marți, 19 ianuarie 2010

Untul de shea, psoriazisul si multe alte intrebuintari


Untul de shea nerafinat este considerat cel mai bun hidratant pentru piele, fiind folosit din aceasta cauza in majoritatea cremelor hidratante si antiimbatranire, inclusiv unturi de corp si balsamuri de buze.
Untul de shea este extras din nucile arborelui de shea, care creste in savanele Africii Centrale si de Vest. Tot procesul de culegere si prelucrare este realizat manual de femeile africane, fiind astfel considerat si una din principalele surse de venit pentru acestea.


In forma sa pura si nerafinata untul de shea are niste proprietati aproape miraculoase: o cantitate foarte mare de vitamine A, E si F naturale si o structura unica a acizilor grasi. Din acest motiv untul de shea are efect nu numai pentru pielea uscata sau imbatranita, ci si pentru cei cu psoriazis, dermatite, eczeme si acnee. Untul de shea este eficient si in tratarea pielii uscate a capului, combatand cu eficienta matreata, si poate fi folosit si ca masca de par, pentru hranirea intensiva a acestuia.

Ca sa intelegem mecanismul dupa care functioneaza acest produs 100% natural, sa luam la rand caracteristicile lui:
Vitamina A: este cea mai importanta in activitatea celulelor pielii, fiind un antioxidant puternic care neutralizeaza elementele nocive pentru piele si mentine un aspect tanar al acesteia.
Vitamina E: este de asemenea un antioxidant pentru piele, pe care o protejeaza de radiatiile ultraviolete si de radicalii liberi care au afact de imbatranire. In acelasi timp, vitamina E regleaza cantitatea de vitamina A din organism. Atat vitamina A cat si E au efect de reparare a problemelor pielii.
Vitamina F: actioneaza ca un revitalizator al pielii, refacand pielea uscata si prevenind ca aceasta sa se usuce si descuameze.
Fitosterolii (acizi grasi esentiali, de care pielea are nevoie pentru a se reface): sunt echivalentul vegetal al steroizilor. Intaresc sistemul de aparare pielii impotriva iritatiilor cauzate de un invelis acid protector deteriorat si pierderilor excesive de apa prin piele.
Triterpenoidele: lipide utilizate sub diferite forme in cosmetice, cu rol de hranire a pielii, protejeaza, ca si fitosterolii, impotriva alergiilor pielii.
Acid fenolic: ofera protectie celulara.
Filtru UV natural.
Toate aceste proprietati naturale se regasesc in intregime in untul de shea nerafinat; prin rafinare, untul isi pierde o parte din proprietati, insa pe de alta parte isi pierde si mirosul si culoarea originala, acesta fiind unul din motivele pentru care se practica rafinarea produsului. Untul de shea nerafinat este mai usor de intins pe piele.

In ceea ce priveste psoriazisul, acesta e o afectiune a pielii de care sufera un numar foarte mare de persoane, cu cauze necunoscute si aparent fara tratament eficient. Pielea se inflameaza pe anumite parti ale corpului, apare o iritatie rosie care se descuameaza si prezinta mancarimi. Nu este contagios, insa e extrem de neplacut pentru cei care o au.

Citind despre psoriazis eu personal m-am ingrozit: se practica tratamentul intern agresiv combinat cu cel extern, desi nu se cunosc cauzele bolii iar tratamentele nu dau rezultate definitive (asta daca dau rezultate).

Un raport al ministerului sanatatii din Franta prezinta un studiu realizat de un grup de dermatologi pe un grup de 35 de persoane diagnosticate cu psoriazis. Timp de 5 luni, cei 35 de pacienti au folosit unt de shea, iar la sfarsit majoritatea au prezentat imbunatatiri majore, numai la cativa efectele fiind mai mici, dar totusi vizibile. Ce pot sa zic, felicitari medicilor francezi pe care aparent chiar ii intereseaza sa-si vindece pacientii, nu numai sa-si ia comisioanele de la firmele de dermatocosmetice, ca dermatologii nostri.

