosti da' multi", se pare ca de la Lapusneanu incoace nu s-a schimbat mare lucru.
Eu nu prea stau sambata acasa, d-apai sa ma uit la televizor. Astazi insa am urmarit emisiunea care se da pe unul din cele 2 cele mai urmarite posturi tv din Romania, sambata la ora de varf. Pe scurt, cea mai importanta emisiune din grila tv. Si aceasta emisiune este despre niste femei care pun sa le fie urmariti partenerii, "ispititi" de o tanti, dupa care toti se incaiera si se balacaresc, ca la usa cortului. Si mi-am dat seama ca oamenii din emisiunea aia si cei ca ei sunt cei care dicteaza grila tv, prin audienta. adica sunt majoritari.
Ati vazut Idiocracy? Eu zic sa ne apucam sa facem fiecare cate 3-4 copii, ca altfel disparem in 2 generatii, pun astia liane intre blocuri.

7 comentarii:

  1. Eu nu cred ca lucrurile sunt legate de nivelul IQ-ului (desi acum ceva timp cam asa gandeam); acum cred ca e doar lipsa de educatie. Atat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sincer, tot aud lumea plangandu-se de "taranul de la oras"... Mie nu imi este frica de acesta, caci el "sare in ochi" si poate fi evitat relativ usor. Eu am oroare de oraseanul ultra scolit, care a ajuns director pentru ca a cunoscut pe cineva, dar este increzut si dispretuieste pe oricine care isi castiga painea in mod onest, care nu stie nimic altceva in afara de Mall si ultimul tip de telefon Nokia de pe piata, care lasa in companie mizerie dupa el la bucatarie si la baie, precum si guma lipita pe dosul biroului, dar poarta numai haine Armani... Mie de astfel de exemplare cu statut social foarte inalt, dar fara pic de eleganta si rafinament, imi este frica :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Sideris, astia de care zici tu sunt exact aia de care vorbesc eu. Multinationala nu te face om, iar asta cu "ultrascolit" nu cred ca e valabila, in sensul ca astia de care spui tu de obicei au terminat o particulara si mai stiu ce cursuri tot pe la vreun Spiru Haret. Ultrascolit inseamna unu' cu 2 mastere pe afara, si crede-ma ca aia nu au cum sa se comporte asa, mai degraba sub-scolit e termenul pentru cei de care zici tu. Si care de obicei provin tot din familii de mancatori de seminte.
    Nik, chiar am zis ca nu vorbesc de IQ ci de babuinii galagiosi, tot despre lipsa de educatie care se perpetueaza ziceam.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu ma refer la cei cu 2 mastere pe afara, desi si dintre aceia sunt destui care le-au facut degeaba si se pot incadra in categoria care ma sperie pe mine. Ma refer la cei ce fac facultate (nu neaparat particulara, caci am vazut zeci de cazuri si la facultatea noastra) si master pentru ca acum oricine poate face o facultate, dar care nu stiu nici macar sa scrie corect. Ma refer la cei care scriu cu Mont Blanc, punand cratima unde nu trebuie. La cei ce cumpara jeep-uri numai ca sa le parcheze pe trotuare. Si nu sunt toti mancatori de seminte care poarta slapi si lanturi de aur (caci pe astia ii poti repera), ci sunt si din aceia care stiu sa asorteze imbracamintea, sa stii :(

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt peste tot: in cluburi, baruri, cafenele, in metrou sau in jeep, intr-o masina sport sau in dreapta, in multinationale pe post de directori sau de muncitori.
    In afara ca le lipseste educatia, mai grav este ca ii dispretuiesc pe cei care o au, ii elimina. Si isi vor creste copii la fel.

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu am vazut de curand Idiocracy si m-a socat foarte tare asemanarea cu realitatea...mai ales scenele de la inceput cu cele doua cupluri. E teribil ce se intampla si nu stiu sincer ce se poate face...in afara de a ne fi frica. :(

    RăspundețiȘtergere
  7. Am putea sa facem copii, eu azi m-am hotarat ca incerc sa fac 3 :)

    RăspundețiȘtergere