In psoriazis produsele de ingrijire sunt extrem de importante; pielea trebuie hidratata intensiv si nu trebuie agresata cu produse care pot avea efect invers (de exemplu SLS/SLES, care usuca pielea). Daca se foloseste unt de shea, este recomandat cel nerafinat, care are toate proprietatile intacte. Multa atentie: o crema cu unt de shea nu este acelasi lucru cu untul de shea pur! untul de shea pur nu contine nici un alt ingredient in afara de el insusi.

Untul de shea pur poate fi combinat cu diverse uleiuri sau unturi naturale (jojoba, uleiuri esentiale, unt de cacao etc), acestea nu ii altereaza proprietatile ci scad numai concentratia untului de shea per produs; acesta nu este neaparat un lucru rau, deoarece aceste ingrediente naturale isi aduc si ele aportul la crearea unui produs mai complex si cu mai multe intrebuintari (de exemplu untul de cacao are niste filtre UV extraordinare, geranium-ul este antiacneic sau ylang ylang-ul are efecte antiimbatranire si revitalizante). Insa, in cazul utilizarii pentru psoriazis, cel mai bine este sa se utilizeze untul de shea pur nerafinat.

16 comentarii:

  1. Super articol, ca de obicei. Eu am avut o forma de uscare a pielii capului foarte urata sub forma de coji ca niste insule care se descoamau fix in frunte (datorita agresivitatii decoloratului si vopsitului 8 ani). Dupa ce am facut fara succes pelerinajul dermatologilot idioti din Buc. si am cumparat o gramada de sampoane scumpe si proaste, am ajuns spre norocul meu la o doctorita destepta, Victoria Balasoiu de la Sitalul de dermato din spatele liceului Sincai, care m-a pus sa-mi fac masti pentru par cu unt de shea pur nerafinat, si am scapat cam in 2 luni.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte interesant articolul. De fapt tot blogul tau, sunt dependenta deja. Sper sa reusesc in viitorul apropiat sa fac niste achizitii de la tine. Poate acum cu oferta cu sedinta foto. Mi-ar placea niste poze profi cu fetita mea.Madeleine

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bun articolul, am trimis formularul de inscriere catre coordonatorul pe zona Timis, deabia astept sa incerc toate produsele Olivo:D.
    Am primit cadou de Craciun sapunul din ulei de masline iar pentru mainile mele au fost o adevarata binecuvantare. Mai ales acum iarna cand mainile mele sunt extrem de uscate:(

    RăspundețiȘtergere
  4. se poate comanda acest unt? cum si la ce pret?

    RăspundețiȘtergere
  5. Se poate comanda pe www.olivo.ro, pretul este 79 lei, insa vom avea in curand si la 49 lei.

    RăspundețiȘtergere
  6. In cadrul targului verde organizat la Cluj-Napoca la sfarsitul lunii martie, am achizitionat de la stand-ul d-voastra, olivo, untul de shea cu geranium. Este chiar o minunatie de produs, am devenit practic dependenta de el si nu-mi vine sa cred ca imi este atat de benefic atat pentru tenul meu gras-acneic, cat si pentru maini si corp. Il utilizez seara, dar am observat ca si dimineata, dupa spalarea tenului, aplicandu-l pe zonele cu probleme, se absoarbe in cateva minute si pielea nu ramane uleioasa.
    As dori sa stiu daca se va gasi in viitor si pe piata clujeana. Va multumesc, mult succes in continuare si va mai asteptam pe la Cluj:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Nimic nu poate fi mai placut decat asa un feedback de la un client :)
    Pe viitor pe piata clujeana prin reprezentanti persoane fizice, si incercam sa gasim un magazin cu care sa lucram. Intre timp ne puteti gasi pe olivo.ro :)

    RăspundețiȘtergere
  8. eu m-am indragostit de untul de shea! este fantastic pentru hidratare, vergeturi, ten, etc. va recomand din suflet, dar atentie: sa fie nerafinat!

    RăspundețiȘtergere
  9. buna...din ce vad eu postat pe acest site se pare ca untul de shea e un adevarat miracol...si tocmai din acest motiv va scriu..am nevoie de un miracol...in urma cu un an am avut un accident casnic(adica m-am oparit) si mi-au ramas niste pete maronii foarte inestetice, iar pielea foaarte uscata...deci..credeti ca untul ar putea diminua petele respective si sa-mi redea elasticitatea si textura pielii...astept cu nerabdare raspunsurile voastre

    RăspundețiȘtergere
  10. Raluca,
    Pentru petele pigmentare provocate de arsuri,exounere prelungita la soare, dezechilibre hormonale(sarcina, menopauza)sunt recomandate urmatoarele produse
    Apa de Nard 30 ml
    Apa de lamaie 30 ml
    Gel de aloe vera 10ml
    Extract hidroglicerinic de castravete 10 ml
    Extract hidroglicerinic de lemn dulce 10 ml
    Ulei esential de telina 25 picaturi
    Ulei esential de morcov 25 picaturi
    Se amesteca ingredientele foarte bine si se aplica pe zona afectata de 2-3 ori pe zi
    Se alterneaza cu un ulei de masaj compus din:
    Ulei de flori de crin 20 ml
    Ulei de rosa mosqueta 2o ml
    Ulei de ricin 20 ml
    Ulei esential de morcov 20 picaturi
    Ulei esential de telina 20 picaturi
    Se amesteca bine primele 3 iuleiuri si apoi se incorporeaza uleiurile esentiale.
    se aplica de 2 ori pe zi , in masaj delicat pana la completa patrundere in piele.
    Sper sa-ti fie de folos.

    RăspundețiȘtergere
  11. buna ziua!
    va scriu deoarece as avea mare nevoie de un sfat. tenul meu este sensibil, destul de dificil, iarna se usuca, vara daca stau la soare se irita foarte tare, imi apar pete rosii care se transforma in mici cosuri. tenul are un aspect tern, uneori imi mai apare cate un cos, porii sunt destul de dilatati (totusi nu cred ca e un ten acneic) insa nu am probleme majore.
    am gasit o reteta naturista pe baza de unt de shea (unt de Shea, ulei jojoba, glicerina vegetala, ulei musetel, vitamina E, atat de necesara pielii, extract uleios de morcov) si as vrea sa imi spuneti daca untul de shea sau oricare dintre celelalte ingrediente este potrivit pentru tipul de ten descris. va multumesc anticipat! iulia

    RăspundețiȘtergere
  12. Ingredientele sunt foarte bune pentru tipul tau de ten. Incearca sa folosesti ingrediente bio la prepararea cremei, ca sa eviti orice factor sensibilizator. Sa ne spui cum ti-a mers!

    RăspundețiȘtergere
  13. buna ziua,

    am si eu o mare problema si nu stiu efectiv ce sa mai fac, de Paste am gasit o pisicuta vai de capul ei si cum copilul meu a tot insistat am luat-o acasa...dupa 2 zile a inceput sa-i cada parul si mergand cu ea la veterinar am aflat ca are o micoza provocata de microsporum canis...extrem de agresiva si de contagioasa....am inceput tratamentul pt ea insa raul era facut....fiind o ciuperca care se transmite la om....si uite asa m-am umplut de bubite care seamana foarte tare cu psorizisul. Medicul mi-a recomandat nizoral sampon si triderm crema....insa contine corticosteroizi si eu am avut o experienta neplacuta cu ei...asa ca imi e cam teama....ce as putea face? ce imi recomandati?

    va multumesc din tot sufltul anticipat!

    Adina

    RăspundețiȘtergere
  14. Sincera sa fiu nu cred ca un produs natural poate sa vindece o ciuperca, poate sa ajute pielea sa se refaca dar ca sa omori ciuperca cred ca ai totusi nevoie de tratament standard. Tridermul il folosesc si eu ocazional pe Matei pe zone mici, atunci cand dermatita se inrautateste foarte tare pe vreo bucatica de corp, si are rezultate excelente, dupa o aplicare dispare problema. Trebuie folosit cu masura si pe suprafete mici de piele, eu zic totusi sa-l incercati si sa folositi un produs natural gen shea (ca sa nu afectati si mai mult pielea) pentru eliminarea uscaciunii si calmare.

    RăspundețiȘtergere